Τετάρτη 3 Ιούνη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 48
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΣΕ
Μεσαιωνικός ο νέος Κανονισμός Εργασίας

Να ξεσηκωθούν και να πάρουν την υπόθεση του αγώνα στα χέρια τους, για να μην επιτρέψουν την επιβολή των καταστροφικών, για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους, κυβερνητικών σχεδίων, καλεί όλους τους εργαζόμενους η ΔΕΣΚ

Την επιστροφή των εργασιακών σχέσεων των σιδηροδρομικών στην εποχή του δικτάτορα Ιω. Μεταξά μεθοδεύουν κυβέρνηση και διοίκηση του ΟΣΕ, με το νέο Κανονισμό Ωρών Εργασίας και Ανάπαυσης Προσωπικού (ΚΩΕΑΠ).

Μέσα από τα 26 άρθρα του νέου κανονισμού επιχειρείται η κατάργηση του 8ωρου, με τον υπολογισμό της εργασίας σε 6μηνιαία βάση, και η καθιέρωση ημερήσιας απασχόλησης 10 ή ακόμα και 12 ωρών, αν μεσολαβήσουν υποχρεωτικά διαλείμματα.

Ειδικότερα, το άρθρο 6 του νέου ΚΩΕΑΠ προβλέπει ότι η ώρα έναρξης της εργασίας μέσα στο 24ωρο καθορίζεται κάθε φορά ανάλογα με τις υπηρεσιακές ανάγκες. Η έναρξη και η λήξη της ημερήσιας απασχόλησης μπορεί και να μη συμπίπτει με το ημερολογιακό 24ωρο. Το άρθρο 8 ορίζει ότι το προσωπικό είναι "υποχρεωμένο, όταν καλείται, να προσφέρει τις υπηρεσίες του κατά τις μέρες ανάπαυσης, καθώς και κατά τις μέρες γενικής αργίας". Το άρθρο 10 προβλέπει ανώτατο όριο ημερήσιας απασχόλησης μέχρι και 12 ώρες μαζί με τα διαλείμματα, τα οποία δεν ισχύουν κατά τη νυχτερινή εργασία, από 10 μ.μ. έως 6 π.μ. Σημειώνεται ότι κατά τη διάρκεια του διαλείμματος, το προσωπικό μπορεί να απομακρυνθεί από τον τόπο εργασίας, αλλά υποχρεώνεται να γνωστοποιήσει το μέρος που θα βρίσκεται (άρθρο 11)! Οσον αφορά τον υπολογισμό των ωρών εργασίας, το άρθρο 13 ορίζει ότι ο μέσος όρος απασχόλησης θα γίνεται σε 6μηνιαία βάση (κατάργηση 8ωρου). Το άρθρο 18, που αφορά την υπέρβαση των ορίων εργασίας, ορίζει ότι σε περιπτώσεις διακοπής της συγκοινωνίας ή καθυστέρησης στα δρομολόγια, το προσωπικό που έχει σχέση με την κίνηση, την εξασφάλιση της κυκλοφορίας και την υποδοχή σε σταθμούς, μηχανοστάσια κλπ. "είναι υποχρεωμένο, εφόσον δε γίνεται αντικατάστασή του, να εξακολουθήσει την εργασία που του έχει ανατεθεί, ακόμα και αν υπερβεί τα όρια εργασίας". Από την υποχρέωση αυτή εξαιρείται μόνο το προσωπικό κίνησης εμπορικών αμαξοστοιχιών, το οποίο "μπορεί να δηλώσει υπερκόπωση" και να διακόψει την εργασία. Τέλος, στο άρθρο 19 ορίζεται ρητά ότι "το προσωπικό δεν μπορεί σε καμιά περίπτωση και με καμιά πρόφαση ν' αρνηθεί την εκτέλεση εργασίας που διατάχθηκε", ενώ στο άρθρο 25 αναφέρεται ότι "από την έναρξη ισχύος του παρόντος κανονισμού καταργείται κάθε γενική ή ειδική διάταξη της κείμενης νομοθεσίας".

Η πλειοψηφία στην ΠΟΣ το... συζητά!

Σημειώνεται ότι σε χτεσινή συνεδρίαση του προεδρείου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), οι εκπρόσωποι των παρατάξεων ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ και ΣΕΚ (πρόσκειται στο ΣΥΝ), απέρριψαν την πρόταση του Σωτ. Ραυτόπουλου,αναπληρωτή προέδρου της Ομοσπονδίας και στελέχους της ΔΕΣΚ (υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ) και ομοφώνησαν στην έναρξη "διαλόγου" με τη διοίκηση! Ο Σωτ. Ραυτόπουλος πρότεινε να απορριφθεί ως απαράδεκτος ο νέος ΚΩΕΑΠ, να ενημερωθούν τα πρωτοβάθμια σωματεία - μέλη της ΠΟΣ και ν' αποφασιστούν αγωνιστικές κινητοποιήσεις για την ακύρωση των κυβερνητικών σχεδίων ξεπουλήματος του ΟΣΕ και της ανατροπής των εργασιακών σχέσεων των σιδηροδρομικών.

Ούτε επί χούντας

Ο Σωτ. Ραυτόπουλος επισημαίνει ότι ακόμα και οι κανονισμοί που καταρτίστηκαν επί χούντας είναι πιο "δημοκρατικοί" απ' αυτούς που ετοίμασαν κυβέρνηση και διοίκηση του ΟΣΕ. Υπογραμμίζει ότι τόσο ο νέος ΚΩΕΑΠ όσο και ο νέος Κανονισμός Εργασίας, που παρουσίασε πρόσφατα η διοίκηση του ΟΣΕ, είναι κείμενα απαράδεκτα, δεν επιδέχονται την παραμικρή βελτίωση και σε καμιά περίπτωση δεν μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο συζήτησης για τους εργαζόμενους. Καταλήγοντας, τονίζει ότι η ΔΕΣΚ καλεί όλους τους σιδηροδρομικούς να ξεσηκωθούν, να πάρουν την υπόθεση του αγώνα στα χέρια τους και να μην επιτρέψουν στην κυβέρνηση να επιβάλει τον εργασιακό μεσαίωνα, ούτε να εφαρμόσει τα καταστροφικά της σχέδια για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ