Κυριακή 30 Ιούλη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 3
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Αποδεικνύεται πλέον η ταξική διαλογή των μαθητών!

Τα αποτελέσματα εφαρμογής της αντιεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης πείθουν πλέον και τον πιο δύσπιστο για τον πραγματικό της στόχο: την ένταση των ταξικών φραγμών στη μόρφωση.

Τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα από την ΟΛΜΕ για τα αποτελέσματα των εξετάσεων στα περισσότερα Λύκεια της χώρας, αλλά και οι επεξεργασίες στοιχείων της ΕΣΥΕ από την ΕΣΑΚ-ΔΕΕ αποδεικνύουν τη τεράστια διαρροή μαθητών από τα Λύκεια και αναδεικνύουν τον ταξικό χαρακτήρα των αλλαγών:

  • Συγκρίνοντας αριθμούς μαθητών πριν και μετά την μεταρρύθμιση προκύπτει ότι εγκατέλειψαν το Λύκειο 50.565 μαθητές. Η πραγματική διαρροή είναι προφανώς πολλαπλάσια, καθώς πολλά παιδιά αποθαρρύνονται πλέον να συνεχίσουν από το Γυμνάσιο στο Λύκειο (από τους 113.048 μαθητές της Γ΄ τάξης των Ημερήσιων Δημόσιων Γυμνασίων, φέτος στην Α΄ τάξη των αντίστοιχων Λυκείων φοιτούσαν μόλις 81.197)
  • Πριν την εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης αποφοιτούσαν από το Λύκειο οι 9 στους 10μαθητές, ενώ τώρα σχεδόν οι 5στους 10!
  • Σύμφωνα με την ΟΛΜΕ, φέτος απορρίπτεται από τη Β΄ Λυκείου το 18,3% των μαθητών! Οι εργατικές συνοικίεςτης Αττικής (Ελευσίνα, Πέραμα, Μέγαρα, Κερατσίνι κλπ.) έχουν ποσοστά «αποτυχίας» της τάξης του 20-45%,ενώ οι ανεπτυγμένες περιοχές από 2 μέχρι 10,4%.Οι αγροτικές και ακριτικές περιοχές έχουν τις δραματικές «πρωτιές»απόρριψης.

Η δικαιολογημένη και γενικευμένη πλέον αγανάκτηση και ο φόβος για επικείμενους αγώνες, οδηγεί την κυβέρνηση σε «πυροσβεστικές» λύσεις και ελιγμούς, που βέβαια αφήνουν άθικτη την ταξική ουσία του αντιπαιδαγωγικού εκτρώματος.

Ο υπουργός Παιδείας αφήνει ανοιχτό τώρα το ενδεχόμενο επαναφοράς του θεσμού των μετεξεταστέων μόνο για φέτος και μόνο για τη Β΄ Λυκείου και φέρεται να εξετάζει μείωση ή σύμπτυξη εξεταζόμενων μαθημάτων και μείωση των διαγωνισμάτων στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Βέβαια τέτοιες «αλλαγές» δε θίγουν την ουσία της αντιεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης (σχολείο ταξικής διαλογής, αποστεωμένο από την ουσιαστική γνώση, εξεταστικό κέντρο για εισαγωγή σε ΑΕΙ-ΤΕΙ και μισο-κατάρτιση μέσω των ΤΕΕ για τα «απόβλητα» του εκπαιδευτικού συστήματος).


Μ. Κ.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
...ορισμένα συμπεράσματα(2002-07-07 00:00:00.0)
«Βελτιωτικά μέτρα» για άμβλυνση των αντιδράσεων(2000-08-04 00:00:00.0)
Αποδεικνύεται ξανά το δίκαιο του μαθητικού αγώνα(2000-07-26 00:00:00.0)
Προς ένα σχολείο μικρότερο, λιγότερο και χειρότερο(2000-07-21 00:00:00.0)
Διαρροές με ...μέλλον(2000-04-18 00:00:00.0)
Ασυμμάζευτη η μεταρρύθμιση(1999-08-03 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ