Πολλά τα παραδείγματα, που θα μπορούσε κάποιος να παραθέσει, για να στοιχειοθετήσει τα προαναφερόμενα. Ενα απ' αυτά είναι και τα περιβόητα Τεχνικά Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια (ΤΕΕ), που θεσμοθετεί η λεγόμενη μεταρρύθμιση και προορίζονται, να παίξουν το ρόλο του σύγχρονου Καιάδα, για δεκάδες χιλιάδες μαθητές, που τελειώνουν το Γυμνάσιο ή "σκοντάφτουν" στις πρώτες τάξεις του Ενιαίου Λυκείου.
Αραγε, μπορούν τα ΤΕΕ να "βελτιωθούν"; Μα, και μόνο η ύπαρξή τους και το συνεπαγόμενο γεγονός πως δεκάδες χιλιάδες μαθητές δε θα τελειώνουν το Λύκειο και δε θα παίρνουν ένα αντίστοιχο απολυτήριο, δεν είναι υπεραρκετό - εκτός και πέρα από το όποιο υπαρκτό ή ανύπαρκτο περιεχόμενο μόρφωσης και προγράμματα σπουδών - για να να σταλούν στο καλάθι των αχρήστων τα ΤΕΕ; Μπορεί, στην ανατολή του 21ου αιώνα, να θεσμοθετούνται εκπαιδευτικοί Καιάδες, είτε είναι λιγότερο είτε περισσότερο αποκρουστικοί;