Κυριακή 27 Μάη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΣΚΑΚΙ
Εμπνευση και εφαρμογή του συνδυασμού

Κατά το παρελθόν έχουμε αναφερθεί στο ενδιαφέρον των επιστημόνων, ψυχολόγων, κοινωνιολόγων, στρατιωτικών κι άλλων ερευνητών για τη σχέση του σκακιού με τον καθημερινό τρόπο ζωής.

Πολλοί επιστήμονες, εκπαιδευτικοί, αλλά και ειδικοί παράγοντες του σκακιού έχουν αποφανθεί ότι σ' όλους τους τομείς της ανθρώπινης πνευματικής δημιουργίας, κάθε νέα ιδέα ξεκινά από τα γνωστά και δοκιμασμένα στοιχεία.

Ετσι και το σκάκι δε θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση σ' αυτόν τον κανόνα. Κάθε δάσκαλος στα Δημοτικά Σχολεία, αλλά και κάθε προπονητής σε Σκακιστικό Σύλλογο θα διδάξει τις γνώσεις και τις εμπειρίες του μέσα από στοιχειώδεις και απλούς συνδυασμούς, οι οποίοι ήδη έχουν παιχτεί και έχουν καθιερωθεί, από τ' απλά «Ναπολεόντειο», «Ματ του αποπνιγμού», «Αραβικό ματ», μέχρι το «Ματ του Λεγκάλ» ή κι ακόμα πιο δύσκολους συνδυασμούς. Απ' όλα αυτά ο μαθητής, την κατάλληλη στιγμή, θα έχει την έμπνευση να δημιουργήσει τον καινούριο συνδυασμό.

Για παράδειγμα, σας παρουσιάζουμε δύο γνωστούς συνδυασμούς που προέκυψαν σε παρτίδες του Μόρφι (με τα μαύρα το 1858!) Λευκά: Ργ1, Βδ2, Πδ1, Πθ1, Αε2, Αε3, Στρ. α2, β2, γ2, δ4, ζ2, θ2 (12). Μαύρα: Ρη8, Βθ3, Πβ8, Πζ8, Αγ8, Αδ6, Στρ. α7, γ7, γ6, δ5, ε4, η7, θ7 (13). Ο Μόρφι παίζει εδώ 17... Πζ2! για να «θυσιάσει» μετά με 19... Βα3!! Στο διάγραμμα τώρα, ο Μπογκολιούμποβ, γνωρίζοντας το συνδυασμό του Μόρφι, τι έπαιξε;

* Η απάντηση στο προηγούμενο θέμα με τίτλο «Μια παρτίδα του Αλιέχιν». Μετά από 15. Ιζ7+ Ρη8 παίχτηκε από τον Αλιέχιν το 16. Πβ1 γιατί αν 16... βγ1=Β 17. Ιε5 Βζ4 18. Ιδ3 και 1-0. Η παρτίδα συνεχίστηκε: 16... Πζ7 17. Αβ2 Βη5 18. Βδ3 Αε6 19. Αδ4 και ο μαύρος κράτησε άλλες 19 κινήσεις και μετά εγκατέλειψε. Ολοκληρώστε αυτό το φινάλε!


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ