Τετάρτη 20 Μάη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΦΙΛΩΝ ΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ
Σκάνδαλο, η συρρίκνωση του δικτύου του ΟΣΕ

Είναι πρόκληση και σκάνδαλο πρώτου μεγέθους, να προωθούνται δεκάδες "αδηφάγα" χρηματικά και περιβαλλοντικά έργα αυτοκινητοδρόμων και παράλληλα να μεθοδεύεται η δραστική συρρίκνωση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, μόνο στον άξονα Πάτρας - Αθήνας - Θεσσαλονίκης - Ειδωμένης.

Αυτό κατήγγειλαν χτες σε συνέντευξη Τύπου οι εκπρόσωποι του "Συλλόγου Φίλων του Σιδηρόδρομου",οι οποίοι χαρακτήρισαν, επίσης, σκάνδαλο:

- Να συνεχίζεται η αναλογία ένα προς πέντε στη χρηματοδότηση σιδηροδρομικών και οδικών έργων αντίστοιχα.

- Να προγραμματίζεται η κατασκευή της λεγόμενης "Ιονίας Οδού" Καλαμάτας - Πύργου - Πάτρας - Ηγουμενίτσας, αντί της "Σιδηροδρομικής Εγνατίας", όταν μάλιστα είναι γνωστό ότι έχει ξεκινήσει η κατασκευή της "Σιδηροδρομικής Παραεγνατίας" (άξονας 8), στο τμήμα Κουμάνοβο - Σόφια. Για το θέμα αυτό, τόνισαν, ότι ενώ η κατασκευή της "Ιονίας Οδού" στο τμήμα της Πελοποννήσου απαιτεί κονδύλια, περίπου 230 δισ. δραχμές, τα έργα εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης του παράλληλου σιδηροδρομικού άξονα Πάτρας - Πύργου - Ολυμπίας - Κατακώλου - Κυπαρισσίας - Καλαμάτας, δεν ξεπερνούν τα 15 - 20 δισ. δραχμές, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΟΣΕ!

Στη συνέντευξη καταγγέλθηκε ότι με το κυβερνητικό σχέδιο για την κατάργηση του 1/4 του δικτύου του ΟΣΕ, επιχειρείται με "ωμό και απροκάλυπτο" τρόπο να γίνουν οι επιβάτες του ΟΣΕ, που ξεπερνούν τα 2,5 εκατομμύρια σε ετήσια βάση, "αιμοδότες" των ιδιωτών, οι οποίοι θα αναλάβουν την εκμετάλλευση των "τσουχτερών" διοδίων στους αυτοκινητόδρομους που σχεδιάζει το ΥΠΕΧΩΔΕ. Ειδικότερα για τη σχεδιαζόμενη κατάργηση των 500 χιλιομέτρων του σιδηροδρομικού δικτύου μετά την Πάτρα, οι εκπρόσωποι του Συλλόγου κατήγγειλαν ότι "συνιστά εθνικά ζημιογόνα ενέργεια, αντιαναπτυξιακή και αντικοινωνική πολιτική και δώρο προς το αυτοκινητιστικό κεφάλαιο, που θα μονοπωλήσει τις μεταφορές σε μια περιφέρεια 500.000 κατοίκων μεγάλων αστικών κέντρων (Καλαμάτα, Πύργος, Τρίπολη, Αργος, Αμαλιάδα, Ναύπλιο κλπ.)". Στο σημείο αυτό αναφέρθηκε ότι την ώρα που ο ΟΣΕ καταργεί πολλά δρομολόγια στο δίκτυο της Πελοποννήσου, τα ανταγωνιστικά ιδιωτικά ΚΤΕΛ όλο και αυξάνουν τα καθημερινά τους δρομολόγια από και προς την Αθήνα (20 με 30 κάθε μέρα).

Οσον αφορά το δίκτυο της Πελοποννήσου, τονίστηκε ακόμα ότι ενώ θα μπορούσε με έργα εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης, ύψους μόλις 45 δισ. δραχμών, να γίνει κατά πολύ πιο σύντομο και άνετο το ταξίδι με τρένο, η κυβέρνηση επιλέγει στην ουσία την κατασκευή 45 χιλιομέτρων οδικού δικτύου, αφού το χαμηλότερο κόστος για την κατασκευή κάθε χιλιομέτρου αυτοκινητόδρομου ανέρχεται σε ένα δισ. δραχμές.

Οι εκπρόσωποι του Συλλόγου εξέφρασαν την κατηγορηματική τους αντίθεση στο 5ετές "Επιχειρηματικό Σχέδιο του ΟΣΕ", που εκπόνησε κατ' εντολή της κυβέρνησης, έναντι αδράς αμοιβής, η κοινοπραξία εταιριών "ΠΛΑΝΟΣΕ". Το χαρακτήρισαν "απαράδεκτο", υπογράμμισαν ότι βασίζεται σε "ανακριβή και λάθος στοιχεία" και κατήγγειλαν ότι το μόνο που προβλέπει, είναι η δραστική συρρίκνωση του ελληνικού σιδηρόδρομου, χωρίς το παραμικρό αναπτυξιακό μέτρο. Ως παράδειγμα των λανθασμένων στοιχείων που περιέχει, ανέφεραν ότι οι πληρότητες των τρένων στο δίκτυο της Πελοποννήσου είναι 39 - 100% και όχι 5 - 8%. Επίσης, τα έσοδα της γραμμής της Στυλίδας το 1997 σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΟΣΕ, ξεπέρασαν τα 52 εκατομμύρια δραχμές, έναντι των 21 εκατ. δραχμών που ήταν η εκτίμηση της "ΠΛΑΝΟΣΕ".

Καταλήγοντας, επισήμαναν ότι η εφαρμογή αυτού του σχεδίου θα έχει πολλές και ποικίλες αρνητικές επιπτώσεις στο σιδηρόδρομο, στις μεταφορές, στο περιβάλλον, αλλά και στην εθνική οικονομία, ενώ προανήγγειλαν και σοβαρές κοινωνικές και πολιτικές αντιδράσεις, με στόχο την ακύρωση των κυβερνητικών σχεδίων συρρίκνωσης των ελληνικών σιδηροδρόμων.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ