Τετάρτη 1 Ιούλη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ, ΜΕΛΟΥΣ ΤΟΥ ΔΣ ΤΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΚ ΒΟΛΟΥ
Πλήγμα για τα λαϊκά στρώματα

- Ο εκσυγχρονισμός του θεσσαλικού δικτύου θα μπορούσε να γίνει χωρίς να κλείσει η γραμμή Παλαιοφάρσαλα - Καλαμπάκα ή θα ήταν ασύμφορος οικονομικά, όπως υποστηρίζουν κυβέρνηση και διοίκηση του ΟΣΕ;

- Ο ισχυρισμός, πως δήθεν τεχνικοί και οικονομικοί λόγοι επέβαλαν το κλείσιμο της γραμμής, είναι ψευδέστατος και έχει στόχο να παραπλανήσει το λαό της Θεσσαλίας και τους εργαζόμενους. Η μέχρι τώρα πρακτική είναι να γίνονται έργα εκσυγχρονισμού, χωρίς να κλείνουν γραμμές. Ειδικότερα για το θεσσαλικό δίκτυο, όπως επισημαίνουν υπηρεσιακά στελέχη του ΟΣΕ, σχεδόν στα τρία τέταρτα του δικτύου, μπορεί να στρωθεί νέα γραμμή χωρίς το παραμικρό τεχνικό πρόβλημα και χωρίς να διατεθεί ούτε μια επιπλέον δραχμή! Αυτή την άποψη έχουν διατυπώσει επίσημα και τα Παραρτήματα Θεσσαλίας και ΔυτικήςΜακεδονίας του ΤΕΕ.

- Ποιοι είναι συνεπώς οι πραγματικοί λόγοι, που έκλεισε η γραμμή και ποιες οι επιπτώσεις;

- Ολα αυτά εντάσσονται στη γενικότερη κυβερνητική πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων. Σημειώστε ότι το "επιχειρησιακό σχέδιο" του ΟΣΕ προβλέπει ότι τα επόμενα 4 - 5 χρόνια ο σιδηρόδρομος πρέπει να γίνει κερδοφόρος. Κατά την κυβέρνηση και τη διοίκηση, η γραμμή Παλαιοφάρσαλα - Καλαμπάκα δεν ήταν αποδοτική και γι' αυτό αποφάσισαν να την κλείσουν. Οταν την ξανανοίξουν - και σίγουρα δε θα είναι μετά από 20 μήνες όπως υποστηρίζουν, αλλά πολύ αργότερα - κριτήριο δε θα είναι η εξυπηρέτηση των κατοίκων της περιοχής, αλλά οι ταξιδιώτες με "υψηλό βαλάντιο".

Ιδιαίτερο πλήγμα δέχτηκαν τα λαϊκά στρώματα της Δυτικής Θεσσαλίας, που χρησιμοποιούσαν ως κύριο και φθηνό μέσο μεταφοράς το σιδηρόδρομο (πληρότητα δρομολογίων 70%). Οσον αφορά τους 120 σιδηροδρομικούς του θεσσαλικού δικτύου, οι επιπτώσεις είναι εξοντωτικές από κοινωνική και οικονομική άποψη. Αρκεί να αναφέρω ότι οικογενειάρχης σταθμάρχης, με 25 χρόνια υπηρεσία, μετατίθεται από την Καρδίτσα στην Αθήνα για επικουρική εργασία, καλύπτοντας άδειες συναδέλφων στη γραμμή Πελοποννήσου. Χαμηλόμισθος εργάτης γραμμής, με πέντε παιδιά, μετατίθεται από τα Φάρσαλα στην Αμφίκλεια. Ανάλογη ...τύχη έχουν και οι υπόλοιποι, ενώ εκτιμούμε ότι μετά τις δημοτικές εκλογές θα επακολουθήσει μεγάλο κύμα μεταθέσεων ή υποχρεωτικών μετατάξεων, στο γενικότερο πλαίσιο για τη μείωση του προσωπικού.

- Απέναντι σ' όλα αυτά, τι στάση τηρεί ο Σύνδεσμος Σιδηροδρομικών Βόλου; Τι πρέπει να γίνει από δω και πέρα;

- Η πλειοψηφία στο ΔΣ (ΠΑΣΚΕ), υιοθετώντας απόλυτα τις θέσεις του ΟΣΕ, έκανε τα πάντα για να αποπροσανατολίσει τους εργαζόμενους και να περάσει χωρίς αντιδράσεις η κυβερνητική πολιτική. Αρνήθηκε ακόμα τη σύγκληση γενικής συνέλευσης, για ν' αποφασίσουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι πώς θα κλιμακώσουν τον αγώνα τους, που άρχισε με το πανθεσσαλικό συλλαλητήριο των σιδηροδρομικών στο Βόλο τον περασμένο Μάρτη, με αφορμή την επίσκεψη του υπουργού Μεταφορών. Την ίδια στάση κράτησε και η πλειοψηφία (ΠΑΣΚΕ, ΣΥΝ) στο Εργατικό Κέντρο Βόλου, αρνούμενη να συντονίσει τον αγώνα όλων των εργαζομένων στις ΔΕΚΟ, με αιχμή το κλείσιμο του θεσσαλικού σιδηροδρόμου. Μάλιστα, επιχείρησε - χωρίς να τα καταφέρει - να ματαιώσει το συλλαλητήριο, για να μη ...θυμώσει ο υπουργός!

Είναι άμεση και επιβεβλημένη ανάγκη να συγκροτηθεί Επιτροπή Αγώνα, με τη συμμετοχή όλων των σωματείων των σιδηροδρομικών, αλλά και των φορέων της Θεσσαλίας, με στόχο τη σωτηρία του θεσσαλικού δικτύου και κυρίαρχο αίτημα τον πραγματικό εκσυγχρονισμό του δικτύου, με κέντρο το Βόλο, καθώς επίσης και ενιαίο δίκτυο Βόλος - Καλαμπάκα με προέκταση προς Κοζάνη και Ηγουμενίτσα.

Ν. Κ.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
«Αναφορά» στους επιχειρηματικούς ομίλους και νέες δεσμεύσεις(2017-10-12 00:00:00.0)
Εγκαίνια ακόμη και στο συρρικνούμενο δίκτυο του ΟΣΕ!(2000-03-04 00:00:00.0)
Απεργία - τροχοπέδη στα σχέδια διάλυσης(1998-06-24 00:00:00.0)
Συρρίκνωση και εκχώρηση έργου σε ιδιώτες(1998-05-06 00:00:00.0)
Να ενισχυθεί ο δημόσιος ρόλος(1998-03-07 00:00:00.0)
Ξεπούλημα εν κρυπτώ(1998-02-18 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ