Κυριακή 1 Απρίλη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΣΤ' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Ποιος συμπλέει με ποιον;

Μέτρο, για το πώς γράφεται η Ιστορία από τη σκοπιά της αστικής τάξης, είναι και η μόλις προχτεσινή εξαφάνιση από τον αστικό Τύπο της μεγάλης πανελλαδικής απεργίας που κήρυξαν και έφεραν σε πέρας με επιτυχία οι ταξικές δυνάμεις που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ
Μέτρο, για το πώς γράφεται η Ιστορία από τη σκοπιά της αστικής τάξης, είναι και η μόλις προχτεσινή εξαφάνιση από τον αστικό Τύπο της μεγάλης πανελλαδικής απεργίας που κήρυξαν και έφεραν σε πέρας με επιτυχία οι ταξικές δυνάμεις που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ
Οι εφημερίδες (28/3/2007) ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ, ΕΘΝΟΣ, ΤΑ ΝΕΑ, ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, που δημοσίευσαν το σχόλιο του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ για το βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ' Δημοτικού, φρόντισαν να διαπράξουν την εξής λαθροχειρία: Αφαίρεσαν από τα σχετικά ρεπορτάζ το σημείο του σχολίου που ανέφερε:

«Οι εθνικιστικές κραυγές πρέπει να απομονωθούν μαζί με εκείνες της δήθεν σύγχρονης προσέγγισης που επιχειρεί το βιβλίο. Εθνικισμός και "εκσυγχρονισμός" συμπλέουν στο κύριο και βασικό: Στον εξοβελισμό της ταξικής πάλης ως κινητήριας δύναμης της κοινωνικής εξέλιξης, στον εξοβελισμό των ιστορικών νομοτελειών, που το βιβλίο τον έχει προμετωπίδα του».

Τι απέμεινε από το σχόλιο; Οτι το ΚΚΕ ζητά την απόσυρση του βιβλίου, όπως και η Ιερά Σύνοδος! Μάλιστα ο ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ διεμήνυε από την πρώτη σελίδα: Ιερά Σύνοδος και ΚΚΕ ζητούν να αποσυρθεί το βιβλίο!.. Ετσι «ενημερώνονται» οι αναγνώστες τους...

Στην ίδια γραμμή με τα παραπάνω και οι ηγεσίες του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΝ, που επιμένουν να ψεύδονται συνειδητά (όπως και τότε με τη... μυστική! συμφωνία! ΚΚΕ - ΝΔ), ότι το ΚΚΕ και οι εθνικιστές πηγαίνουν μαζί!!

Και μόνο αυτό φτάνει για να δείξει πόσο ενοχλούνται εθνικιστές και κοσμοπολίτες από την κριτική που ασκεί στο βιβλίο το ΚΚΕ.

Σε αυτή τη βάση αξιοποιούν το κάψιμο του βιβλίου από «χρυσαυγίτες» για να αφήσουν έμμεσα υπονοούμενα, ότι εκείνοι το καταδικάζουν! Ενώ το ΚΚΕ, όπως είπε ο Αλ. Αλαβάνος, τάσσεται υπέρ της πολτοποίησης του βιβλίου, γεγονός που ο ΣΥΝ δεν μπορεί να το δεχτεί!! Αρα, για να δείξει το ΚΚΕ, λέμε εμείς, δημοκρατική ευαισθησία, θα έπρεπε να δέχεται όσα φύκια σερβίρονται για μεταξωτές κορδέλες! Διότι, διαφορετικά, ταυτίζεται με το σκοταδισμό!.. Μόνο υποκριτές;

Ομως, επί της ουσίας του βιβλίου, είναι «άλλα λόγια ν' αγαπιόμαστε». Αυτό που ο Αλ. Αλαβάνος βρήκε να πει, είναι ότι «εμείς στην Αριστερά, δεν μπορούμε να δεχτούμε τη λογική που άλλα γεγονότα κι άλλα πρόσωπα πρωταγωνιστούν στην Ιστορία της Σοβιετικής Ενωσης επί Στάλιν, άλλα στην Ιστορία επί Μαλένκοφ, άλλα επί Χρουστσόφ...»!

Οσο για την ταμπακέρα (το περιεχόμενο του βιβλίου της ΣΤ' Δημοτικού), είναι αρμόδιοι να μιλήσουν οι ιστορικοί! Που πρέπει να λειτουργήσουν σύμφωνα με ό,τι ορίζουν οι νόμοι, όπως λένε η υπουργός Παιδείας, η ηγεσία του ΣΥΝ και άλλοι...

1 Αν υπάρχει ένα κόμμα που βάλλει κατά του εθνικισμού επί της ουσίας, αυτό είναι το ΚΚΕ. Επί της ουσίας, και όχι μόνο σε επιμέρους θέματα και επιδερμικά. Τα κόμματα της διαχείρισης δεν μπορούν να το κάνουν αυτό, επειδή δε θέλουν. Εξάλλου συμπλέουν με τους φορείς του εθνικισμού στο βασικό: Στην άρνηση ότι την ιστορική εξέλιξη καθορίζουν νομοτέλειες. (Παρεμπιπτόντως, να πούμε ότι δεν έχουν ουσιώδεις διαφορές και στα της ΕΕ. Απόδειξη: Ενώ το βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ' Δημοτικού την εξυμνεί, ούτε η Ιερά Σύνοδος ούτε ο ΣΥΝ, ούτε βεβαίως η Ακαδημία Αθηνών κάνουν λόγο για την ΕΕ στη μεταξύ τους αντιπαράθεση. Το ίδιο και σε άλλα βασικά).

2 Η αποστροφή στην ομιλία του Αλ. Αλαβάνου, για το πώς θεωρεί ο ΣΥΝ ότι γράφονταν τα βιβλία Ιστορίας στη Σοβιετική Ενωση, καθώς και ότι ο ΣΥΝ απεχθάνεται ράσα μαύρα, κόκκινα και μπλε, επιβεβαιώνουν τον αντικομμουνισμό τους, που ισοπεδώνει την προσφορά του σοσιαλισμού που γνωρίσαμε, αλλά και το γεγονός ότι δεν έχουν (;) αντιληφθεί τις τοποθετήσεις του ΚΚΕ (που συνεχίζει να αναπτύσσει τον προβληματισμό του) για τις αιτίες που οδήγησαν στην αντεπανάσταση. Επιβεβαιώνουν ακόμα την πορεία τους στη ρότα του κοσμοπολιτισμού του κεφαλαίου, την απέχθειά τους για την ταξική πάλη που στοχεύει σε ριζικές αλλαγές στο εθνικό πεδίο, μαζί με την ανάπτυξη της πάλης στο διεθνές πεδίο. Ας μιλήσουν συγκεκριμένα για το περιεχόμενο του βιβλίου Ιστορίας της ΣΤ' Δημοτικού, καθώς και για των άλλων βιβλίων. Αλλά προφανώς τους εμποδίζει η σύμπλευση και στο παραπάνω με το δικομματισμό...

3 Για ποιους «ειδικούς» επί των θεμάτων της Ιστορίας κάνουν λόγο; Υπάρχουν «ειδικοί» που είναι εκφραστές των πάσης φύσεως αποχρώσεων της αστικής ιδεολογίας. Υπάρχουν και κομμουνιστές. Ιδεολογικά άχρωμοι, πάντως, δεν υπάρχουν. Και οι ιστορικοί που δεν είναι κομματικά ενταγμένοι, έχουν ιδεολογία, υιοθετούν κάποιο ιδεολογικό ταξικό ρεύμα. Ανεξάρτητοι ιστορικοί δεν υπήρξαν, ούτε θα υπάρξουν, όσο και αν ορισμένοι έτσι (αλλά μάταια) ισχυρίζονται.

Αν ήταν διαφορετικά τα πράγματα, τότε η Ιστορία δε θα αποτελούσε αντικείμενο ιδεολογικής διαπάλης. θα την είχαν γράψει οι κατά καιρούς «ανεξάρτητοι» (σε όλες τις εποχές υπήρχαν τέτοιοι) και έτσι θα είχαμε ξεμπερδέψει. Θα στηριζόμαστε στα... αντικειμενικά τους πονήματα.

Λόγο για το περιεχόμενο των βιβλίων έχουμε οι πάντες. βεβαίως, τη γράφουν οι ειδικοί. Αλλά αυτοί ούτε σε απρόσιτα στεγανά μπορούν να μπουν για να αποφύγουν τον έλεγχο, ούτε είμαστε υποχρεωμένοι να δεχόμαστε όσα γράφουν. Και φυσικά, λόγο για έναν αιώνα (τον 20ό), τον οποίο σφράγισε η δράση του διεθνούς κομμουνιστικού κινήματος, και εδώ του ΚΚΕ, έχουμε πρώτα οι κομμουνιστές. Ειδικά όταν γράφονται βιβλία που αφορούν άμεσα στο ΚΚΕ.

4 Το βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ' Δημοτικού γράφτηκε με βάση πλαίσιο κρατικά καθορισμένο.

Και μόνο το γεγονός ότι το περιεχόμενο του βιβλίου τελεί υπό το «πέλμα» της υπάρχουσας νομιμότητας, δείχνει την ταξική του κατεύθυνση, τα από πριν καθορισμένα του ταξικά όρια. Αυτή τη νομιμότητα, που είναι αντιλαϊκή, η εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα δεν έχουν κανένα συμφέρον να τη δεχτούν. Αντίθετα, επειδή το βιβλίο αφορά άμεσα τους ίδιους, δηλαδή το να μη βγαίνουν «τούβλα» τα παιδιά τους, πρέπει να το κρίνουν από τη σκοπιά των δικών τους συμφερόντων.

Οι κομμουνιστές βλέπουν το περιεχόμενο των σπουδών από μια και μόνο οπτική: Εντάσσοντας αυτό στη γενική ιδεολογική και πολιτική δράση του ΚΚΕ για ριζικές πολιτικές αλλαγές. Από αυτή την αφετηρία κρίνουμε και κάθε βιβλίο, από αυτή κρίνουμε την Παιδεία συνολικά, όπως και κάθε άλλον τομέα, έχοντας στο κέντρο τη συσπείρωση δυνάμεων που αντιτίθενται σε μια σειρά θέματα ή και συνολικά στην κυρίαρχη πολιτική και την εξουσία της. Η προσέγγιση της ιστορικής αλήθειας (μιλώντας για τα βιβλία της Ιστορίας) ταιριάζει απόλυτα και με τη σύγχρονη λαϊκή πάλη.

Σε αυτή τη βάση η διαπάλη γίνεται ταυτόχρονα κατά του εθνικισμού και του κοσμοπολιτισμού του κεφαλαίου, ταυτόχρονα κατά του οπορτουνισμού. Για τον απλό λόγο ότι όλα τα παραπάνω ιδεολογικά ρεύματα, ανεξάρτητα από τις διαφορές τους, πρέπει να νικηθούν στη συνείδηση της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων, για να είναι αποτελεσματική η πάλη των αντιιμπεριαλιστικών δυνάμεων.


Μ.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ