Τρίτη 10 Νοέμβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Από σήμερα οι νέες τιμές στα ΙΧ

Εσπευσμένα κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για το νέο τρόπο φορολόγησης των τροχοφόρων. Αρχισαν τα υπονοούμενα οι εισαγωγείς για επικείμενες αυξήσεις των εργοστασιακών τιμών

Αλλάζει από σήμερα το φορολογικό καθεστώς όλων των τροχοφόρων (ιδιωτικής, δημοσίας χρήσης επιβατικά αυτοκίνητα, φορτηγά, μοτοσικλέτες), με νομοσχέδιο που έδωσε χτες στη δημοσιότητα το υπουργείο Οικονομικών. Σύμφωνα με δηλώσεις του αρμόδιου υφυπουργού Γ. Δρυ,οι προωθούμενες φορολογικές αλλαγές θα οδηγήσουν σε μία μεσοσταθμική μείωση της τελικής τιμής των ΙΧ αυτοκινήτων κατά 5,5%, η οποία θα ποικίλλει ανάλογα με τον κυβισμό. Σύμφωνα με τις ίδιες δηλώσεις, οι θετικές επιπτώσεις στον πληθωρισμό θα είναι της τάξης των 0,29 εκατοστών της μονάδας, ενώ το δημοσιονομικό "κόστος" - με βάση τις πωλήσεις αυτοκινήτων φέτος - εκτιμάται στα 65 δισ. δραχμές.

Σύμφωνα με τις υπουργικές δηλώσεις, οι λιανικές τιμές στα ΙΧ αναμένεται να μειωθούν 6% για τα μέχρι 900 κυβικά, 7% για τα ΙΧ από 900 μέχρι 1.400 κυβικά, 6,2% για 1.401 μέχρι 1.800, 6% για τα 1.800-2.000 κυβικά και 4,9% για τα μεγαλύτερου κυβισμού. Σε κάθε περίπτωση και ανεξάρτητα από το όφελος που θα έχει όποιος είναι σε θέση να διαθέσει κάποια εκατομμύρια για την απόκτηση ΙΧ αυτοκινήτου, η αλήθεια είναι ότι αποτελεί υποκρισία τέτοιου είδους μέτρα, που αποβλέπουν αποκλειστικά στη στατιστική συγκράτηση του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή και στην ολόπλευρη ενίσχυση των εισαγωγέων αυτοκινήτων, να παρουσιάζονται ως μέτρα φιλολαϊκά σε μια περίοδο που το ένα κυβερνητικό μέτρο συναγωνίζεται σε αντιλαϊκότητα κάθε προηγούμενο.

Την ίδια στιγμή οι διαθέσεις των εμπόρων αυτοκινήτου, οι οποίοι είναι και οι μεγάλοι ωφελημένοι από τις νέες μειώσεις φόρων, είναι αρκετά άγριες, καθώς οι νέες ρυθμίσεις τους άνοιξαν την όρεξη για εκβιασμούς. Ηδη, στην προσπάθειά τους να "σπρώξουν" τους ενδιαφερόμενους από σήμερα κιόλας να παραγγείλουν καινούριο ΙΧ, δηλώνουν ότι επίκειται αύξηση της εργοστασιακής τιμής των αυτοκινήτων από την 1 Γενάρη. Ακούγεται επίσης ότι οι έμποροι μπορούν να "παίξουν" με τα διάφορα "αξεσουάρ" των αυτοκινήτων, ενώ βάσειτου νέου τρόπου υπολογισμού της φορολογητέας αξίας των εισαγόμενων οχημάτων, παράγοντες της αγοράς θεωρούν πως δεν αποκλείεται να εμφανιστούν περιπτώσεις υπερτιμολογήσεων - υποτιμολογήσεων ανάλογα με την περίπτωση. Σημειώνεται ότι μέχρι σήμερα ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης επιβαλλόταν βάσει τιμοκαταλόγων του υπουργείου Οικονομικών, ενώ από εδώ και πέρα θα υπολογίζονται με βάση τα παραστατικά που θα προσκομίζουν οι εισαγωγείς. Πάντως, ο υφυπουργός Οικονομικών από την πλευρά του δήλωσε χτες πως "θέλω να πιστεύω ότι κανείς δε θα επιδιώξει να κερδοσκοπήσει" και πως έχει ενεργοποιηθεί το ΣΔΟΕ για τον έλεγχο των τιμοκαταλόγων των εμπόρων αυτοκινήτου.

Η βασικότερη αλλαγή που επέρχεται στο φορολογικό καθεστώς των αυτοκινήτων είναι η κατάργηση των δύο βασικότερων φόρων που ίσχυαν μέχρι σήμερα. Πρόκειται για τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης και το Εφάπαξ Πρόσθετο Ειδικό Τέλος (τέλος πινακίδων), που αντικαθίστανται από ένα νέο φόρο με την επωνυμία "Τέλος Ταξινόμησης".Τα αυτοκίνητα πλέον, προκειμένου να φορολογηθούν, δε θα διακρίνονται σε καινούρια και μεταχειρισμένα, αλλά θα επιβάλλεται το τέλος ανάλογα με τον κυλινδρισμό και το χρόνο κατασκευής τους. Τα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας διακρίνονται σε τρεις κατηγορίες, ενώ υπάρχει και μία τέταρτη που αφορά τα μη αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.

Το τέλος Ταξινόμησης

Αναλυτικότερα, προβλέπονται οι παρακάτω κατηγορίες Τελών Ταξινόμησης που έχουν ως εξής:

α) Για αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που κατασκευάστηκαν από το 1996 και μετά:

Μέχρι 900 κυβικά εκατοστά 16%

Από 901-1.400 κυβικά 33%

Από 1.401-1.600 κυβικά 45%

Από 1.601-1.800 κυβικά 54%

Από 1.801-2.000 κυβικά 76%

Από 2.001 κυβικά εκατοστά και πάνω 128%

β) Για αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που κατασκευάστηκαν από το 1992 μέχρι το 1995:

Μέχρι 900 κυβικά εκατοστά 37%

Από 901-1.400 κυβικά εκατοστά 65%

Από 1.401-1.600 κυβικά εκατοστά 90%

Από 1.601-1.800 κυβικά εκατοστά 95%

Από 1.801-2.000 κυβικά εκατοστά 140%

Από 2.001 κυβικά εκατοστά και πάνω 230%

γ) Για αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που κατασκευάστηκαν από 1989 μέχρι το 1991:

Μέχρι 900 κυβικά εκατοστά 61%

Από 901-1.400 κυβικά 120%

Από 1.401-1.600 κυβικά 190%

Από 1.601-1.800 κυβικά 220%

Από 1.801-2.000 κυβικά 365%

Από 2.001 κυβικά εκατοστά και πάνω 540%

δ) Για αυτοκίνητα συμβατικής τεχνολογίας:

Μέχρι 900 κυβικά εκατοστά 93%

Από 901-1.400 κυβικά 160%

Από 1.401-1.600 κυβικά 255%

Από 1.601-1.800 κυβικά 255%

Από 1.801-2.000 κυβικά 450%

Από 2.001 κυβικά εκατοστά και πάνω 560%

  • Με τις διατάξεις του άρθρου 5 καταργούνται επίσης ο ΕΦΚ και το ΕΠΕΤ που επιβάλλονται σήμερα στις μοτοσικλέτες πάνω από 51 κυβικά εκατοστά και καθιερώνεται, με βάση τα κυβικά, "Τέλος Ταξινόμησης" ως εξής:

Από 51-125 κυβικά 2%

Από 126-249 κυβικά 5%

Από 250-900 κυβικά 13%

Από 901-1.400 κυβικά 21%

Από 1.401-1.600 κυβικά 26%

Από 1.601-1.800 κυβικά 30%

Από 1.801 κυβικά και πάνω 40%

  • Στο άρθρο 7 του νομοσχεδίου ορίζεται η φορολογητέα αξία για την επιβολή του Τέλους Ταξινόμησης των επιβατικών αυτοκινήτων. Η φορολογητέα αξία των επιβατικών αυτοκινήτων διαμορφώνεται από την άθροιση των παρακάτω στοιχείων:

α) Την τιμή χονδρικής πώλησης από τον κατασκευαστή οίκο του αυτοκινήτου, όπως αυτή εμφανίζεται στους τιμοκαταλόγους που υποβάλλονται από τους επίσημους διανομείς αυτοκινήτων. Για τα μεταχειρισμένα επιβατικά αυτοκίνητα λαμβάνεται υπόψη η τιμή χονδρικής πώλησης του αντίστοιχου επιβατικού αυτοκινήτου κατά το χρόνο κυκλοφορίας του στη διεθνή αγορά, αφού αυτή μειωθεί λόγω φθοράς από τη συνήθη χρήση ή άλλη αιτία με βάση τα παρακάτω ποσοστά μείωσης:

Από 1 μέχρι και 2 έτη 14%

Από 2-3 έτη 21%

Από 3-4 έτη 28%

Από 4-5 έτη 34%

Από 5-6 έτη 40%

Από 6-7 έτη 46%

Από 7-8 έτη 52%

Από 8-9 έτη 57%

Από 9-10 έτη 62%

Από 10 και πάνω έτη 67%

β) Από τα έξοδα ασφάλισης και μεταφοράς του αυτοκινήτου στη χώρα.

Το ίδιο άρθρο προβλέπει την υπογραφή απόφασης από τον υπουργό Οικονομικών για τη σύσταση ειδικής επιτροπής για τον έλεγχο της κανονικότητας των αναγραφόμενων τιμών επί των τιμοκαταλόγων των αντιπροσωπειών, καθώς και των υπόλοιπων δικαιολογητικών στοιχείων.

Στο άρθρο 3 ορίζεται ο τρόπος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης στα επιβατικά αυτοκίνητα δημόσιας χρήσης ανάλογα με τον κυλινδρισμό και την αντιρρυπαντική τεχνολογία. Για τα αυτοκίνητα προηγμένης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας προβλέπεται η καταβολή του 13% του Τέλους Ταξινόμησης που προβλέπεται για τα όμοια αντιρρυπαντικής τεχνολογίας ΙΧ αυτοκίνητα. Για αυτοκίνητα ΔΧ χαμηλότερης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας προβλέπεται η καταβολή του 50% του Τέλους Ταξινόμησης που προβλέπεται στα αντίστοιχα ΙΧ. Τέλος με τις διατάξεις του άρθρου 4 ορίζονται οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης στα φορτηγά αυτοκίνητα ανάλογα με το μεικτό βάρος και τον κυλινδρισμό τους.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Μειώνονται οι ειδικοί φόροι για ΙΧ(1999-09-03 00:00:00.0)
Αλλάζει η φορολογία αυτοκινήτων(1997-10-24 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ