Τετάρτη 2 Σεπτέμβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΩΝ ΕΙΔΩΝ
Νέος διαγωνισμός ξεπουλήματος

Στον αέρα το πλαίσιο εργασιακών σχέσεων της εταιρίας. Εντονα ερωτηματικά για τις κυβερνητικές επιλογές να ολοκληρώσει το σκάνδαλο της ιδιωτικοποίησης σε μια περίοδο διεύρυνσης της κρίσης στις χρηματαγορές

Την εμμονή της στην πολιτική ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας με όλα τα αδιέξοδα που αυτή δημιουργεί δείχνει για άλλη μια φορά η κυβέρνηση, η οποία επιχειρεί για δεύτερη φορά και υπό τις παρούσες συνθήκες, την ιδιωτικοποίηση των Καταστημάτων Αφορολόγητων Ειδών ΑΕ (ΚΑΕ ΑΕ), μετά την άγονη έκβαση του προηγούμενου διαγωνισμού. Η αναγωγή του ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας σε αυτοσκοπό της κυβερνητικής πολιτικής και η επιθυμία των κυβερνώντων να πείσουν τις "αγορές" ότι το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων θα προχωρήσει κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες, είχε ως αποτέλεσμα παρά τη γενική κρίση που υπάρχει στις χρηματαγορές να προκηρυχτεί χτες ο διαγωνισμός για την αγορά του 67% των μετοχών των ΚΑΕ ΑΕ που αντιστοιχεί σε25.100.000 κοινές ονομαστικές μετοχές. Σε μια συγκυρία που και ο τελευταίος φοιτητής οικονομικής σχολής γνωρίζει ότι η πώληση ισοδυναμεί με ζημιά, η προκήρυξη προσδιορίζει ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών την 30ή Σεπτέμβρη 1998, διατηρώντας ως άλλοθι μόνο τη διευκρίνιση ότι "ο πωλητής διατηρεί το δικαίωμα να αναβάλει και να επαναλάβει τη διαδικασία σε μεταγενέστερο χρόνο, εάν οι οικονομικές συνθήκες δεν επιτρέπουν την ομαλή διεξαγωγή της και για οποιονδήποτε κατά την κρίση του άλλο σοβαρό λόγο".

Σημειωτέον ότι στην παρούσα φάση επιχειρείται η πώληση του 67% των μετοχών των ΚΑΕ και όχι το 80%, όπως την προηγούμενη φορά, που ο διαγωνισμός κηρύχτηκε άγονος λόγω των χαμηλών τμημάτων που προέβλεπαν οι προσφορές. Το υπόλοιπο 13% των μετοχών η κυβέρνηση το διατηρεί, προφανώς για να το αξιοποιήσει στη συνέχεια όπως εκείνη κρίνει συμφερότερα (για εκείνη ή τους... επίδοξους αγοραστές). Στο σχετικό δελτίο Τύπου του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας υποστηρίζεται ότι "το υπόλοιπο 13% των μετοχών θα διατεθεί προς πώληση μέσω των μετοχομολόγων", δηλαδή των λεγόμενων ομολόγων τύπου Μπαλαντίρ που ήδη προωθούνται από την κυβέρνηση.

Σύμφωνα με όσα προβλέπει η προκήρυξη η διαδικασία πώλησης των μετοχών θα γίνει μέσω χρηματιστηρίου με καταληκτική ημερομηνία για την κατάθεση των προσφορών την 30ή Σεπτέμβρη 1998. Κάθε προσφορά θα πρέπει να συνοδεύεται από ανέκκλητη εγγυητική επιστολή συμμετοχής ύψους 2 δισ. δρχ.

Επίσης, σύμφωνα με την προκήρυξη:

  • Οι προσφορές θα αφορούν το σύνολο μόνο των προς πώληση μετοχών και όχι μέρος αυτών, διαφορετικά δε θα λαμβάνονται υπόψη.
  • Το προσφερόμενο τίμημα θα πρέπει να καταβληθεί εξ ολοκλήρου σε μετρητά με την κατάρτιση της σχετικής Σύμβασης Πώλησης των Μετοχών και τη συντέλεση της μεταβίβασης αυτών.
  • Οι προσφορές θα πρέπει να μην περιέχουν όρους, αιρέσεις ή αόριστες εκφράσεις που μπορούν να δημιουργήσουν αβεβαιότητα ως προς το προσφερόμενο τίμημα ή ως προς τα άλλα ζητήματα σχετικά με την πώληση.
  • Επιπλέον από έναν πρόσθετο όρο που υπάρχει στην προκήρυξη προκύπτει ότι όλες οι διατάξεις που αφορούσαν το προσωπικό της εταιρίας και οι οποίες είχαν ισχύ επειδή η εταιρία ανήκε στο δημόσιο τομέα θα παύσουν να ισχύουν όταν αυτή ιδιωτικοποιηθεί!

Χτες, πάντως, στα πλαίσια της προσέλκυσης μνηστήρων, ανακοινώθηκε ότι οι διοικήσεις των εταιριών ΚΑΕ και Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών ΑΕ κατέληξαν σε σύμφωνο κοινής αποδοχής σχετικά με την εγκατάσταση των ΚΑΕ στο νέο Αερολιμένα Αθηνών "Ελευθέριος Βενιζέλος" στα Σπάτα. Τα κυριότερα σημεία του συμφώνου κοινής αποδοχής είναι:

  • Η εταιρία Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών ΑΕ παραχωρεί στα ΚΑΕ συνολική έκταση 1.450 τ.μ. εκ των οποίων 1.000 τ. μ. αφορούν χώρο πωλήσεων στον τομέα διεθνών αναχωρήσεων, ενώ τα υπόλοιπα αποθηκευτικούς χώρους.
  • Η διάρκεια της μίσθωσης είναι δεκαετής ενώ το μίσθωμα καθορίζεται ως ποσοστό επί του τζίρου των ΚΑΕ και ένα σταθερό ελάχιστο εγγυημένο ποσό το χρόνο. Το ακριβές μίσθωμα θα καθοριστεί στην τελική συμφωνία με βάση τους εμπορικούς όρους που διαμορφώνονται στην ανταγωνιστική αγορά των διεθνών αεροδρομίων της Ευρώπης.

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ