Τετάρτη 23 Αυγούστου 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«Στο σφυρί» και τα ελληνικά αεροδρόμια

Ευθέως θέμα ιδιωτικοποίησης των ελληνικών πολιτικών αεροδρομίων και των υπηρεσιών αεροναυτιλίας εγείρει πλέον η κυβέρνηση, παράλληλα με την επικείμενη διάλυση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).

Η ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίηση των ελληνικών αεροδρομίων και των υπηρεσιών αεροναυτιλίας, καθώς και η «διάρθρωση» της ΥΠΑ θα αποτελέσουν, μεταξύ άλλων, αντικείμενο συζήτησης κατά τις συναντήσεις που θα έχει στην Ελλάδα ο πρόεδρος του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) Assad Kottate.

Η επίσκεψη του αξιωματούχου του ICAO στην Αθήνα έχει προγραμματιστεί από τις 2 έως 6 του Σεπτέμβρη, μετά από επίσημη πρόσκληση της κυβέρνησης. Σίγουρα η χρονική περίοδος που επέλεξε η κυβέρνηση να «ανοίξει» το θέμα των ιδιωτικοποιήσεων στον τομέα των αερομεταφορών δεν είναι τυχαία, καθώς συμπίπτει με τις γενικότερες θεσμικές αλλαγές που συντελούνται στο δημόσιο τομέα, την επικείμενη λειτουργία του αεροδρομίου Σπάτων και την προωθούμενη αλλαγή του θεσμικού καθεστώτος της ΥΠΑ. Και μ' αυτή την έννοια οι συζητήσεις του προέδρου του ICAO με τους Ελληνες αρμόδιους έχουν ιδιαίτερη σημασία για την τύχη της ΥΠΑ και των εργαζομένων σ' αυτή.

Με ανακοίνωσή της η «Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση» (ΕΣΚ) καταγγέλλει ότι και μόνο τα δύο αυτά θέματα της ατζέντας υποδηλώνουν με σαφήνεια το στόχο της κυβέρνησης για εκποίηση των ελληνικών αεροδρομίων και των κερδοφόρων τομέων της ΥΠΑ, όπως είναι η αεροναυτιλία. Υπογραμμίζει ότι ο πρόεδρος του ICAO είναι αναρμόδιος να συζητήσει για το ιδιοκτησιακό καθεστώς των αεροδρομίων και άλλων τομέων της πολιτικής αεροπορίας, ούτε μπορεί να αποφανθεί για το πώς και με ποια μορφή θα διαρθρωθεί η ΥΠΑ. Αλλωστε, είναι γνωστό ότι ο ICAO περιλαμβάνει στους κόλπους του κράτη-μέλη με υπηρεσίες πολιτικής αεροπορίας 100% κρατικές. Οπως τονίζεται στην ανακοίνωση της παράταξης, η κυβέρνηση, αξιοποιώντας τη σύμφωνη γνώμη ενός παγκόσμιου κύρους Οργανισμού, όπως είναι ο ICAO, για την παραπέρα ιδιωτικοποίηση της ΥΠΑ, επιδιώκει να εξασφαλίσει ένα ακόμα άλλοθι στην προώθηση όλων των «εκσυγχρονιστικών»-αντιλαϊκών αναδιαρθρώσεων και στο νευραλγικό τομέα των αερομεταφορών, υιοθετώντας πλήρως τις αξιώσεις των βιομηχάνων και των τραπεζιτών. Στο πλαίσιο αυτό, προωθεί το σχέδιό της για μια συρρικνωμένη ΥΠΑ, που θα έχει αποκλειστικά και μόνο κανονιστικό, ρυθμιστικό και εποπτικό ρόλο, ενώ η παροχή υπηρεσιών και η λειτουργία θα εκχωρηθούν στους ιδιώτες.

Στην ανακοίνωση της ΕΣΚ υπογραμμίζεται ότι μετά και απ' αυτές τις εξελίξεις θα πρέπει να έχουν εξανεμιστεί και οι τελευταίες ψευδαισθήσεις των «εύπιστων ή και αφελών» για τις επιλογές της κυβέρνησης όσον αφορά στην ΥΠΑ και στο μέλλον των εργαζομένων σ' αυτή. Παράλληλα, τονίζεται ότι πλέον δε δικαιολογείται καμιά επανάπαυση και κανένας εφησυχασμός και προστίθεται ότι η όποια αναβολή στην ανάπτυξη αγώνων βαρύνει το συνδικαλιστικό όργανο (Ομοσπονδία και πρωτοβάθμια σωματεία) και το καθιστούν συνυπεύθυνο με την κυβέρνηση και τη διοίκηση της ΥΠΑ. Τέλος, οι εκπρόσωποι της παράταξης καλούν τους εργαζόμενους σε άμεση αντίσταση στα κυβερνητικά σχέδια διάλυσης της ΥΠΑ και της εκχώρησης των κερδοφόρων τομέων της στους ιδιώτες.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ