Στις 12 το μεσημέρι "κηδεύουν" έναν ιστορικό κλάδο, τους ασυρματιστές. Υστατο σήμα κινδύνου από τη "Δημοκρατική Αγωνιστική Συμπαράταξη" Ασυρματιστών Εμπορικού Ναυτικού
Κανένα σήμα κινδύνου που τυχόν θα εκπεμφθεί από σήμερα στις 12 το μεσημέρι και μετά, στην ιστορική συχνότητα κινδύνου των 500 χιλιοκύκλων, δε θα μπορεί να απαντηθεί από το ΑΘΗΝΑ ΡΑΔΙΟ. Στις 12 το μεσημέρι οι κρατικοί ασύρματοι που ακούνε δεκαετίες τώρα σ' αυτή τη συχνότητα κλείνουν για πάντα! Κι ας ταξιδεύουν ακόμα χιλιάδες πλοία με βασικό όργανο επικοινωνίας τους τον ασύρματο. Στις 12 το μεσημέρι στις εγκαταστάσεις της Λούτσας θα γίνει εκδήλωση για να τιμηθούν υποτίθεται οι ασυρματιστές. Στην πραγματικότητα πρόκειται για κηδεία! Αντί όποιας άλλης αναφοράς, ο "Ρ" παραθέτει σήμερα ολόκληρη τη σχετική ανακοίνωση της "Δημοκρατικής Αγωνιστικής Συμπαράταξης Ασυρματιστών Εμπορικού Ναυτικού" (ΔΑΣΑΕΝ).Τα λέει όλα:
"Τη Δευτέρα, 1η Φλεβάρη 1999, λήγει η μεταβατική περίοδος αντικατάστασης του συμβατικού, μορσικού συστήματος, από το νέο Σύστημα κινδύνου και ασφάλειας GMDSS. Καταργούνται οι μορσικές επικοινωνίες και ο Ασυρματιστής. Συντελείται ακόμα ένα έγκλημα σε βάρος της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και του δικαιώματος δουλιάς. Οι ευθύνες της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και του ΥΕΝ είναι ιστορικές. Θυσιάζουν έναν ολόκληρο κλάδο, θυσιάζουν την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στο βωμό των συμφερόντων των πολυεθνικών που εκμεταλλεύονται το χώρο των επικοινωνιών και των εφοπλιστών που πετούν τους Ασυρματιστές από τα καράβια, αναθέτοντας τις επικοινωνίες του πλοίου στους Ναυτίλους Αξιωματικούς.
Στον παράκτιο σταθμό "ΑΘΗΝΑ ΡΑΔΙΟ", καταργείται η μορσική συχνότητα κινδύνου και ασφάλειας (500 χιλιόκυκλοι) και ο κυβερνητικοί μανδαρίνοι... το διασκεδάζουν, πραγματοποιώντας φιέστα! Κυβερνήσεις και διεθνείς οργανισμοί (ΙΜΟ), τυχοδιωκτικά επιμένουν στην υποχρεωτική εφαρμογή του GMDSS, τη στιγμή που το ένα τρίτο των πλοίων του παγκόσμιου στόλου δεν έχουν εγκαταστήσει ακόμα τις αναγκαίες συσκευές.
Οσο μελάνι κι αν ξοδέψουν οι απολογητές της αντιναυτεργατικής - εγκληματικής πολιτικής δε θα καταφέρουν να θάψουν την αλήθεια.
Το νέο σύστημα κινδύνου και ασφάλειας (GMDSS) πάσχει από τη βαρύτατη ασθένεια της αναξιοπιστίας και της αναποτελεσματικότητας. Αδυνατεί να εκπληρώσει το ρόλο του σαν αποκλειστικό σύστημα ασφαλείας. Οι "αρμόδιοι" γνωρίζουν καλά ότι η υποδομή στήριξης του GMDSS σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο είναι ανεπαρκής και ανολοκλήρωτη. Ιδιαίτερα σε χώρες της Αφρικής, της Ασίας και της Λατινικής Αμερικής, η υποδομή είναι ανύπαρκτη.
Οι "αρμόδιοι" γνωρίζουν καλά ότι το νέο σύστημα κινδύνου και ασφάλειας σημαδεύεται από το πρόβλημα των "ψευδών συναγερμών" που καλύπτουν πάνω από το 90% των συναγερμών επείγοντος και κινδύνου. Τα αδιαμφισβήτητα αυτά στοιχεία προέρχονται από τα "Κέντρα Συντονισμού και Διάσωσης" που προειδοποιούν ότι "δεν μπορούν να διαβεβαιώσουν άλλο ότι η κραυγή για βοήθεια είναι αληθινή"!!
Οι επικοινωνίες είναι κρισιμότατος τομέας του πλοίου και απαιτούν "το δικό τους" άνθρωπο. Τον Αξιωματικό Ραδιοεπικοινωνιών. Τον ειδικευμένο χειριστή - συντηρητή που με τις κατάλληλες γνώσεις και εμπειρία, θα μπορεί να αντεπεξέλθει στις αντίξοες συνθήκες και να φέρει σε πέρας την αποστολή του για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, την εξυπηρέτηση του πληρώματος, τη διεκπεραίωση της εμπορικής ανταπόκρισης του πλοίου.
Ο διωγμός των Ασυρματιστών (Αξιωματικών Ραδιοεπικοινωνιών) από τα πλοία και η ανάθεση του νευραλγικού τομέα των επικοινωνιών στον κλάδο των πλοιάρχων, στη βάση μιας πλημμελούς - ανεπαρκέστατης εκπαίδευσης, εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους. Βιάζει την πραγματικότητα και τινάζει στον αέρα τον καθορισμένο από τις συγκεκριμένες ανάγκες καταμερισμό εργασίας του πλοίου. Εντείνει την εντατικοποίηση της δουλιάς και δημιουργεί προϋποθέσεις για αύξηση των ναυτικών ατυχημάτων.
Θα το επαναλάβουμε: Με ευθύνη της κυβέρνησης και των εφοπλιστών διαπράττεται έγκλημα με συνένοχους την πλειοψηφία της διοίκησης της ΠΝΟ και τις δυνάμεις του κυβερνητικού - εργοδοτικού συνδικαλισμού, στο Σωματείο Ασυρματιστών (ΠΕΡΡΑΕΝ). Οι δυνάμεις αυτές αρνήθηκαν να αποκαλύψουν και να αντιπαλέψουν την αναξιοπιστία του συστήματος (GMDSS), αρνήθηκαν να υπερασπιστούν το δικαίωμα δουλιάς και την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, καλλιέργησαν τον εφησυχασμό στο όνομα της "πρόωρης συνταξιοδότησης" και "αποζημίωσης", προβάλλοντας στην πορεία τον εμπαιγμό της ένταξης ανέργων Ασυρματιστών στα γνωστά ψευτοπρογράμματα του ΟΑΕΔ.
Τα "ψέματα τελείωσαν". Κυβέρνηση και εφοπλιστές πετούν τον κλάδο των Ασυρματιστών στο δρόμο. Τον καταδικάζουν στην Ανεργία. Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, ο ανεκδιήγητος, Στ. Σουμάκης, συμπυκνώνει το χαρακτήρα της ανάλγητης αυτής πολιτικής στον "προτροπή" προς τους Ασυρματιστές "να κόψουν το λαιμό τους"!!!
Ο κλάδος καλείται να αντιδράσει αποφασιστικά, να συντονίσει τον αγώνα με τους άλλους ναυτεργάτες, τους άλλους εργαζόμενους που χτυπιούνται από την ίδια αντεργατική πολιτική. Να ξεκαθαρίσει το Σωματείο από τους κάθε λογής "κυβερνητικούς υπαλλήλους". Να υπερασπιστεί το δικαίωμα δουλιάς, το δικαίωμα για ζωή".