Τρίτη 26 Γενάρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Σκηνοθετημένος διάλογος για αναχαίτιση των αγώνων

"Απεγνωσμένη προσπάθεια" του υπουργείου Παιδείας "να εγκλωβίσει την ΟΛΜΕ σε ένα σκηνοθετημένο διάλογο, όπου αντικειμενικός του στόχος είναι η αναχαίτιση των αγώνων της εκπαιδευτικής κοινότητας, η παραπλάνηση, ο αποπροσανατολισμός και η διάσπαση της αγωνιστικής ενότητας μαθητών, εκπαιδευτικών, γονιών και εργαζομένων", χαρακτηρίζει η "Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Εκπαιδευτικών" την πρόσκληση για διάλογο που απηύθυνε η ηγεσία του υπουργείου στην ΟΛΜΕ, η οποία συνεχιζόταν μέχρι αργά το βράδυ.

Σύμφωνα με εκπροσώπους της ΟΛΜΕ, τη συνάντηση απασχόλησε το ζήτημα των εξετάσεων στη Β Λυκείου. Η συνάντηση κράτησε περίπου 6 ώρες και θα συνεχιστεί σήμερα στις 11 π.μ. Αμέσως μετά ο Γερ. Αρσένης περιορίστηκε να δηλώσει ότι "ήταν ένας πλούσιος διάλογος σε ήπιο τόνο" και ότι οι δύο πλευρές "κατέθεσαν τις απόψεις τους". Αρνήθηκε δε να απαντήσει στην ερώτηση αν είναι διατεθειμένος να κάνει υποχωρήσεις. Από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ χαρακτήρισε "θετικό" το διάλογο και ότι αυτός πρέπει να επεκταθεί και σε άλλους φορείς, ενώ σημείωσε ότι "το πρόγραμμα της ΟΛΜΕ συνεχίζεται κανονικά, δεν αλλάζει τίποτα, τα αιτήματα παραμένουν τα ίδια"...

Η πρόσκληση για διάλογο έφτασε στην ΟΛΜΕ την Κυριακή και σ' αυτή αναφερόταν: "Η ένταση στο χώρο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δημιουργεί προβλήματα λειτουργίας σχολείων και εγκυμονεί κινδύνους για μαθητές. Πιστεύω ότι συμφωνείτε κι εσείς ότι επιβάλλεται η αποτροπή καταστάσεων και φαινομένων που συνθέτουν αρνητική εικόνα για τη δημόσια παιδεία και τη χώρα γενικότερα. Σας καλώ λοιπόν, για μια ακόμα φορά σε διάλογο".

Λίγα λεπτά μετά την έναρξη της συνάντησης αποχώρησαν ο εκπρόσωπος της ΔΕΕΣάββας Σάββας και των "Παρεμβάσεων" Θ. Βουρεκάς.

Δήλωση του εκπροσώπου της ΔΕΕ

Αμέσως μετά ο Σ. Σάββας έκανε την εξής δήλωση:

"Η νέα πρόσκληση διαλόγου που απηύθυνε ο κ. υπουργός, χαρακτηρίζεται από την απεγνωσμένη προσπάθειά του να εγκλωβίσει την ΟΛΜΕ σε ένα σκηνοθετημένο διάλογο, όπου αντικειμενικός του στόχος είναι η αναχαίτιση των αγώνων της εκπαιδευτικής κοινότητας, η παραπλάνηση, ο αποπροσανατολισμός και η διάσπαση της αγωνιστικής ενότητας μαθητών, εκπαιδευτικών, γονιών και εργαζομένων.

Η συγκεκριμένη πρόσκληση διαλόγου με έμμεσο αλλά σαφή και απροκάλυπτο τρόπο, ανασύρει τη θεωρία "περί επίκλησης εθνικού κινδύνου" εξαιτίας της έντασης των αγωνιστικών κινητοποιήσεων της εκπαιδευτικής κοινότητας, θέλοντας μέσω της τρομοκράτησης να κάμψει το αγωνιστικό φρόνημα όσων αγωνίζονται.

Η νέα πρόταση διαλόγου γίνεται σε μια χρονική περίοδο όπου:

  • Σύσσωμη η κυβέρνηση ενεργοποιεί όλο το οπλοστάσιο του κατασταλτικού μηχανισμού της.
  • Συκοφαντεί με τον πιο αήθη τρόπο τους εκπαιδευτικούς.
  • Υποδαυλίζει και παροτρύνει τις συγκρούσεις στα σχολεία μέσω της ενεργοποίησης του κοινωνικού αυτοματισμού.
  • Επιχειρεί να διασπάσει το μαθητικό κίνημα, αναγορεύοντας ως προνομιακούς συνομιλητές, όχι τους πραγματικούς εκπροσώπους του μαθητικού κινήματος, αλλά επιλεγμένους μαθητές, που κάτω από ορισμένες προϋποθέσεις, θα μπορούσαν να εξυπηρετήσουν τα σχέδια του ΥΠΕΠΘ.

Επειδή γίνεται ένα παιχνίδι εντυπώσεων γύρω από τον περιβόητο διάλογο, δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι ο διάλογος έχει σημασία και αξία μόνο υπό την προϋπόθεση ότι ο υπουργός δε θα υλοποιεί τους νόμους 2525 και 2640.

Σε αντίθετη περίπτωση πρόκειται για μια "καλοστημένη παγίδα" που επιχειρεί να εγκλωβίσει και να διασπάσει τους φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Αν η κυβέρνηση επιθυμεί πραγματικά το διάλογο, πρέπει να δώσει συγκεκριμένα δείγματα γραφής, δημιουργώντας τους όρους και το κατάλληλο κλίμα, για τη διενέργεια ενός ισότιμου και ουσιαστικού διαλόγου που θα περιλαμβάνει:

α) Ολους τους φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας.

β) Τα αιτήματα του κινήματος της Παιδείας.

Η συνέχιση της εφαρμογής του νομοθετικού πλαισίου της κυβέρνησης σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να εκληφθεί, ότι δημιουργεί όρους και προϋποθέσεις για διάλογο ουσίας.

Αντίθετα, δείχνει με τον πιο απροκάλυπτο τρόπο, ότι ο "δήθεν διάλογος" αξιοποιείται από το ΥΠΕΠΘ για παραπλάνηση και αποπροσανατολισμό της κοινής γνώμης και για διάσπαση του κοινού αγωνιστικού μετώπου των φορέων της εκπαιδευτικής κοινότητας".

Αγωνιστικές διαθέσεις

Είναι ενδεικτικό των διαθέσεων που υπάρχουν στον κλάδο των καθηγητών ότι την ώρα που τα μέλη του ΔΣ της ΟΛΜΕ συζητούσαν με τον υπουργό Παιδείας, η ΕΛΜΕ Πειραιά στη γενική της συνέλευση έπαιρνε απόφαση για απεργία διαρκείας ενώ πέρα από το διεκδικητικό πλαίσιο που προτείνει, με ψήφους της πλειοψηφίας, το ΔΣ της ΟΛΜΕ, η ΕΛΜΕ Πειραιά πρόσθεσε τα αιτήματα για καθιέρωση ενιαίου 12χρονου υποχρεωτικού δημόσιου και δωρεάν σχολείου για όλους και αναβάθμιση των ΤΕΛ και ΤΕΣ στην προοπτική αυτή και αποδέσμευση του λυκείου από την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ