Σάββατο 20 Γενάρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 5
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ
Οδική ανασφάλεια

Τον εισπρακτικό χαρακτήρα του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) που προωθεί η κυβέρνηση, επιβεβαιώνει επί της ουσίας και μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ).

Εκείνο που επισημαίνεται - μεταξύ άλλων - στη μελέτη, είναι ότι στην Ελλάδα κάθε χρόνο εισάγονται και τίθενται σε κυκλοφορία πολλά «γερασμένα» φορτηγά και λεωφορεία. Η κυκλοφορία αυτών των οχημάτων δεν επιτρέπεται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, καθώς έχει αποδειχτεί ότι η εμπλοκή τους στα τροχαία ατυχήματα είναι μεγάλη. Σύμφωνα δε, με τη μελέτη του ΕΜΠ, ενώ ο αριθμός - γενικά των μεγάλων οχημάτων - σε σύγκριση με τα συμβατικά οχήματα είναι πολύ μικρός, εντούτοις εμπλέκονται στο 40% των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων. Στη μελέτη υπογραμμίζεται ότι αν και η ηλικία των οχημάτων συνδέεται άμεσα με την οδική ασφάλεια, η χώρα μας έχει τον πιο «γερασμένο» στόλο στην Ευρώπη. Και σα να μη έφταναν όλα αυτά, έρχονται και οι καταγγελίες των επαγγελματιών οδηγών φορτηγών, οι οποίοι επισημαίνουν ότι με το νέο ΚΟΚ, η κυβέρνηση αναθέτει τον έλεγχο των φορτηγών στα Μεικτά Κλιμάκια των νομαρχιών, τα οποία ούτε επαρκούν ούτε διαθέτουν εξειδικευμένο προσωπικό.

Παρ' όλα αυτά, ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Μ. Λιάπης, εξακολουθεί να επιμένει στον ανυπόστατο ισχυρισμό ότι ο νέος ΚΟΚ αντικατοπτρίζει τη σοβαρότητα με την οποία αντιμετωπίζει η κυβέρνηση την οδική ασφάλεια.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ