Σάββατο 25 Νοέμβρη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Μονόδρομος η αντιδραστική μεταρρύθμιση

Ο πρωθυπουργός, Κ.Καραμανλής, ζήτησε ...επισήμως τη σύμπραξη του ΠΑΣΟΚ

Eurokinissi

Την πρόθεση της κυβέρνησης να προχωρήσει - με στήριγμα την κοινοβουλευτική της πλειοψηφία - στην ιδιωτικοποίηση των πανεπιστημίων και σε νεοφιλελεύθερες αλλαγές συνολικά στην εκπαίδευση πιστοποίησε η χτεσινή τοποθέτηση του πρωθυπουργού, Κωνσταντίνου Καραμανλή, ο οποίος μάλιστα αναγόρευσε το ΠΑΣΟΚ σε ...βασικό υποστηρικτή αυτής της προσπάθειας. Πάντως, ο πρωθυπουργός ήταν ασαφής ως προς το χρόνο κατάθεσης του περίφημου νομοσχεδίου για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση.

Αναφερόμενος στην αναθεώρηση του άρθρου 16 που οδηγεί στην ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων υποστήριξε ότι «στόχος της μεταρρύθμισης του άρθρου 16 δεν είναι η ιδιωτικοποίηση της ανώτατης εκπαίδευσης, αλλά η πρόληψη μιας ανεξέλεγκτης κατάστασης που μπορεί να προκύψει ως αποτέλεσμα των εξελίξεων στην Ευρωπαϊκή Ενωση. Στόχος είναι η ανταπόκριση της πολιτείας στα δεδομένα και στις τάσεις που αναπτύσσονται στην Ευρώπη». Απευθυνόμενος, μάλιστα, στο ΠΑΣΟΚ είπε χαρακτηριστικά: «Εδώ είναι απλά τα πράγματα: `Η στηρίζετε την αναθεώρηση ή δεν τη στηρίζετε. Κατ' αρχήν, εξέλαβα ότι εν πάση περιπτώσει έχετε μια θετική προσέγγιση ότι πρέπει να αλλάξουν αυτά». Μάλιστα, απαντώντας στο αίτημα του Γ. Παπανδρέου για τη διενέργεια δημοψηφίσματος για την Παιδεία, απάντησε λέγοντας: «Να συμφωνήσουμε στα εξής: Εσείς να στηρίξετε και να υπερψηφίσετε την αναθεώρηση του άρθρου 16 και εμείς να συμφωνήσουμε ότι εάν, εφόσον και όταν το ΠΑΣΟΚ γίνει κυβέρνηση, να σας βοηθήσουμε να οργανώσετε το δημοψήφισμα που θέλετε».

Προχωρώντας σε μια επικίνδυνη επιχειρηματολογία ο Κωνσταντίνος Καραμανλής σχολίασε τις κινητοποιήσεις που γίνονται ενάντια στην κυβερνητική πολιτική στην Παιδεία, λέγοντας ότι «δεν μπορεί κανείς να προαναγγέλλει ακραίες αντιδράσεις σε επιλογές της κοινωνικής, αλλά και της πολιτικής πλειοψηφίας». Οσον αφορά στο θέμα του νομοσχεδίου για την «εκπαιδευτική μεταρρύθμιση» αναφέρθηκε αόριστα, λέγοντας πως «συνεχίζουμε το διάλογο με αυτό το μοναδικό στόχο, τη μέγιστη δυνατή συνεννόηση για ένα θέμα, το οποίο δεν μπορεί να αλλάζει από κυβέρνηση σε κυβέρνηση. Και τον συνεχίζουμε, γιατί θέλουμε να δώσουμε και την ύστατη ευκαιρία σε όλους να καταθέσουν προτάσεις».

Ο πρωθυπουργός ανάλωσε ένα μεγάλο μέρος της ομιλίας του, επιχειρηματολογώντας υπέρ της ιδιωτικοποίησης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Οπως είπε, «η εκπαιδευτική κοινότητα, οι νέες, οι νέοι μας, οι οικογένειές τους, συνειδητοποιούν πια ότι ο 21ος αιώνας βρήκε την ελληνική ανώτατη εκπαίδευση καθηλωμένη και στάσιμη, αρκετά πιο πίσω από το ευρωπαϊκό περιβάλλον και τα διεθνή πρότυπα, κατώτερη των δυνατοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού μας, εκπαιδευτικού και φοιτητικού. Το γενικό συμπέρασμα είναι ότι τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα στον τόπο μας, υστερούν απέναντι στα αιτήματα και τις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας. Η έλλειψη αξιολόγησης για τις μονάδες και για τις διαδικασίες εκπαίδευσης, σε πλήρη αντίθεση με το αίτημα αναβάθμισης του δημόσιου πανεπιστημίου, συνιστούσε χρόνια τώρα μια αναιτιολόγητη εσωτερική αντίφαση». Επίσης, υποστήριξε ότι «οι λεγόμενοι "αιώνιοι φοιτητές", φαινόμενο που δεν το συναντούμε πουθενά στον κόσμο, δημιουργεί στρεβλώσεις, που αποβαίνουν σε βάρος της πλειοψηφίας της φοιτητικής νεολαίας, αλλά και ολόκληρης της πανεπιστημιακής κοινότητας. Η πρακτική του ενός και μόνο συγγράμματος μπορεί να αποφέρει τεράστια οφέλη σε ορισμένους, αλλά πάντως όχι στους φοιτητές». Τέλος, σημείωσε ότι «η δήθεν δωρεάν Παιδεία κατέληξε εδώ και πολλά χρόνια να είναι ένα από τα πιο βαριά οικονομικά φορτία για κάθε οικογένεια και ιδίως για τους οικονομικά ασθενέστερους». Ως λύση για το πρόβλημα ανέφερε την ανάγκη εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα και την «προοπτική του ενιαίου ευρωπαϊκού εκπαιδευτικού χώρου από τον οποίο δεν μπορούμε να αυτοεξαιρεθούμε ως τελευταίοι εκφραστές της συντήρησης». Κατέληξε, λέγοντας πως «το εκπαιδευτικό σύστημα για την Ελλάδα του μέλλοντος δεν μπορεί να είναι στάσιμο, αδρανές, καθηλωμένο, υποταγμένο σε συντηρητικές αντιλήψεις, δεν μπορεί να παραδίδεται στην εσωστρέφεια και να απομονώνεται απ' όσα συμβαίνουν στο ανταγωνιστικό ευρωπαϊκό και διεθνές περιβάλλον».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Πλήρη κάλυψη στις απολύσεις εκπαιδευτικών δίνει η Κομισιόν(18/4/2019)
Μόνο ένα στα 20 κενά θα καλυφθούν με εκπαιδευτικούς!(13/11/2012)
Θέλουν υποταγμένο τον εκπαιδευτικό(27/7/2001)
Εμμένει στην αντιδραστική αντιεκπαιδευτική πολιτική(4/7/2000)
Εβδομάδα απεργιών για τους εκπαιδευτικούς(1/2/2000)
Με αυταρχισμό επιμένει στην αντιεκπαιδευτική πολιτική(5/12/1998)

Κορυφή σελίδας

Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org