Τρίτη 30 Ιούνη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΣΕ
"Λουκέτο" από χτες στο θεσσαλικό δίκτυο
  • Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα για τη σωτηρία και την ανάπτυξη του δικτύου συγκροτείται στο Βόλο
  • Εντονες οι διαμαρτυρίες των σιδηροδρομικών, που μετατίθενται σε εκτός Θεσσαλίας περιοχές

Εκλεισε χτες βράδυ η γραμμή του θεσσαλικού δικτύου Βόλος - Παλαιοφάρσαλα - Καλαμπάκα,στο πλαίσιο της κυβερνητικής πολιτικής για ένα συρρικνωμένο σιδηρόδρομο, που "θα κυλάει στις ράγες της ιδιωτικοποίησης".

Κυβέρνηση και διοίκηση του ΟΣΕ, ωστόσο, υποστηρίζουν ότι η γραμμή έκλεισε, για να γίνουν έργα εκσυγχρονισμού και ότι θα λειτουργήσει πάλι μετά από 20 μήνες. Η απόφαση αυτή της κυβέρνησης, να βάλει "λουκέτο" στο θεσσαλικό δίκτυο, έχει προκαλέσει καιρό τώρα τις έντονες αντιδράσεις της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των επιστημονικών και κοινωνικών φορέων, αλλά και γενικότερα των κατοίκων της Θεσσαλίας. Ολοι επισημαίνουν ότι ο εκσυγχρονισμός του δικτύου μπορεί να γίνει χωρίς να κλείσει η γραμμή, όπως άλλωστε γίνεται με τα έργα εκσυγχρονισμού του κεντρικού δικτύου. Αυτή είναι και η θέση του ΤΕΕ.

Στο μεταξύ, στο Βόλο συγκροτείται Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα των σιδηροδρομικών, με σκοπό το συντονισμό της δράσης τους με τους άλλους φορείς της Μαγνησίας, για τη σωτηρία και ανάπτυξη του θεσσαλικού σιδηροδρομικού δικτύου. Εντονες είναι οι διαμαρτυρίες των 120 σιδηροδρομικών της Δυτικής Θεσσαλίας (Τρίκαλα - Καρδίτσα), οι οποίοι μετατίθενται σε άλλες - εκτός Θεσσαλίας - περιοχές. Σημειώνεται ότι με το κλείσιμο του δικτύου, 70 εργαζόμενοι στον τομέα της συντήρησης της γραμμής μετατίθενται στον κύριο άξονα, από τον Δομοκό μέχρι την Τιθορέα. Από τους 40 σιδηροδρομικούς του κλάδου εκμετάλλευσης μετατίθενται στη Λάρισα και τα Παλαιά Φάρσαλα 15, και οι υπόλοιποι 25 στην Αθήνα. Ολοι οι μετατιθέμενοι αντιμετωπίζουν νέα και σοβαρά προβλήματα, καθώς είχαν "κανονίσει" τη ζωή τους, με δεδομένο το γεγονός ότι θα δούλευαν στη Θεσσαλία. Το πρόβλημα των 25 που μετατίθενται στην Αθήνα είναι ακόμα πιο έντονο και, ήδη, χτες πραγματοποίησαν συναντήσεις με τοπικούς βουλευτές, τα κόμματα, εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης κι άλλων φορέων, ζητώντας, τουλάχιστον, να μετατεθούν κι αυτοί στον άξονα Δομοκού - Τιθορέας, για να μπορούν ν' αντεπεξέλθουν κάπως, στις υποχρεώσεις που έχουν στα Τρίκαλα και στην Καρδίτσα.

ΔΕΣΚ - Σ: Κάλεσμα αγώνα

Σε συνέντευξη Τύπου που έδωσαν χτες στο Βόλο στελέχη της ΔΕΣΚ - Σιδηροδρομικών (υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ), τόνισαν πως "ο λόγος που κλείνει η γραμμή του Θεσσαλικού Δικτύου είναι επειδή η κυβέρνηση τη θεωρεί ζημιογόνα και θέλει να μεταφέρει τους εργαζόμενους στον κύριο άξονα". Οι συνδικαλιστές της ΔΕΣΚ υπογράμμισαν ότι "οι σιδηροδρομικοί του Βόλου δεν πρέπει να εφησυχάσουν, θεωρώντας ότι πλήττονται μόνο οι συνάδελφοί τους της Δυτικής Θεσσαλίας, γιατί αν δεν αντιδράσουν, θα 'ρθει και η σειρά τους". Ταυτόχρονα, αναφέρθηκαν στις μεγάλες ευθύνες της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Μαγνησίας και της πλειοψηφίας της διοίκησης του Εργατικού Κέντρου Βόλου, που, ουσιαστικά, ταυτίστηκαν με τις επιλογές της κυβέρνησης και αρνήθηκαν το συντονισμό της δράσης για τη σωτηρία και ανάπτυξη του Θεσσαλικού Δικτύου και γενικότερα εναντίον της κυβερνητικής πολιτικής ιδιωτικοποιήσεων των ΔΕΚΟ.

Παρουσιάζοντας τις θέσεις της παράταξης στάθηκαν, ιδιαίτερα, στην ανάγκη ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού του θεσσαλικού σιδηροδρόμου, που θ' αποτελεί μοχλό γενικότερης ανάπτυξης της περιοχής και θα τίθεται στην υπηρεσία του λαού, καλύπτοντας τις σύγχρονες ανάγκες του. Οι εκπρόσωποι της ΔΕΣΚ ζητούν απ' την κυβέρνηση:

  • Ν' αποσύρει αμέσως την απόφαση για κλείσιμο της γραμμής και να προγραμματίσει άμεσα τη διαπλάτυνση του τμήματος Βόλου - Παλαιοφαρσάλων.
  • Να γίνει ηλεκτροκίνηση της γραμμής Βόλου - Λάρισας, να χρηματοδοτηθεί το νέο κτίριο του εργοστασίου Βόλου και να δοθεί επισκευαστικό έργο συνεχούς ροής.
  • Να διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας και να ληφθούν μέτρα για τη στήριξη και διεύρυνση του κοινωνικό - ασφαλιστικού συστήματος.

Επισημαίνουν, επίσης, την απόφαση για τη δημιουργία "Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα", που θα συντονίζει τη δράση με τους άλλους μαζικούς φορείς και τονίζουν πως τα μέλη της παράταξης θα δώσουν όλες τις δυνάμεις τους για τη σωτηρία και ανάπτυξη του θεσσαλικού σιδηροδρόμου και την εφαρμογή μιας άλλης πολιτικής που θα έρχεται σε ρήξη με τις επιλογές της κυβέρνησης, της ΕΕ και των πολυεθνικών.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ