Σάββατο 1 Αυγούστου 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Αρχισαν τα όργανα...

Κοινοποιήθηκε στους εργαζόμενους των τρόλεϊ ο νέος αντεργατικός κανονισμός εργασίας, με βάση τον οποίο θα γίνει και η ιδιωτικοποίηση. Ανάλογο σχέδιο προωθείται στους ΗΣΑΠ

Το σχέδιό της για την πλήρη ανατροπή των εργασιακών σχέσεων στις αστικές συγκοινωνίες βάζει τώρα σε εφαρμογή η κυβέρνηση, λίγες μόλις ώρες μετά την τελική της απόφαση να ψηφίσει το νομοσχέδιο της ιδιωτικοποίησης, το αργότερο μέσα στο Σεπτέμβρη.

Στις 17 Αυγούστου λήγει η προθεσμία του 6μήνου που είχε θέσει η ίδια για την εφαρμογή των σχεδίων της στο χώρο των αστικών συγκοινωνιών και επιδιώκει μέχρι τότε να "περάσει" από τη Βουλή τους αντεργατικούς κανονισμούς εργασίας, ώστε στη συνέχεια να εφαρμόσει και το υπόλοιπο σχέδιό της για την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους εργαζόμενους, αλλά και το επιβατικό κοινό.

Στον απόηχο των χιλιοειπωμένων εξαγγελιών περί "οικονομικής εξυγίανσης" των αστικών συγκοινωνιών με τη διαγραφή χρεών 900 δισ. δραχμών και εκσυγχρονισμού του στόλου με την αγορά λεωφορείων, τρόλεϊ και συρμών των ηλεκτρικών σιδηροδρόμων, η κυβέρνηση κοινοποίησε το νέο κανονισμό εργασίας στα ΗΛΠΑΠ (τρόλεϊ), ενώ επίκειται η κοινοποίηση των κανονισμών σε ΗΣΑΠ (ηλεκτρικός σιδηρόδρομος) και ΕΘΕΛ (μπλε λεωφορεία).

Ακόμα και με την πρώτη ματιά, γίνεται ξεκάθαρο ότι η κυβέρνηση επιδιώκει την πλήρη ανατροπή κάθε εργασιακής, ασφαλιστικής και οικονομικής κατάκτησης των εργαζομένων, καθώς ο νέος κανονισμός εργασίας προβλέπει: Την κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και την καθιέρωση ατομικών συμβάσεων. Την κατάργηση του 8ωρου, 5ήμερου, 40ωρου, με την καθιέρωση "σπαστών" ωραρίων. Τη μείωση των αποδοχών, με διάφορες περικοπές. Την καθιέρωση εποχικού προσωπικού (μερική απασχόληση), διαρκείς μετατάξεις, ακόμα και απολύσεις, κατά την κρίση του διευθύνοντος συμβούλου! Ακόμα προβλέπει την κατάργηση θεσμοθετημένων αργιών, επιδομάτων, ρεπό, καθώς και τη διάκριση της εργασίας σε βαριά και ανθυγιεινή.

Μάλιστα η διοίκηση των ΗΛΠΑΠ, εκτός του νέου κανονισμού εργασίας, κοινοποίησε στους εργαζόμενους "μνημόνιο" τριών σελίδων, με την αξίωση να το αποδεχτούν. Σε διαφορετική περίπτωση, απειλεί με 400 υποχρεωτικές μετατάξεις προσωπικού! Το "μνημόνιο", το οποίο στην ουσία συνοψίζει το νέο κανονισμό εργασίας, προβλέπει: Τη μείωση της εργοδοτικής εισφοράς στο ταμείο ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης (ΤΑΠ-ΗΛΠΑΠ). Την καθιέρωση συστήματος εβδομαδιαίας απασχόλησης, σύμφωνα με τις ανάγκες της υπηρεσίας. Την περικοπή παροχών που αφορούν την ασφαλιστική κάλυψη του προσωπικού για εφάπαξ ή σύνταξη, καθώς και την ομαδική ασφάλιση ζωής, λόγω θανάτου ή μόνιμης ανικανότητας από ατύχημα. Την κατάργηση των επιδομάτων χιλιομετρικής απόστασης, υψηλής τάσης, ανθυγιεινό κλπ., αλλά και την κατάργηση της παροχής για παιδικές κατασκηνώσεις, βρεφονηπιακούς σταθμούς, ακόμα και τα δώρα που δίδονται τις γιορτές στα παιδιά και τα βραβεία στους αριστούχους μαθητές!

Σημειώνεται ότι και η διοίκηση των ΗΣΑΠ κοινοποίησε στους εργαζόμενους το δικό της αντεργατικό τελεσίγραφο. Το τιτλοφορεί "μνημόνιο συναντίληψης" για τον εκσυγχρονισμό της επιχείρησης, αποτελείται μόνο από δύο σελίδες, στις οποίες, ωστόσο, διαπερνά την ίδια "εκσυγχρονιστική αντίληψη" για την ισοπέδωση κάθε εργασιακής κατάκτησης (ΣΣΕ, ωράριο εργασίας κλπ.) και την καθιέρωση των αποκαλούμενων "ελαστικών μορφών απασχόλησης".

Το ΔΣ της Ενωσης Εργαζομένων ΗΣΑΠ σε χτεσινή του συνεδρίαση, απέρριψε το"μνημόνιο" και αποφάσισε να ζητήσει για την ερχόμενη Τρίτη, κοινή σύσκεψη όλων των Σωματείων ΗΣΑΠ, ΗΛΠΑΠ, ΕΘΕΛ, με σκοπό το συντονισμό για την από κοινού αντίσταση σ' αυτά τα αντεργατικά σχέδια της κυβέρνησης.

Οι κομμουνιστές εργαζόμενοι στα ΗΛΠΑΠ απορρίπτουν κατηγορηματικά το αντεργατικό τερατούργημα της κυβέρνησης και καλούν τις ηγεσίες ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ και "ΣΥΝ" σε ΗΛΠΑΠ, ΗΣΑΠ και ΕΘΕΛ σε κοινή σύσκεψη, με σκοπό τη συγκρότηση ενιαίου μετώπου δράσης, που θα έχει ως στόχο την ανατροπή των κυβερνητικών σχεδίων σε βάρος των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών, των εργαζομένων και του επιβατικού κοινού.

Ο Χρ. Σταμούλος,μέλος του ΔΣ του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ και εκπρόσωπος της ΔΑΣ (υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ), ζητά την άμεση σύγκληση γενικής συνέλευσης του κλάδου, για να αποφασίσουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι με ποιο τρόπο θα αντιδράσουν σ' αυτή τη σκληρή επίθεση που δέχονται από την κυβέρνηση. Παράλληλα, υπογραμμίζει ότι αν τώρα δεν αναπτυχθεί κοινό μέτωπο εργαζομένων, επιβατικού κοινού και των συνεπών - αγωνιστικών δημοτικών κινήσεων, αύριο θα είναι πολύ αργά.

Η ΔΑΣ διοργανώνει την ερχόμενη Τρίτη ανοιχτή συγκέντρωση στα γραφεία της ΕΣΑΚ (Σόλωνος 130) στις 6 μ.μ., με αντικείμενο την ενημέρωση επί των τελευταίων εξελίξεων και τη διατύπωση προτάσεων για την αντιμετώπιση της κατάστασης.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ