Τετάρτη 3 Ιούνη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Μεθοδεύεται επαναφορά της στάθμευσης επί πληρωμή

Παιχνίδι για δύο, ανάμεσα στο Δήμο Αθηναίων και την ιδιωτική εταιρία ελεγχόμενης στάθμευσης, με την οποία συνεργάστηκε για την εφαρμογή του συστήματος, βρίσκεται, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, τις τελευταίες μέρες στην πιο κρίσιμη... παρτίδα του.

Φήμες, που αποδίδονται στο περιβάλλον του Δ. Αβραμόπουλου,ότι η εταιρία αποφασίζει επιστροφή των χρημάτων, φαίνεται να μην έχουν σχέση με την πραγματικότητα, αλλά αποτελούν προσπάθεια πίεσης, αφού η ιδιωτική εταιρία φέρεται αποφασισμένη να μην κάνει κάτι τέτοιο και υπογραμμίζει ότι όποιες σχετικές συζητήσεις αφορούν άλλες εταιρίες και άλλους δήμους...

Ο πραγματικά χαμένος και από αυτό το παιχνίδι θα είναι ο κάτοικος της πόλης, αφού πια φαίνεται πως κινδυνεύει αφ' ενός να μην πάρει πίσω τα ποσά που πλήρωσε και αφ' ετέρου να αντιμετωπίσει σύντομα ένα "νέο" σύστημα στάθμευσης, αυτή τη φορά εξωραϊσμένο και νομότυπο, αλλά εξίσου φοροεισπρακτικό και άδικο.

Σε αυτή την κατεύθυνση αποφασίστηκε χτες μετά από σύσκεψη στο ΥΠΕΧΩΔΕ η συγκρότηση 12 μεικτών συνεργείων της Αστυνομίας, της Δημοτικής Αστυνομίας, της Διεύθυνσης Προσόδων του Δήμου και της Τροχαίας (!) για τον έλεγχο της παράνομης στάθμευσης στο εμπορικό τρίγωνο. Τα συνεργεία - που δραστηριοποιούνται από τις 9 Ιούνη - ουσιαστικά έρχονται να καλύψουν το κενό που δημιουργήθηκε, όταν το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε παράνομες τις σχετικές αρμοδιότητες των ιδιωτικών αστυνομιών.

Στόχος παραμένει πάντα η προβολή ως αναγκαίου ενός επί πληρωμή συστήματος στάθμευσης, που η κυβέρνηση ήταν αυτή που το προώθησε για να το εφαρμόσουν οι δήμοι. Γι' αυτό μένει στο απυρόβλητο ο φορομπηχτικός χαρακτήρας του μέτρου, ενώ αποσιωπούνται κατά κύριο λόγο τα σημαντικότερα μέτρα που είναι απαραίτητα για την ανακούφιση του κυκλοφοριακού προβλήματος στην πόλη. Αντίθετα, η ελεγχόμενη στάθμευση - που δεν αποτρέπει αλλά προσελκύει το ιδιωτικό αυτοκίνητο - επιχειρείται να εμφανιστεί ως πανάκεια. Σε αυτό το πλαίσιο τόσο ο Δ. Αβραμόπουλος όσο και η Μ. Δαμανάκη - παρά τις αριθμητικές διαφοροποιήσεις - ζητούν περίπου από 2.500 ως 5.000 πληρωνόμενες θέσεις, ενώ ο δήμος διατηρεί ως εφαρμόσιμο και το αρχικό σενάριο που προέβλεπε, ούτε λίγο ούτε πολύ, 10.000, θέσεις.

Τις προτάσεις αυτές έχει καταγγείλει ο υποψήφιος Δήμαρχος της "Αγωνιστικής Συνεργασίας για την Αθήνα" και της "Αριστερής Ριζοσπαστικής Πρωτοβουλίας", Λεων. Αυδής,ο οποίος έχει προτείνει την εφαρμογή δωρεάν συστήματος με χρονικό όριο παραμονής και πρόστιμο μετά την πάροδό του μόνο στα τμήματα της πόλης, που κρίνεται αναγκαίο (όπως νοσοκομεία, κεντρικοί εμπορικοί δρόμοι και αλλού), υπό την προϋπόθεση ότι "δε θα λειτουργεί ως φοροεισπρακτικός μηχανισμός και ως μέσο εμπορευματοποίησης των υπηρεσιών του Δήμου και μάλιστα με πρόσχημα την επίλυση του κυκλοφοριακού".

Παράλληλα, η "Αγωνιστική Συνεργασία για την Αθήνα", σημειώνοντας ότι η ευρεία εφαρμογή τα συστήματος δεν αποθαρρύνει τη χρήση του ιδιωτικού αυτοκινήτου έχει προτείνει και διεκδικεί δέσμη μέτρων, με στόχο την ανακούφιση του κυκλοφοριακού προβλήματος. Συγκεκριμένα, ζητά τη δημιουργία δημόσιου ενιαίου φορέα αστικών συγκοινωνιών, το μετρό να ανήκει στο δημόσιο και όχι στις πολυεθνικές, να αναπτυχθούν μέσα σταθερής τροχιάς (όπως το τραμ), να είναι φτηνό και ενιαίο το κόμιστρο για όλα τα μέσα μεταφοράς, να επιδοτούνται οι συγκοινωνίες και τέλος να κατασκευάσει το ΥΠΕΧΩΔΕ φτηνούς χώρους στάθμευσης για τους δημότες.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ