Τρίτη 27 Μάρτη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΝΑΥΑΓΙΟ «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ»
Προδιαγεγραμμένο εφοπλιστικό έγκλημα

Ο Γ. Τούσσας, ευρωβουλευτής του ΚΚΕ και πρώην πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ, κατέθεσε χτες στη δίκη

Οσο τα πλοία θα βρίσκονται στα χέρια των εφοπλιστών, όσο θα επικρατεί αυτό το εκμεταλλευτικό καπιταλιστικό σύστημα που έχει κριτήριο το κέρδος δεν μπορούμε να μιλάμε για ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, για βελτίωση της ζωής των ναυτεργατών και συνεχώς θα καραδοκεί ο κίνδυνος για πολύνεκρα ναυάγια. Αυτό ανέδειξε χτες ο Γιώργος Τούσσας, ευρωβουλευτής του ΚΚΕ και πρώην πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ.

Με μια κατάθεση - καταπέλτη στο Πενταμελές Εφετείο Κακουργημάτων όπου διεξάγεται η δίκη για το ναυάγιο του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», αποκάλυψε ότι οι παράγοντες, που προκάλεσαν τον πνιγμό των 80 ανθρώπων, έχουν αυξηθεί, υποβαθμίζοντας διαρκώς και ραγδαία την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής. Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα, ανέφερε την κατάργηση του ορίου ηλικίας των ακτοπλοϊκών πλοίων, ενώ αποκάλυψε στο δικαστήριο το γεγονός ότι την περασμένη βδομάδα με επικίνδυνες καιρικές συνθήκες, με ανέμους που έφταναν τα 10 μποφόρ, το ΥΕΝ και οι υπηρεσίες του, μετέτρεψαν ακτοπλοϊκά πλοία σε οχηματαγωγά και υποχρέωσαν τους πλοιάρχους να αποπλεύσουν, υπογράφοντας υπεύθυνες δηλώσεις!

Πρόκειται για καταγγελία που αφορά στα πλοία «ΜΑΡΙΝΑ», «ΡΟΜΙΛΝΤΑ», «ΝΤΑΛΙΑΝΑ», «ΔΙΑΓΟΡΑΣ», «BLUE STAR 2» που απέπλευσαν στις 22 του μήνα. «Σε περίπτωση ατυχήματος - σημείωσε ο Γ. Τούσσας - θα είχατε στο εδώλιο του κατηγορουμένου, τους εφοπλιστές και τον υπουργό ή πάλι τους ναυτεργάτες;».

Η άδεια απόπλου των πλοίων - την οποία καταγγέλλουν ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ - έγινε στο πλαίσιο της εφοπλιστόδουλης πολιτικής που ακολουθούν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ που μετατρέπει τους πλοιάρχους σε εξιλαστήρια θύματα και συνολικά τους ναυτεργάτες σε πειραματόζωα, για να δοκιμάσουν την αντοχή των υπερήλικων, υποσυντήρητων πλοίων. Η πλειοψηφία της ΠΝΟ, υπογραμμίζουν και ιδιαίτερα το προεδρείο της Ενωσης Πλοιάρχων «πιστοί αβανταδόροι των εφοπλιστών και του ΥΕΝ τηρούν "σιγή ιχθύος" και είναι έκθετοι στους πλοιάρχους και γενικότερα στους ναυτεργάτες».

Αδιάσειστα στοιχεία

Σε ό,τι αφορά το ΣΑΜΙΝΑ, ο Γ. Τούσσας παρουσίασε όλα τα στοιχεία που έχει επεξεργαστεί η ΠΕΜΕΝ και αποδεικνύουν ότι το εφοπλιστικό έγκλημα ήταν προδιαγεγραμμένο. Ολοι γνώριζαν ότι ήταν αναξιόπλοο «από την πλώρη ως την πρύμνη, από την καρίνα ως τη γέφυρα», όπως είπε και όμως του έδιναν πιστοποιητικά αξιοπλοΐας. Μίλησε για το επικίνδυνο μηχανοστάσιο, τις καμπίνες του κατώτερου πληρώματος που ήταν κάτω από το γκαράζ - για να κερδίζει η εταιρεία καμπίνες για επιβάτες που σημαίνει περισσότερο χρήμα - και που αν έκλειναν οι υδατοστεγείς θύρες, θα πνίγονταν περισσότεροι ναυτεργάτες.

Επισήμανε ότι όλα τα στοιχεία συνηγορούν ότι το πλοίο υπέστη βλάβη στη μια μηχανή και του αποκολλήθηκε το πτερύγιο της μιας έλικας με αποτέλεσμα να μην μπορούν πια οι ναυτεργάτες που ήταν στη γέφυρα να το κουμαντάρουν. Αναφέρθηκε και στο αλισβερίσι των ελεγκτικών υπηρεσιών του ΥΕΝ με τους εφοπλιστές και τον Ελληνικό Νηογνώμονα και τόνισε ότι από όπου και αν πιαστεί η υπόθεση αυτή καταλήγει ότι όλα έγιναν για το κέρδος της εταιρείας. Για τους κατηγορούμενους ναυτεργάτες τόνισε ότι παγιδεύτηκαν από την εταιρεία και έχουν αναλάβει περισσότερες ευθύνες από αυτές που τους αναλογούν.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ