Κυριακή 10 Δεκέμβρη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 5
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Πατριδογνωμόνιο
Τρόμος και αγορά

Συνήθως συμβαίνει κάθε προεορταστική περίοδο, όταν τα ΜΜΕ γεμίζουν διαφημίσεις και η όποια γιορτή συνοψίζεται σε μια τελετή κατανάλωσης. Είναι η πληθώρα των μηνυμάτων που με το αζημίωτο πλασάρεται σαν βροχή των ευεργετικών αγαθών χωρίς τα οποία δε γιορτάζεις τίποτα.

Για παράδειγμα, τώρα που πλησιάζει το τέλος της χρονιάς, από το μελομακάρονο ως την Μπάρμπι και τ' αυτοκινητάκια για τα παιδιά, μέχρι τα ταξίδια και τα εορτοδάνεια των τραπεζών η καταιγίδα έχει ήδη αρχίσει.

Φτιάχνεται μια αγέλη καταναλωτών, οπαδοί του άχρηστου, συνωστισμένη σε μια χονδροειδή κουλτούρα, αυτή του «ρεβεγιόν». Η χαρά των παιδιών, απειλείσαι ότι θα γίνει κατάθλιψη αν δεν αποκτήσουν π.χ. κινητό. Ομως πίσω και πέρα απ' όλα αυτά υπάρχει το απίστευτο και πανάκριβο ληστρικό σχέδιο χειραγώγησης των μαζών. Προσέξτε μέθοδο και θα καταλάβετε το αποτέλεσμα:

Βγαίνει η εγκύκλιος για την απαγόρευση των κινητών στα σχολεία. Μέσα σε δύο 24ωρα ακολουθεί «ρεπορτάζ» από έγκυρες πηγές, και επιστημονικοφανείς, του εξωτερικού που λέει ότι τα κινητά δεν προξενούν καρκίνο και δεν είναι επικίνδυνα. Πρόκειται μάλιστα για το ακριβώς αντίθετο «ρεπορτάζ» απ' αυτό που διακινήθηκε και φύτρωσε την εποχή των υποκλοπών και της Αμαρύνθου.

Εδώ ο τρόμος γίνεται κυνικά, συστατικό διακίνησης των αγαθών της αγοράς. Στη... μάχη των κερδών οι πολίτες - καταναλωτές πρέπει να πάνε άκλαυτοι αλλά και να 'χουν πληρώσει κι από πάνω. Ετσι φτάνουμε... στο λιμάνι. Καταμεσής της προεορταστικής θύελλας οι λιμενεργάτες - προσοχή στο λεξιλόγιο - «προξενούν ασφυξία στην Αγορά. Η μη τήρηση των υπερωριών δυσχεραίνει τη διακίνηση των προϊόντων που συσσωρεύονται στο λιμάνι και οδηγούν σε απελπισία εμπόρους και οδηγούς φορτηγών»... Τεχνητά λοιπόν κάθεσαι να δεις τηλεόραση, «ειδήσεις» ή να διαβάσεις εφημερίδα και ακούς ότι στον παράδεισο των προσφερομένων απαραίτητων αγαθών δε θα μπεις ποτέ, γιατί σου φράζουν το δρόμο μια χούφτα λιμενεργάτες που αρνούνται να δουλέψουν υπερωριακά, μέρες που είναι. Εξαιτίας τους, θα σου λείψει το γιορτινό τραπέζι, το κατιτίς για το παιδί, θα βαδίσεις μακριά από τα αγιοβασιλιάτικα φορτηγά της «Κόκα-Κόλα».

Μόλις τολμήσεις να ανοίξεις ζητήματα για την ανταγωνιστικότητα, το ξεπούλημα του λιμανιού στους ιδιώτες, το δικαίωμα στη δουλιά, θα σε δουν σαν ιερόσυλο που δεν κατανοεί το πνεύμα της Αγοράς που εξωραΐζεται σε «αγγελικό», λόγω εορτών.

Η προπαγάνδα του 21ου αιώνα δεν είναι αυτή που ξέραμε πριν από 50 χρόνια σύντροφοι. Διαστρέφει θεμελιώδεις έννοιες της κοινής κοινωνικής λογικής με γιγάντια μέσα. Κατ' αρχήν, μεγάλο τμήμα του κεφαλαίου, ενώ φαίνεται να σπαταλιέται σε διαφημίσεις προϊόντων, στην πραγματικότητα εκβιάζει τη διαχεόμενη στους καταναλωτές υπεραξία, ως «είσπραξη κόπων και βασάνων», ποινή δηλαδή που καταβάλει ο εργαζόμενος.

Η... Αγορά, υπολογίζει ότι η εταιρεία κινητής τηλεφωνίας που υπέστη επικοινωνιακό στραπάτσο από τις υποκλοπές, ξόδεψε μέσα σε ένα χρόνο 40 εκατομμύρια ευρώ για διαφήμιση! Λέτε λοιπόν με τέτοιο επικοινωνιακό κεφάλαιο να μην μπορεί μια πολυεθνική να κατασκευάσει, να διοχετεύσει - και να επωφεληθεί απ' αυτήν τελικώς - την κατάλληλη ειδησεογραφία για τα προϊόντα της;

Ο τρόμος πάνω από την πόλη του μυαλού μας, τις μέρες που αφρίζει η Αγορά, είναι τιμολογημένος και εισηγμένος στο χρηματιστήριο. Κι αυτή καθαυτή η αντιμετώπισή του, απαιτεί εξειδικευμένα ιδεολογικά εργαλεία που εμείς οι κομμουνιστές πρέπει να βρούμε, να ακονίσουμε και να χρησιμοποιήσουμε για την ανατροπή του παρόντος συσχετισμού δυνάμεων. Στο μέτωπο της Αγοράς, ο πόλεμος μαίνεται και η... Βενεζουέλα ενθαρρύνει.


Της
Λιάνας ΚΑΝΕΛΛΗ

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Εγγύηση για δυο χρόνια στα προϊόντα από το 2002(1999-05-21 00:00:00.0)
Προσοχή στις "πωλήσεις από απόσταση"(1998-10-23 00:00:00.0)
Υπέρ της απαγόρευσης της διαφήμισης...(1998-05-13 00:00:00.0)
Κάποιες φορές ..."ξεχνούν" να ενημερώσουν σωστά(1996-03-24 00:00:00.0)
Προτάσεις για περιορισμό παραπλανητικής διαφήμισης(1996-01-17 00:00:00.0)
Η δύναμη της διαφήμισης(1995-03-12 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ