Τετάρτη 21 Ιούλη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τρελά ποσά για τη διαφήμιση

Εκατοντάδες δισεκατομμύρια δραχμές ξοδεύονται κάθε χρόνο στη χώρα μας για τη διαφήμιση. Ειδικότερα τη δεκαετία του '90, η αύξηση των ποσών που δαπανήθηκαν για διαφήμιση παρουσίασαν σημαντική αύξηση, ενώ, αντίθετα, έντονη ήταν και συνεχίζει να είναι η συρρίκνωση της παρουσίας των αμιγώς ελληνικών επιχειρήσεων του κλάδου.

Σύμφωνα με μελέτη που έγινε για λογαριασμό του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), αναφέρεται ως χαρακτηριστικό ότι στη λίστα των 20 πρώτων διαφημιστικών εταιριών, περιλαμβάνονται μόλις 5 ελληνικές. Επίσης, πάντα σύμφωνα με την ίδια έρευνα, η ελληνική διαφημιστική αγορά χαρακτηρίζεται από μεγάλο βαθμό συγκέντρωσης, αφού οι 8 μεγαλύτερες εταιρίες του κλάδου, κατέχουν μερίδιο αγοράς, ίσο με το 50% περίπου.

Μεγάλο, επίσης, μερίδιο της αγοράς, της τάξεως του 30% κατέχουν εταιρίες που χαρακτηρίζονται ως μεσαίου μεγέθους, με ετήσιο κύκλο εργασιών από 1 έως 5 δισεκατομμύρια δραχμές και στην κατηγορία αυτή υπάρχουν 23 εταιρίες.

Το πρώτο σε προτίμηση διαφημιστικό μέσο κατά την περίοδο 1987 - 1997 ήταν η τηλεόραση με μερίδιο στην αγορά της τάξεως του 46,3%. Οι δαπάνες για διαφήμιση στην τηλεόραση το 1997 έφτασαν τα 158,8 δισεκατομμύρια δραχμές. Το ίδιο έτος οι δαπάνες για διαφήμιση στα περιοδικά διαμορφώθηκε σε 93,3 δισ. δρχ. με μερίδιο της τάξης του 30%.

Η δεκαετία '87 - '97 χαρακτηρίζεται από στασιμότητα αναφορικά με τη διαφημιστική δαπάνη στις εφημερίδες, οι οποίες κατείχαν μερίδιο της διαφημιστικής δαπάνης ίσο με 18% κατά το έτος 1997. Ανάλογες τάσεις επικράτησαν και σε ό,τι αφορά στις διαφημιστικές δαπάνες στο ραδιόφωνο, το μερίδιο διαφημιστικής αγοράς του οποίου έμεινε σταθερό, στο 6% περίπου, μεταξύ των ετών '87 - '97.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ