Σάββατο 30 Γενάρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Τελευταίο... SOS

Σιγή ασυρμάτων στους 500 χιλιοκύκλους. Από αύριο το μεσημέρι το "ΑΘΗΝΑΙ ΡΑΔΙΟ" δε θ' απαντά στα σήματα κινδύνου των πλοίων

Τη ληξιαρχική πράξη θανάτου της μορσικής επικοινωνίας υπογράφουν αύριο το μεσημέρι οι υπουργοί Μεταφορών - Επικοινωνιών και Εμπορικής Ναυτιλίας, καταργώντας και την τελευταία συσκευή μορς που λειτουργεί στον παράκτιο σταθμό της Λούτσας. Στο όνομα της εφαρμογής νέου επικοινωνιακού συστήματος κινδύνου και ασφάλειας (GMDSS), η διοίκηση του ΟΤΕ, εφαρμόζοντας κυβερνητικές εντολές, προχώρησε στην κατάργηση της μορσικής επικοινωνίας και στη συχνότητα των 500 χιλιοκύκλων, γνωστής και ως συχνότητας που εκπέμπονται τα SOS...

Ετσι από αύριο όποιο από τα πλοία - και είναι χιλιάδες - που διαθέτουν ακόμα μορσική επικοινωνία, στείλει SOS, αυτό δε θα ακουστεί από το "ΑΘΗΝΑΙ ΡΑΔΙΟ", όπως είναι γνωστός στους ναυτικούς ο παράκτιος σταθμός του ΟΤΕ στη Λούτσα. Οσο και αν ο ΟΤΕ επικαλείται "οικονομικούς λόγους" για την κατάργηση της μορσικής επικοινωνίας, η αλήθεια είναι ότι η μεγάλη ναυτική οικογένεια χάνει έναν πολύχρονο, δοκιμασμένο και σίγουρο τρόπο επικοινωνίας σε ώρες ανάγκης.

Μπορεί βέβαια από κοινού το υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών και το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας να στήνουν "φιέστες" υποκρισίας, για να τιμήσουν δήθεν "τους επώνυμους και ανώνυμους στυλοβάτες της μορσικής υπηρεσίας". Μπορεί να επιδιώκουν να εμφανίσουν την επιλογή στήριξης των συμφερόντων των εφοπλιστών, ως τεχνολογική εξέλιξη, "ολοκλήρωση, μιας εποχής στις θαλάσσιες επικοινωνίες και αρχή μιας νέας εποχής". Ομως οι ασυρματιστές του εμπορικού ναυτικού, τους οποίους κυβέρνηση και εφοπλιστές καταδικάζουν στην ανεργία, προειδοποιούν για το μέγιστο κίνδυνο που δημιουργείται στην ασφάλεια των πλοίων και των ναυτικών μας.

Με την κατάργηση της μορσικής συχνότητας, "κυβερνήσεις και διεθνείς οργανισμοί (ΙΜΟ) επιμένουν τυχοδιωκτικά στην υποχρεωτική εφαρμογή του GMDSS, τη στιγμή που το 1/3 των πλοίων του παγκόσμιου στόλου δεν έχουν εγκαταστήσει ακόμα τις αναγκαίες συσκευές", υπογραμμίζει η "Δημοκρατική Αγωνιστική Συμπαράταξη Ασυρματιστών Εμπορικού Ναυτικού" (ΔΑΣΑΕΝ). Με ανακοίνωσή της η ΔΑΣΑΕΝ, για άλλη μια φορά, τονίζει ότι "το νέο σύστημα κινδύνου και ασφάλειας (GMDSS), πάσχει από τη βαρύτατη ασθένεια της αναξιοπιστίας και της αναποτελεσματικότητας. Αδυνατεί να εκπληρώσει το ρόλο του ως αποκλειστικό σύστημα ασφαλείας. Οι "αρμόδιοι" γνωρίζουν καλά ότι η υποδομή στήριξης του GMDSS σε εθνικό και σε παγκόσμιο επίπεδο είναι ανεπαρκής και ανολοκλήρωτη".

Πάντως, τη στιγμή που ο ΟΤΕ, με υποβολέα τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Στ. Σουμάκη, σπεύδει να ρίξει την αυλαία της μορσικής επικοινωνίας στη χώρα μας, άλλες μεσογειακές χώρες, π.χ., Τουρκία, Ιταλία, Ισπανία, συνεχίζουν να τις λειτουργούν. Πράγμα που σημαίνει ότι ελληνικά πλοία, που διατηρούν τη μορσική επικοινωνία, σε ώρα ανάγκης θα μπορούν να επικοινωνούν με παράκτιους σταθμούς στα τουρκικά παράλια και όχι με τον παράκτιο της Λούτσας.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ