Παρασκευή 23 Οχτώβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
Απεργία για τα δευτερεύοντα...

Σαρανταοχτάωρη απεργία για τις ημέρες κατά τις οποίες το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για την οργάνωση των ταχυδρομικών υπηρεσιών θα εισαχθεί στην Ολομέλεια της Βουλής, αποφάσισε η ΟΜΕ-ΕΛΤΑ, διαμαρτυρόμενη για παραβιάσεις στις δεσμεύσεις που είχε αναλάβει η πρώτη με το Συμβόλαιο Διαχείρισης. Ταυτόχρονα όμως η πλειοψηφία της ΟΜΕ-ΕΛΤΑ, και με την ανακοίνωσή της, αλλά και την επιστολή που έστειλε στον υπουργό Εθνικής Οικονομίας, δε φαίνεται να ενοχλείται από τη νομιμοποίηση της δράσης των ιδιωτικών ταχυδρομικών εταιριών με όρους που υπονομεύουν τα ΕΛΤΑ και βάζουν στην υπηρεσία τους το δημόσιο ταχυδρομικό δίκτυο, όπως σαφώς προκύπτει από το εν λόγω νομοσχέδιο. Στην πράξη δηλαδή η Ομοσπονδία υπαναχωρεί από τη θέση για ένα ταχυδρομείο 100% δημόσιο και αποδέχεται το Επιχειρησιακό Σχέδιο, που η εφαρμογή του ανοίγει διάπλατα τις πόρτες των ΕΛΤΑ στα ιδιωτικά συμφέροντα, χτυπώντας και τις εργατικές κατακτήσεις.

Η πλειοψηφία της ΟΜΕ-ΕΛΤΑ, επικεντρώνει τους στόχους της απεργιακής κινητοποίησης σε ζητήματα όπως η κάλυψη από την πολιτεία του κόστους άσκησης της κοινωνικής πολιτικής, οι κρατήσεις υπέρ ΟΑΕΔ, ΟΕΚ, ΔΛΟΕΜ και η τακτοποίηση του προσωπικού που υπάγεται στις διατάξεις του άρθρου 28 του νόμου 2190/1994. Μια τέτοια τακτική βέβαια, όχι μόνο αφήνει στο απυρόβλητο την καρδιά του προβλήματος των ΕΛΤΑ, που είναι η επιχειρούμενη διαμόρφωση της αγοράς προς όφελος των ιδιωτικών συμφερόντων, αλλά παραβλέπει και το γεγονός ότι τα παραπάνω προβλήματα, για τα οποία καλεί τους εργαζόμενους ν' απεργήσουν, πιο δύσκολα θ' αντιμετωπιστούν, με ΕΛΤΑ που σπρώχνονται στο περιθώριο και τη θέση τους καταλαμβάνουν οι ιδιωτικές εταιρίες, όπως φανερά πλέον επιδιώκει η κυβέρνηση.

Μιλώντας στη χτεσινή συνεδρίαση του ΔΣ της ΟΜΕ-ΕΛΤΑ, ο Γιώργος Κρίκας από τη "Δημοκρατική Συνεργασία",διατύπωσε τη ριζική διαφωνία της παράταξής του με το νομοσχέδιο και ζήτησε την απόσυρσή του. Ο συνδικαλιστής υπογράμμισε πως στις απεργιακές κινητοποιήσεις πρέπει να διεκδικήσουμε ένα ταχυδρομείο 100% δημόσιο, με ξεκάθαρη την κοινωνική του αποστολή και κατοχύρωση των εργατικών δικαιωμάτων. Το νομοσχέδιο - είπε - είναι εναρμονισμένο με τις οδηγίες της ΕΕ για την απελευθέρωση των ταχυδρομικών υπηρεσιών και η μόνη "τάξη" που βάζει, είναι η "τάξη" στην κατεύθυνση εξασφάλισης κερδών για τους ιδιώτες. Νομοθετεί το ξεπούλημα των ΕΛΤΑ και ιδιαίτερα των κερδοφόρων υπηρεσιών του, στο ντόπιο και ξένο κεφάλαιο, με τη σύναψη "στρατηγικών συμμαχιών", μετατρέπει το δημόσιο ταχυδρομικό δίκτυο σε σκαλοπάτι εξυπηρέτησης των ιδιωτικών συμφερόντων και αρνείται ευθέως τα εργατικά δικαιώματα.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ