- Η ταξική διάσταση της μεταρρύθμισης αποκαλύπτεται μέρα με τη μέρα με τον σκληρότερο τρόπο. Μεγάλο ποσοστό μαθητών της Α Λυκείου δεν καταφέρνει να προαχθεί, μετά την κατάργηση του θεσμού των... - 1999-06-26 00:00:00.0"/> - Η ταξική διάσταση της μεταρρύθμισης αποκαλύπτεται μέρα με τη μέρα με τον σκληρότερο τρόπο. Μεγάλο ποσοστό μαθητών της Α Λυκείου δεν καταφέρνει να προαχθεί, μετά την κατάργηση του θεσμού των... - 1999-06-26 00:00:00.0" /> Αποκαλύπτεται η ταξική "μεταρρύθμιση" | ΡΕΠΟΡΤΑΖ | ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 26 Ιούνη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Αποκαλύπτεται η ταξική "μεταρρύθμιση"
  • Ο μεγάλος αριθμός των μαθητών της Α' Λυκείου που δεν προάγονται, αποδεικνύει τον ταξικό χαρακτήρα των αλλαγών στην εκπαίδευση
  • "Οι αγώνες μας τη χρονιά που πέρασε ήταν μόνο η αρχή", τονίζουν τα Συντονιστικά Αγώνα Μαθητών Αθήνας και Πειραιά

Η ταξική διάσταση της "μεταρρύθμισης" αποκαλύπτεται μέρα με τη μέρα με τον σκληρότερο τρόπο. Μεγάλο ποσοστό μαθητών της Α Λυκείου δεν καταφέρνει να προαχθεί, μετά την κατάργηση του θεσμού των μετεξεταστέων και ένα μέρος από αυτούς, αντικειμενικά, οδηγείται στην εγκατάλειψη του Λυκείου. Το γεγονός αυτό βέβαια δεν έρχεται σε διάσταση με την πολιτική και τις προθέσεις που υπηρετεί η "μεταρρύθμιση" για φιλτράρισμα των μαθητών και διοχέτευση μεγάλου κομματιού των παιδιών της εργατικής τάξης έξω από το λύκειο ή στην ψευτοκατάρτιση των ΤΕΕ. Η απάντηση έρχεται απευθείας από τους μαθητές. ΤαΣυντονιστικά Αγώνα Σχολείων Αθήνας και Πειραιά,δηλώνουν ότι "πέφτουν έξω όσοι νομίζουν ότι οι μαθητές είπαν την τελευταία λέξη τους. Οι αγώνες μας τη χρονιά που πέρασε ήταν η αρχή".

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, και ενώ ακόμα δεν υπάρχει συνολική εικόνα για την επίδοση των μαθητών, ο αριθμός εκείνων που δεν προάγονται από την Α Λυκείου είναι μεγάλος παρά το γεγονός ότι οι καθηγητές λειτούργησαν ευνοϊκά, προκειμένου να μειωθεί το ποσοστό αυτό. Το ποσοστό της αποτυχίας είναι ακόμα μεγαλύτερο στις εργατικές περιοχές. Επίσης από τα πρώτα στοιχεία προκύπτει ότι όσο κι αν γίνεται προσπάθεια να αποδοθεί η αποτυχία στις καταλήψεις, υπάρχουν σχολεία, τα οποία δεν έκαναν καταλήψεις κι όμως παρουσιάζουν μεγάλο ποσοστό μαθητών που δεν προάγονται. Πάντως, παρά τις προσπάθειες να πέσει το βάρος της ευθύνης για το φαινόμενο αυτό σε καθηγητές και μαθητές, παραμένει γεγονός ότι ο πραγματικός υπεύθυνος είναι ο όλος μηχανισμός της"μεταρρύθμισης".

Ενδεικτικά αναφέρουμε τα εξής στοιχεία που αναφέρονται πάντα στην Α Λυκείου:

  • Στο Μενίδι: Στο 1ο Λύκειο Αχαρνών από τα 105 παιδιά έμειναν στην ίδια τάξη 50, στο 2ο Λύκειο Αχαρνών από τους 190 μαθητές προβιβάστηκαν οι 127, στο 3ο Λύκειο Αχαρνών από τους 150 οι 101, στο 4ο Λύκειο Αχαρνών, όπου φοιτούν κύρια παλιννοστούντες Πόντιοι από 160 μαθητές πέρασαν την τάξη μόλις οι 40.
  • Στο Ζεφύρι,από τους 72 μαθητές έμειναν στην ίδια τάξη 6, στον Ασπρόπυργο από τους 141 μαθητές της Α Λυκείου, έμειναν στην ίδια τάξη οι 32.
  • Στο 5ο Λύκειο Ηλιούπολης,από τους 140 μαθητές δεν προάγονται οι 15, στο 4ο Λύκειο Ηλιούπολης από τους 129 μαθητές επαναλαμβάνουν την τάξη οι 33, στο 2ο Λύκειο Γαλατσίου (Γκράβα) από τους 97 μαθητές δεν προάγονται οι 25, στο Λύκειο Μεταμόρφωσης από τους 205 μαθητές δεν προάγονται οι 47.Οπως είχε επισημάνει και το ΚΚΕ σε ερώτηση που κατέθεσε σχετικά με την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στο "ενιαίο" λύκειο, το ερώτημα τώρα που γεννάται είναι, αν θα επιμείνει το υπουργείο Παιδείας στην κατάργηση του θεσμού των ανεξεταστέων και στο φιλτράρισμα των μαθητών από τάξη σε τάξη, και γενικότερα στην αποθάρρυνση της μεγάλης μάζας των μαθητών από τη συνέχιση των σπουδών τους.
"Ο αγώνας συνεχίζεται!"

"Ο αγώνας συνεχίζεται! Ο Σεπτέμβρης έρχεται!". Το δηλώνουν τα Συντονιστικά Αγώνα Σχολείων Αθήνας και Πειραιά που διατρανώνουν με αφορμή και "τη σφαγή των εξετάσεων της Β Λυκείου" ότι "πέφτουν έξω όσοι νομίζουν ότι οι μαθητές είπαν την τελευταία λέξη τους. Οι αγώνες μας τη χρονιά που πέρασε ήταν η αρχή. Ο Σεπτέμβρης έρχεται... με αγώνες μαζικούς, συντονισμένους οι νόμοι της κυβέρνησης για την παιδεία θα μείνουν, τελικά, στα χαρτιά".

Οι μαθητές ζητούν: Αποσύνδεση του Λυκείου απ' τον τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ-ΤΕΙ, όχι στην κατάργηση των μετεξεταστέων, να καταργηθούν οι πανελλήνιες εξετάσεις Αρσένη, στη Β και Γ Λυκείου, "όχι" στην ποινικοποίηση των μαθητικών αγώνων.

Διεκδικούν: Ενιαίο 12χρονο δημόσιο - δωρεάν σχολείο για όλους, κατάργηση των ΙΕΚ. Σύστημα επαγγελματικής εκπαίδευσης μέσα στη δημόσια δωρεάν παιδεία, 15% του προϋπολογισμού για την παιδεία, βιβλία σύγχρονα, κατανοητά, όλα δωρεάν.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ