Κυριακή 8 Μάρτη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 31
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
ΦΟΡΜΟΥΛΑ 1
Τρεις στο γύρο...

"Ουίλιαμς", "Φεράρι" και "Μακλάρεν" θα διεκδικήσουν τα σκήπτρα στο παγκόσμιο πρωτάθλημα που αρχίζει σήμερα στη Μελβούρνη

Στη μακρινή Μελβούρνη της Αυστραλίας αρχίζει σήμερα το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1 για το 1998 και οι φίλοι των μηχανοκίνητων σπορ αναμφίβολα θα τρίβουν τα χέρια τους από ευχαρίστηση. Το μεγάλο "τσίρκο" είναι έτοιμο και οι μονομαχίες των 11 ομάδων και των 22 πιλότων αναμένεται να είναι συγκλονιστική.

Τα προγνωστικά δίνουν και παίρνουν, όμως αυτοί που γνωρίζουν καλά πρόσωπα και πράγματα είναι σχεδόν κατηγορηματικοί. Η "Ουίλιαμς" και η "Φεράρι" θα δώσουν τον νυν υπέρ πάντων αγώνα για τα σκήπτρα, ή αν θέλετε η κόντρα Βιλνέβ - Σουμάχερ. Αουτσάιντερ θα είναι η "Μακλάρεν" που φέτος έχει βελτιώσει αισθητά τον κινητήρα της και δεν αποκλείεται να πάρει και πάλι τα ηνία όπως τη δεκαετία του '80.

Ας δούμε όμως αναλυτικά τις ομάδες και τους οδηγούς του φετινού σόου:

ΟΥΙΛΙΑΜΣ - ΡΕΝΟ

Οδηγοί: Ζακ Βιλνέβ - Χάιν Χάραλντ Φρεντσέν

Υπερασπιζόμενη τους δύο περσινούς τίτλους (οδηγών - κατασκευαστών) η "Ουίλιαμς" και φέτος είναι το μεγάλο φαβορί. Κατάφερε να κρατήσει τους πετυχημένους κινητήρες "Ρενό", άλλαξε όμως χρώματα και έτσι το μονοθέσιο θα είναι κόκκινο το FW - 20. Οσον αφορά τους οδηγούς, ο Βιλνέβ ώριμος όσο ποτέ πάει για το δεύτερο τίτλο, ενώ και ο Φρεντσέν ανήκει πλέον στους σπουδαίους πιλότους της γενιάς του.

ΦΕΡΑΡΙ

Οδηγοί: Μίκαελ Σουμάχερ - Εντι Ιρβάιν

'Η τώρα ή ποτέ. Το σύνθημα αυτό έχει συνεχώς στο στόμα του ο γενικός διευθυντής της ομάδας Ζακ Τοντ. Και δεν έχει και άδικο. Η ομάδα έχει δουλέψει πολύ στο νέο αυτοκίνητο και η παρουσία του κορυφαίου ίσως οδηγού Μίκαελ Σουμάχερ είναι ο καταλύτης. Ομως και ο "ομόσταυλος" Εντι Ιρβάιν είναι "άνεμος" και θέλει να αποδείξει ότι δεν είναι στη σκιά του Γερμανού, δύο φορές παγκόσμιου πρωταθλητή. Αραγε θα είναι αυτή η χρονιά του "αλόγου"; Ο χρόνος θα δείξει.

ΜΑΚΛΑΡΕΝ ΜΕΡΤΣΕΝΤΕΣ

Οδηγοί: Ντέιβιντ Κούλχαρντ - Μίκα Χάκινεν

Με τη μεταγραφή του Αντριαν Νιούι, σχεδιαστή μέχρι πρότινος της Ουίλιαμς, φαίνεται ότι βαδίζει και πάλι στο δρόμο της δόξας. Το "μυαλό" της ομάδας Ρον Ντένις, αλλά και οι μηχανικοί της Μερτσέντες έχουν δώσει αξιοπιστία και δύναμη στο αυτοκίνητο και με τους πεπειραμένους οδηγούς της είναι ικανή για τον τίτλο. Δεν είναι λίγοι αυτοί που πιστεύουν ότι η "Μακλάρεν" είναι το πληρέστερο μονοθέσιο αυτή τη στιγμή στο χώρο της Φόρμουλα 1.

ΤΖΟΡΝΤΑΝ ΜΑΟΥΓΚΕΝ ΧΟΝΤΑ

Οδηγοί: Ντέιμον Χιλ - Ραλφ Σουμάχερ

Πακτωλό χρημάτων έχει ρίξει ο Εντι Τζόρνταν προκειμένου να φέρει υψηλά την ομάδα του. Η άφιξη του παγκόσμιου πρωταθλητή Ντέιμον Χιλ, καθώς και η νέα σχεδίαση κάνουν τους ανθρώπους της βρετανικής ομάδας έτοιμους να πανηγυρίσουν την πρώτη τους νίκη στη Φόρμουλα 1. Και αυτό θα είναι μόνο η αρχή, όπως ισχυρίζονται.

ΠΡΟΣΤ ΠΕΖΟ

Οδηγοί: Ολιβιέ Πανίς - Γιάνρο Τρούλι

Από τις ανερχόμενες δυνάμεις η πρώην "Λιζιέ", που αγόρασε πέρσι αντί 15 δισ. ο Αλεν Προστ. Ο "κύριος καθηγητής" έχει δώσει οντότητα στην ομάδα με την αναμφίβολη πείρα και προσωπικότητά του. Και οι δύο οδηγοί είναι ταλαντούχοι και μπορούν να δώσουν αρκετούς βαθμούς στο φετινό πρωτάθλημα. Αν κρίνει κανείς από την παρθενική περσινή εμφάνιση το τιμ Προστ μπορεί να τα καταφέρει ακόμη καλύτερα.

ΣΑΟΥΜΠΕΡ ΠΕΤΡΟΝΑΣ

Οδηγοί: Ζαν Αλεζί - Τζόνι Χέρμπερτ

Η δύναμη αυτής της μικρής ομάδας είναι οι δύο πιλότοι που είναι παλιές καραβάνες και με την εμπειρία τους θα προσφέρουν πολλά στην ομάδα του Πίτερ Σάουμπερ που εμπιστεύεται τους κινητήρες της "Φεράρι".

ΑΡΟΟΥΣ

Οδηγοί: Μίκα Σάλο - Πέτρο Πάολο Ντενίζ

Ο Τομ Ουίλκινσο έχει αφήσει ελεύθερο τον πρώην σχεδιαστή της "Φεράρι" Τζον Μπάρναρντ, αυτό όμως δεν αρκεί. Ο κινητήρας που είναι ιδίας παραγωγής, είναι ακόμη στα πρώτα του βήματα και λογικά η ομάδα δεν μπορεί να περιμένει τίποτα σπουδαίο αυτή τη χρονιά.

ΣΤΙΟΥΑΡΤ ΦΟΡΝΤ

Οδηγοί: Ρούμπενς Μπαριτσέλο - Γιαν Μάγκνουσεν

Το όνομα και μόνο του θρυλικού Τζάκι Στιούαρτ αποτελεί εχέγγυο για μια αξιοπρεπή παρουσία. Οι οδηγοί είναι ανερχόμενοι, όμως το θέμα είναι αν οι κινητήρες "Φορντ" αντέξουν μια και πέρσι αρκετές φορές "έσπασαν". Τα περιθώρια βελτίωσης είναι πολλά και ο χρόνος είναι σύμμαχος για τον "μίστερ - τραγιάσκα" τρεις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή στο παρελθόν και αφεντικό της ομάδας.

ΤΙΡΕΛ ΦΟΡΝΤ

Οδηγοί: Τορανοσούκε Τακάτζι - Ρικάρντο Ροσέ

Ο Κεν Τιρέλ παραιτήθηκε και η ιστορική ομάδα πνέει τα λοίσθια. Η νέα 026 έχει μεν προσεγμένη σχεδίαση και σχετικά δυνατό κινητήρα, όμως η απειρία των πιλότων και η αδιαφορία για τα αποτελέσματα μετά την παραίτηση Τιρέλ δεν αφήνει περιθώρια για αισιοδοξία. Η εταιρία από την επόμενη σεζόν θα αλλάξει χέρια αφού θα την αγοράσει αμερικάνικη καπνοβιομηχανία.

ΜΙΝΑΡΝΤΙ ΦΟΡΝΤ

Οδηγοί: Σίντζι Νακάνο - Εστεβάν Τουέρο

Ο νέος ιδιοκτήτης Τ. Ρούμι τρέφει μάλλον μάταια όνειρα για μια καλή πορεία μέσα στο 1998. Πάντως η αλλαγή κινητήρα από τον Χαρτ στον Φορντ θα κάνει τα μονοθέσια περισσότερο γρήγορα. Οσο για τους οδηγούς έχουν σχετική πείρα, όμως δεν είναι από τους κορυφαίους.

Α. ΠΑΓΑΝΟΠΟΥΛΟΣ


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ