Παρασκευή 28 Μάη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 35
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Στο "σκαμνί" η αντιναυτεργατική πολιτική

Με Επερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ, επισημαίνει ότι: - Η ελληνική σημαία μετατρέπεται σε σημαία ευκαιρίας - Η ανεργία καλπάζει και τα δικαιώματα των ναυτεργατών καταργούνται - Το ΝΑΤ βουλιάζει και η άρση του καμποτάζ αποτελεί βαρύ πλήγμα και στην εθνική κυριαρχία

Για επικίνδυνη όξυνση των προβλημάτων της ναυτεργατικής οικογένειας και χτύπημα της εθνικής κυριαρχίας και της οικονομίας της χώρας, εξαιτίας της αντιναυτεργατικής της πολιτικής, καταγγέλλει την κυβέρνηση η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ σε Επερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή για τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας.

Στο κείμενο της Επερώτησης υπογραμμίζεται: "Η αντιναυτεργατική πολιτική της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, όπως αυτή υλοποιείται από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, με τη διατήρηση του αποικιακού νομοθετικού πλαισίου (Ν. 2687/53.69/67 κ.α.), την παροχή νέων προκλητικών προνομίων στο εφοπλιστικό κεφάλαιο (μειώσεις των οργανικών συνθέσεων, αφελληνισμός της ναυτιλίας κλπ), την εφαρμογή του διαλυτικού κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την κατάργηση του καμποτάζ, οξύνει επικίνδυνα τα προβλήματα της ναυτεργατικής οικογένειας και πλήττει την εθνική κυριαρχία και την οικονομία της χώρας".

Η Κοινοβουλευτική Ομάδα καταπιάνεται με τρία μείζονος σημασίας θέματα. Το πρώτο αφορά το νόμο 2575/98 για τον οποίο τονίζεται: "Τα αντιναυτεργατικά μέτρα που έλαβε η κυβέρνηση το καλοκαίρι του 1997 και ο νόμος - "έκτρωμα" 2575/98, κινούνται στην κατεύθυνση της πλήρους μετατροπής της ελληνικής σημαίας σε σημαία ευκαιρίας, στο όνομα της βελτίωσης της "ανταγωνιστικότητας", της αύξησης δηλαδή των εφοπλιστικών κερδών. Με τα μέτρα αυτά διώκονται μαζικά οι Ελληνες ναυτεργάτες από τα καράβια, μειώνονται τραγικά οι οργανικές συνθέσεις, η ανεργία εκτινάσσεται στα ύψη. Μετά το Β Παγκόσμιο πόλεμο, επανεμφανίστηκαν τα συσσίτια για άνεργους ναυτεργάτες στον Πειραιά".

Το δεύτερο θέμα έχει να κάνει με το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο, για το οποίο αναφέρεται: "Η αντιναυτεργατική κυβερνητική πολιτική υπονομεύει τα θεμέλια του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ) καταδικάζει χιλιάδες συνταξιούχους στη φτώχεια. Οι κατώτερες συντάξεις, που φτάνουν στις 93.346 δραχμές και ο μέσος όρος στις 161.000 δραχμές, σωστά χαρακτηρίζονται ως συντάξεις πείνας. Το συνολικό οργανικό έλλειμμα των ΝΑΤ - ΚΑΑΝ (Κεφάλαιο Ανεργίας Ασθενείας Ναυτικών) για το 1999 εκτινάχτηκε στα 144.258.000.000 δραχμές. Με τα τοκοχρεολύσια για το 1999 και τις υποχρεώσεις προς το Κεφάλαιο Επικουρικής Ασφάλισης (ΚΕΑΝ) και το Κεφάλαιο Ναυτικής Εκπαίδευσης (ΚΝΕ) το συνολικό έλλειμμα του ταμείου ανέρχεται στα 206.387.000.000 δραχμές".

"Η κατάσταση αυτή - συνεχίζει η Επερώτηση - προκαλείται από το μαζικό διωγμό των ναυτεργατών από τα πλοία και τα συνεχή προνόμια που παρέχει η κυβέρνηση στους εφοπλιστές, συνεχίζοντας έτσι το αντιναυτεργατικό έργο των προκατόχων της. Στα πλαίσια αυτά ευημερεί το επικίνδυνο φαινόμενο της εισφοροδιαφυγής. Το μέρος των εφοπλιστικών χρεών προς το ΝΑΤ, που αφορά την εισφοροδιαφυγή ανέρχεται, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του ΔΣ του ΝΑΤ (27/04/99), στο ποσό των 11.926.422.921 δραχμών. Οι ναυτεργάτες, από τον Εβρο μέχρι την Κρήτη, από τη Χίο μέχρι την Κεφαλονιά, διαμαρτύρονται για την άθλια κατάσταση του Οίκου Ναύτη και την υποβάθμιση της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, που προκαλεί η αντιλαϊκή πολιτική της λιτότητας και της συρρίκνωσης των κοινωνικών δαπανών, οι δραστικές περικοπές που επιβάλλει το ΥΕΝ σε γιατρούς, εξετάσεις και φάρμακα".

Το τρίτο μεγάλο θέμα που θίγεται στην Επερώτηση είναι αυτό του καμποτάζ, για το οποίο τονίζεται: "Η εφαρμογή του διαλυτικού κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την κατάργηση του καμποτάζ, πλήττει την εθνική ανεξαρτησία, την κυριαρχία, την οικονομία της χώρας μας, την ανάπτυξη των νησιών. Θέτει σε άμεσο κίνδυνο το δικαίωμα της δουλιάς, για περισσότερους από είκοσι χιλιάδες ναυτεργάτες. Είναι φανερό ότι η κατάργηση του καμποτάζ προσθέτει νέα προβλήματα στην υπεράσπιση της εθνικής κυριαρχίας σε περίπτωση κρίσεων στις ελληνικές θάλασσες. Με την κατάργηση του καμποτάζ για τα τουριστικά πλοία (1/1/99) και την έναρξη της νέας τουριστικής σεζόν, επιβεβαιώνονται οι εκτιμήσεις για την επέλαση και άλωση του ελληνικού θαλάσσιου χώρου και των νησιών από τις πολυεθνικές. Κρουαζιερόπλοια με "κοινοτικές" σημαίες και με σημαίες ευκαιρίας, όπως τα "WNID STAR", "STAR FLAYER", "MARKO POLO", αναπτύσσουν, με την κάλυψη και τη στήριξη του ΥΕΝ, ανεξέλεγκτες δραστηριότητες".

Μετά τα παραπάνω ερωτάται ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας: α) Τι προτίθεται να κάνει το ΥΕΝ σχετικά με την αντιμετώπιση του οξυμένου προβλήματος της ανεργίας, που συνδέεται με την ανάκληση των αντιναυτεργατικών μέτρων, τη ριζική αναδιοργάνωση του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας, την πάταξη του δουλεμπορίου και την αντιμετώπιση της εφοπλιστικής ασυδοσίας;

β) Τι μέτρα προτίθεται να λάβει για την αντιμετώπιση της εισφοροδιαφυγής των εφοπλιστών, την προσαρμογή των συντάξεων στο 80% του μισθού, την ενίσχυση του "Οίκου Ναύτου" και τη βελτίωση της παρεχόμενης ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης;

γ) Με δεδομένο ότι η επίθεση των ιμπεριαλιστών του ΝΑΤΟ και της Ευρωπαϊκής Ενωσης ενάντια στη Γιουγκοσλαβία, καθώς επίσης και η προκλητική εμπλοκή της χώρας μας, με ευθύνη της κυβέρνησης - στο βρώμικο πόλεμο - έχουν δημιουργήσει κρίσιμη, επικίνδυνη κατάσταση σε ολόκληρη την περιοχή. Τι μέτρα προτίθεται να λάβει το ΥΕΝ για την προστασία του στρατηγικής σημασίας χώρου των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών, τη διατήρηση του καμποτάζ και την ανάκληση του κοινοτικού κανονισμού 3577/92;

Την Επερώτηση υπογράφουν οι βουλευτές Στρ. Κόρακας, Ορ. Κολοζώφ, Ν. Γκατζής, Μπ. Αγγουράκης, Αχιλ. Κανταρτζής, Μήτσος Κωστόπουλος, Μαρία Μπόσκου, Β. Μπούτας, Στ. Παναγιώτου. Απ. Τασούλας.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ