Πέμπτη 11 Γενάρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Αντιδραστική συμπαιγνία ΝΔ και ΠΑΣΟΚ
  • Την αναθεώρηση του άρθρου 16 αποφάσισαν χτες στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής οι βουλευτές των δύο κομμάτων
  • Ανηλεές σφυροκόπημα από τους βουλευτές του ΚΚΕ

Υπό τον αγωνιστικό κλοιό χιλιάδων διαδηλωτών που κατέκλυσαν την πλατεία Συντάγματος, οι βουλευτές της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ από κοινού αποφάσισαν στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή την αντιδραστική αναθεώρηση του άρθρου 16 που ανοίγει το δρόμο όχι μόνο στην ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, αλλά στη συνολική ιδιωτικοποίηση της δημόσιας Παιδείας.

Τη φωνή των διαδηλωτών μετέφεραν στην αίθουσα οι βουλευτές του ΚΚΕ, που, με τις παρεμβάσεις τους αποκάλυψαν τη δικομματική συμπαιγνία, διαφώνησαν με την αναθεώρηση του άρθρου 16 και την προώθηση των αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων και απαίτησαν αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν Παιδεία.

Οι εισηγητές της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ παρά τις όποιες ανέξοδες και υποκριτικές κορόνες για την ανάγκη αναβάθμισης της δημόσιας Παιδείας ταυτίστηκαν πλήρως στην επίθεση κατά της δημόσιας και δωρεάν Παιδείας και στην ανατροπή των όποιων κατακτήσεων υπήρχαν μέχρι σήμερα στο χώρο της Παιδείας.

Την αρχή έκανε ο εισηγητής της ΝΔ Π. Παναγιωτόπουλος, ο οποίος παραβλέποντας ότι όλες οι μέχρι τώρα κυβερνήσεις συνειδητά υποβάθμισαν τη δημόσια Παιδεία ισχυρίστηκε ότι «το κρατικό μονοπώλιο οδήγησε σε δραματική υποβάθμιση το δημόσιο ελληνικό πανεπιστήμιο». Εφτασε, μάλιστα, σε τέτοιο επίπεδο πρόκλησης τονίζοντας ότι «το ασφυκτικό πλαίσιο του κρατικού μονοπωλίου μέσα στο οποίο λειτουργεί το σημερινό δημόσιο πανεπιστήμιο στην Ελλάδα, ουσιαστικά έχει οδηγήσει σε μια ντε φάκτο ιδιωτικοποίηση του ελληνικού πανεπιστημίου από κλειστές συντεχνίες που στηρίζονται από επίσης περίκλειστες κομματικές γραφειοκρατίες».

Από τη χθεσινή συνεδρίαση της επιτροπής για την αναθεώρηση του Συντάγματος

Eurokinissi

Από τη χθεσινή συνεδρίαση της επιτροπής για την αναθεώρηση του Συντάγματος
Μετά τα παραπάνω, μόνο ως πρόκληση ακούστηκε η αποστροφή του ότι η αναθεώρηση του άρθρου 16 «δε σημαίνει σε καμία περίπτωση εμπορευματοποίηση της Παιδείας». Αξιοποιώντας τη συναίνεση που δίνει στην κυβέρνηση το ΠΑΣΟΚ, είπε ότι πρέπει να προωθηθούν άμεσα οι αντιδραστικές αλλαγές του νόμου - πλαίσιου της υπουργού Παιδείας, τονίζοντας ότι αφού κυβέρνηση και ΠΑΣΟΚ συμφωνούν στην αναθεώρηση του άρθρου 16 τότε κάλλιστα μπορούν να συμφωνήσουν και για το νόμο - πλαίσιο. Ο εισηγητής θέλησε να χρυσώσει το χάπι της ιδιωτικοποίησης και της ανώτατης εκπαίδευσης, λέγοντας ότι με την αναθεώρηση θα ιδρυθούν «αποκλειστικά και μόνο μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα ιδρύματα από ιδιώτες που θα είναι νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου υπό τον αυστηρό κοινωνικό έλεγχο και την εποπτεία του κράτους».

Τη σκυτάλη στην επίθεση κατά του άρθρου 16 παρέλαβε ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ Μ. Χρυσοχοΐδης, ο οποίος είπε ότι η συναίνεση είναι αναγκαία καθώς πρέπει «διαρκώς να αναζητούμε κοινούς τόπους των πολιτικών μας αντιλήψεων». Παραδέχτηκε μεν ότι για το άρθρο 16 «πολλά από τα επιχειρήματα του ΠΑΣΟΚ μεταμφιέστηκαν πλέον σε κυβερνητικές προτάσεις», αλλά βιάζοντας την κοινή λογική εκτίμησε ότι «οι κυβερνητικές επιλογές βρίσκονται σε απόλυτη αντίθεση με την πολιτική που εμείς ως ΠΑΣΟΚ εισηγούμαστε». Επιχειρώντας μάταια να διαφοροποιηθεί από τις κυβερνητικές θέσεις είπε ότι το ΠΑΣΟΚ βλέπει «τα μη κρατικά πανεπιστήμια ως μια συμπληρωματική δυνατότητα παροχής εκπαιδευτικών υπηρεσιών υπό τον έλεγχο του κράτους», σε αντίθεση με τη ΝΔ που κατά τον ίδιο προωθεί τα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Τη στιγμή που και με την ψήφο του ΠΑΣΟΚ ιδιωτικοποιείται και η ανώτατη εκπαίδευση, ο Μ. Χρυσοχοΐδης ισχυρίστηκε ότι το κόμμα του «δεν αντιλαμβάνεται των ανώτατη εκπαίδευση ως πεδίο επιχειρηματικής δράσης, αφού για μας η Παιδεία είναι δημόσιο κοινωνικό αγαθό»! Κατά τον εισηγητή του ΠΑΣΟΚ η κατοχύρωση της δημόσιας δωρεάν Παιδείας που κατοχυρωνόταν στο Σύνταγμα είναι προσκόλληση «στην παρωχημένη αντίληψη των απαγορεύσεων και του συγκεντρωτικού κρατισμού», καθώς το «άρθρο 16 δεν προστατεύει τη δημόσια Παιδεία»!

Αποκαλύπτοντας τις πραγματικές προθέσεις του ΠΑΣΟΚ για την ουσιαστική πριμοδότηση των ιδιωτικών πανεπιστημίων είπε ότι το κόμμα του θα προτείνει τη δημιουργία ενός «ενιαίου εθνικού συστήματος τριτοβάθμιας εκπαίδευσης», στο οποίο θα συμμετέχουν και «οι μη κρατικοί φορείς». Μια τέτοια εξέλιξη ανοίγει διάπλατα την πόρτα όχι μόνο για την παράλληλη ισότιμη λειτουργία ιδιωτικών και κρατικών πανεπιστημίων, αλλά στο επόμενο στάδιο ακόμα και την κρατική επιχορήγηση των ιδιωτικών, αφού αυτά θα λειτουργούν στα πλαίσια του «εθνικού συστήματος».

Από την πλευρά του, ο Θ. Πάγκαλος επιτέθηκε στο φοιτητικό κίνημα, λέγοντας ότι είναι συντηρητικό και δε θέλει να αλλάξει τίποτα και πρότεινε οι φοιτητικές εκλογές να γίνονται με ενιαίο ψηφοδέλτιο για να «σπάσει ο κομματισμός».

Από τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, ο Ε. Βενιζέλος είπε ότι το πρόβλημα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης δεν είναι συνταγματικό και σε μια διαδικαστική διαφοροποίηση είπε ότι δεν πρέπει να ψηφιστεί από την παρούσα Βουλή η αναθεώρηση του άρθρου 16 με 180 ψήφους. Ο Α. Λοβέρδος είπε ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος που να τον κάνει να συμπλεύσει με την πρόταση για αλλαγή του άρθρου 16 και ο Σ. Κοσμίδης ανέφερε ότι η διαφωνία με την αναθεώρηση του συγκεκριμένου άρθρου είναι επί της ουσίας. Κατά της αναθεώρησης τάχθηκε και ο ανεξάρτητος βουλευτής Στ. Παπαθεμελής.

Εκ μέρους του ΣΥΝ, ο Φ. Κουβέλης διαφώνησε με την αναθεώρηση του άρθρου 16, εκτιμώντας ότι έτσι ουσιαστικά καταργείται ο δημόσιος χαρακτήρας της ανώτατης εκπαίδευσης. Ισχυρίστηκε δε ότι στο «σύνολο της ακαδημαϊκής κοινότητας της ΕΕ κυριαρχεί η άποψη για την ενίσχυση του δημόσιου πανεπιστημίου ως μεγέθους του δημόσιου χώρου». Κάλεσε δε τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ να μην ψηφίσουν την αναθεώρηση, επειδή έτσι η ερχόμενη Βουλή θα καθορίσει το περιεχόμενο του άρθρου 16 «με έναν τρόπο άγνωστο σήμερα».

Κορυφή του παγόβουνου

Κορυφή του παγόβουνου χαρακτήρισε την αναθεώρηση του άρθρου 16 ο εισηγητής του ΚΚΕ Α. Σκυλλάκος, υπογραμμίζοντας ότι δεν αφορά μόνο στην ανώτατη εκπαίδευση, αλλά σε όλη την Παιδεία και την οικονομία. Τόνισε ότι η συζήτηση για την αναθεώρηση του άρθρου 16 γίνεται εν μέσω μεγάλων κινητοποιήσεων όχι μόνο της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και άλλων κοινωνικών φορέων. Στις κινητοποιήσεις αυτές, είπε, συμμετέχουν άνθρωποι από τη βάση όλων των κομμάτων και η αντίθεση στην αναθεώρηση του άρθρου συμπυκνώνει τη συνολικότερη διαμαρτυρία για τις πολιτικές που εφαρμόζονται και σήμερα αλλά και παλιότερα για το θέμα της Παιδείας.

Σε αυτές τις πολιτικές, υπογράμμισε ο βουλευτής του ΚΚΕ, υπάρχει ταύτιση στους κεντρικούς άξονες ανάμεσα στο ΠΑΣΟΚ και τη ΝΔ. Αυτή, είπε, βρίσκεται στη λογική ότι και η Παιδεία πρέπει να υποταγεί πλήρως στους κανόνες της αγοράς και στην ανταγωνιστικότητα για να επιτευχθεί η ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων, να αυξηθούν τα κέρδη, βρίσκεται στη λογική που έχουν και τα δύο κόμματα ότι η εκπαίδευση είναι εμπόρευμα και δεν είναι κοινωνικό αγαθό. Ολα αυτά, είπε, έχουν αποφασιστεί στα όργανα της ΕΕ με σύμφωνη γνώμη κυβερνήσεων τόσο του ΠΑΣΟΚ όσο και της ΝΔ και σταθμοί αποτέλεσαν οι αποφάσεις της Μπολόνια και της Λισαβόνας. Με βάση αυτές τις συμφωνίες επιδιώκεται η παραγωγή φθηνού εργατικού δυναμικού και αυτοί που τελειώνουν τα πανεπιστήμια να μην είναι πραγματικοί επιστήμονες με πλήρη γνώση του αντικειμένου, αλλά να οδεύουν όλο και περισσότερο προς την κατάρτιση.

Αλλη επιδίωξη, τόνισε, των δύο κομμάτων είναι η είσοδος των επιχειρήσεων στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα και τη μέση εκπαίδευση, η ανάπτυξη του ιδιωτικού τομέα της Παιδείας και η υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης.

Με βάση τα παραπάνω, ο Αντ. Σκυλλάκος υπογράμμισε ότι το άρθρο 16 αποτελεί εμπόδιο στο να προχωρήσουν με τους ρυθμούς που θέλουν τα δύο κόμματα οι αντιδραστικές αλλαγές στην Παιδεία και γι' αυτό συμφωνούν να βγάλουν από τη μέση αυτό το εμπόδιο. Τόνισε ότι η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ ταυτίζονται πλήρως στη θέση για αναθεώρηση του άρθρου 16 και αποκαλύπτοντας την υποκρισία του ΠΑΣΟΚ που εμφανίζεται δήθεν διαφοροποιημένο είπε ότι στις γραπτές προτάσεις των δύο κομμάτων χρησιμοποιούνται όχι μόνο τα ίδια επιχειρήματα αλλά ακόμα και οι ίδιες λέξεις.

Ο εισηγητής του ΚΚΕ κατήγγειλε ότι επειδή υπάρχει γενικευμένη κατακραυγή γι' αυτή τη θέση τα δύο κόμματα θυμήθηκαν τα δημόσια πανεπιστήμια, κρύβοντας ότι οι κυβερνήσεις και των δύο με τις πολιτικές τους υποβάθμισαν τα δημόσια πανεπιστήμια.

Οι επιπτώσεις, είπε, από την αναθεώρηση του άρθρου 16 δε θα είναι μόνο η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, αλλά το γεγονός ότι τα ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια θα εφαρμοστούν και για τα δημόσια πανεπιστήμια, αφού σύμφωνα με την ΕΕ δεν μπορείς να έχεις άλλα κριτήρια για τον δημόσιο και άλλα για τον ιδιωτικό τομέα. Αυτό σημαίνει, τόνισε, ότι εάν το κράτος επιδοτεί το δημόσιο πανεπιστήμιο τότε θα απαιτήσουν ανάλογη επιδότηση και τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, με αποτέλεσμα την υποβάθμιση της δημόσιας Παιδείας και τη λειτουργία της με κριτήρια του κέρδους. Υπενθύμισε δε ότι ανάλογες αντιδραστικές προτάσεις υπάρχουν στον υπό κατάθεση νόμο - πλαίσιο της κυβέρνησης όπου για παράδειγμα προβλέπεται ότι οι φοιτητές θα πληρώνουν οι ίδιοι τα βιβλία τους.

Καταλήγοντας ο Α. Σκυλλάκος είπε ότι η πρόταση του ΚΚΕ είναι: «Οχι αναθεώρηση του άρθρου 16. Συνέχιση του αγώνα για μια σειρά ζητημάτων της Παιδείας - αφού δεν τελειώνει η υπόθεση με το άρθρο 16 - στην κατεύθυνση της ενιαίας, δημόσιας και δωρεάν Παιδείας. Η Παιδεία να είναι αποκλειστικά στο κράτος και να μην επιτρέπεται καμία επιχειρηματική δραστηριότητα, ούτε στα πανεπιστήμια, ούτε σε όλα τα άλλα επίπεδα της εκπαίδευσης».

«Εμείς δεν υπερασπιζόμαστε το υπάρχον εκπαιδευτικό σύστημα», αντίθετα ζητάμε «την αναβάθμιση της Παιδείας ως κοινωνικού αγαθού», τόνισε παρεμβαίνοντας στη συζήτηση ο βουλευτής του ΚΚΕ, Αγγελος Τζέκης. Οπως είπε, «έχουμε προοδευτικές προτάσεις για φιλολαϊκές μεταρρυθμίσεις που έρχονται σε σύγκρουση με τις πολιτικές της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ». Μάλιστα χαρακτήρισε την κυβερνητική πολιτική στην Παιδεία «μεταρρυθμίσεις συντηρητικές και με κατεύθυνση ταξική».

Επισήμανε ότι το ΚΚΕ στηρίζει τις κινητοποιήσεις που γίνονται ενάντια στην αναθεώρηση του άρθρου 16, ζητώντας μάλιστα «να σταματήσουν οι ολιγωρίες για τον μικρό αριθμό των κινητοποιήσεων». Αναφερόμενος στις θέσεις των κομμάτων του δικομματισμού παρατήρησε ότι «είναι υποκριτικό να επικαλείστε πως πρέπει να αλλάξουν τα πράγματα», αφού «για 32 χρόνια πέρασαν μεταρρυθμίσεις επί μεταρρυθμίσεων». Οπως σημείωσε «η έλλειψη υποδομών και στην ανώτατη εκπαίδευση», καθώς «και το ζήτημα της χρηματοδότησης, είναι θέμα βαθιά πολιτικό». Τέλος, σχολιάζοντας το ζήτημα του πανεπιστημιακού ασύλου, που έχει έντεχνα ανακινηθεί το τελευταίο διάστημα, σχολίασε ότι «η ελεύθερη αυτή έκφραση κατακτήθηκε με αγώνες και δε χαρίστηκε». Οσον αφορά στο θέμα των περίφημων «κουκουλοφόρων» σημείωσε πως είναι «δημιούργημα των μηχανισμών που θέλουν να καταργήσουν το άσυλο και τα κρατικά πανεπιστήμια».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Θα ενταθεί η επίθεση(2008-05-15 00:00:00.0)
Ολομέτωπη επίθεση για πλήρη εφαρμογή των αναδιαρθρώσεων(2008-05-15 00:00:00.0)
Κορυφή του παγόβουνου η αναθεώρηση του άρθρου 16(2007-02-16 00:00:00.0)
Με το ΠΑΣΟΚ ενάντια στους αγώνες(2007-01-10 00:00:00.0)
Μ' όλες τις δυνάμεις, με κάθε τρόπο, παντού(2006-12-24 00:00:00.0)
Οταν το ΠΑΣΟΚ παρέχει επιχειρήματα και στήριξη στην κυβέρνηση της ΝΔ(2006-12-17 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ