Πέμπτη 8 Οχτώβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 26
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΑΓΙΟ "ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ"
Ηταν έγκλημα!

Τέσσερα χρόνια μετά τη ναυτική τραγωδία που στοίχισε τη ζωή σε 24 ναυτεργάτες, η έκτη τακτική ανακρίτρια κρίνει ένοχους πλοιοκτήτες και "Ελληνικό Νηογνώμονα", την επικίνδυνη δράση του οποίου επιμένει να συγκαλύπτει ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας

Οι είκοσι τέσσερις ναυτεργάτες, που "κατάπιε" το σάπιο φορτηγό πλοίο "ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ" πριν 4 χρόνια, αποτελούν τα θύματα ενός ακόμα ομαδικού εγκλήματος του φονικού διδύμου εφοπλιστών - "Ελληνικού Νηογνώμονα". Στις 30 Σεπτέμβρη, η έκτη τακτική ανακρίτρια κ. Τσιριμώκου,η οποία διενήργησε την ανάκριση για την υπόθεση του ναυαγίου του "ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ", έκρινε ένοχους τους πλοιοκτήτες Μάριο, Ιωάννη και Αντώνη Ηλιόπουλο,τον τότε πρόεδρο και σημερινό κύριο μέτοχο της διοίκησης του "Ελληνικού Νηογνώμονα" Τριαντάφυλλο Λυσιμάχου και τον γενικό τεχνικό διευθυντή του ΕΝ Διονύση Μελισσηνό.Μάλιστα, ο Αντώνης Ηλιόπουλος και ο Δ. Μελισσηνός αφέθηκαν ελεύθεροι με περιοριστικούς όρους,μετά από την καταβολή εγγύησης 500 χιλιάδων δραχμών ο καθένας!

Πλοιοκτήτες και "Ελληνικός Νηογνώμονας" κατηγορούνται από την ανακρίτρια για ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή και πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια. Η υπόθεση πλέον παίρνει το δρόμο για τον εισαγγελέα.

Το χρονικό του τραγικού ναυαγίου έχει ως εξής: Το "ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ" βούλιαξε αύτανδρο στις 3 Σεπτέμβρη του 1994 στο μέσο του Ατλαντικού Ωκεανού,επειδή άνοιξαν οι σάπιες λαμαρίνες του! Και όμως, οι 24 ναυτικοί ταξίδευαν ήσυχοι, αφού ο "Ελληνικός Νηογνώμονας" του είχε δώσει πιστοποιητικά αξιοπλοϊας! Το πλοίο μέχρι το Μάη του 1994 ανήκε στο "Γαλλικό Νηογνώμονα".Ο εν λόγω Νηογνώμονας έσβησε το πλοίο από τους καταλόγους του, επειδή οι πλοιοκτήτες αρνήθηκαν να εκτελέσουν τις εκτεταμένες επισκευές, οι οποίες, όπως καθόριζε με έκθεσή του, έπρεπε να ολοκληρωθούν μέχρι τις 31 Μάη 1994. Τους πλοιοκτήτες ανέλαβε να... διευκολύνει ο "Ελληνικός Νηογνώμονας", σπεύδοντας να εκδώσει πιστοποιητικά αξιοπλοϊας στο πλοίο και να παρατείνει το χρόνο εκτέλεσης των επισκευών μέχρι τις 30 Σεπτέμβρη 1994. Ομως, το πλοίο βούλιαξε 27 μέρες πριν, δηλαδή στις 3 Σεπτέμβρη!

Δύο μήνες πριν την τραγωδία, η ΠΕΜΕΝ στέλνει επιστολή, με την οποία κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, καταγγέλλοντας στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας το γεγονός ότι ο "Ελληνικός Νηογνώμονας" "μαζεύει" σαπιοκάραβα και καλεί το υπουργείο να ελέγξει τους καταλόγους του "Ελληνικού Νηογνώμονα" και συγκεκριμένα τα πλοία πάνω από τον αύξοντα αριθμό 11.300.Αν είχε γίνει ο έλεγχος, θα είχε αποφευχθεί, όχι μόνο το ναυάγιο του "ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ", αλλά και του "ΔΥΣΤΟΣ" και του πλοίου "ΑΓΙΟΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ",το οποίο βούλιαξε στις αρχές του χρόνου ανοιχτά της Σαρδηνίας, πνίγοντας 7 ναυτεργάτες.

Ο υπουργός Στ. Σουμάκης, ωστόσο, επιμένει σε μια τακτική συγκάλυψης του "Νηογνώμονα". Πέταξε στα σκουπίδια κάθε τεκμηριωμένη καταγγελία της ΠΕΜΕΝ και δεν έλαβε, έστω για τα μάτια του κόσμου, κάποιο μέτρο για να βάλει φρένο στην επικίνδυνη δραστηριότητα αυτής της ιδιωτικής εταιρίας. Την επομένη του ναυαγίου του "ΔΥΣΤΟΣ", στέλνοντας το μήνυμα στις δικαστικές αρχές, δηλώνει ότι: "Φταίει ο πλοίαρχος"! Με αίτησή του, τον περασμένο Μάρτη, δόθηκε από την αρμόδια για τους Νηογνώμονες Ευρωπαϊκή Επιτροπή, χάρη για τρία χρόνια στον "Ελληνικό Νηογνώμονα", προκειμένου να εναρμονιστεί με τις προϋποθέσεις που θέτει σχετική κοινοτική οδηγία. Μέχρι τότε, ο "Ελληνικός Νηογνώμονας" θα μπορεί να εκδίδει πιστοποιητικά μόνο για πλοία με ελληνική σημαία ή με πανιά ευκαιρίας... Επιπλέον, στο αίτημα του ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος να περάσει ο "Ελληνικός Νηογνώμονας" στον έλεγχο του δημοσίου, απαντά: "Ο καιρός της Σοβιετίας έχει περάσει"!


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ