Σάββατο 13 Δεκέμβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Πρωτοβουλία για συντονισμό δράσης από την ΠΕΜΕΝ

Πρωτοβουλία για το συντονισμό δράσης των συνδικαλιστικών οργανώσεων και των μαζικών φορέων, που πλήττονται από τις συνέπειες της "Κοινής Ναυτιλιακής Πολιτικής", αναλαμβάνει η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού.Πρώτο βήμα για τη δημιουργία του κοινού μετώπου αποτελεί η σημερινή σύσκεψη που διοργανώνει στις 10 το πρωί η ναυτεργατική ένωση, επισημαίνοντας στην πρόσκλησή της: "Ο συντονισμός και η κοινή δράση πολλαπλασιάζει τις δυνάμεις του συνδικαλιστικού κινήματος, φέρνει στο προσκήνιο των πολιτικών εξελίξεων τα προβλήματα που ζητούν λύση προς όφελος της εργατικής τάξης και του εργαζόμενου λαού".

Οπως υπογραμμίζεται στο κάλεσμα της ΠΕΜΕΝ, το 80% των μεταφορών στη χώρα μας εκτελούνται με θαλάσσια μέσα, που σημαίνει ότι η ναυτιλία αποτελεί στρατηγικό κλάδο για τους ανεφοδιασμούς, την κοινωνική συνοχή και την αμυντική ικανότητα της χώρας μας. Ωστόσο, με τη Συνθήκη του Μάαστριχτ - όπως υπογραμμίζεται - το πρόγραμμα "σύγκλισης" και την εφαρμογή του Κοινοτικού Κανονισμού 3577/92, για την άρση του προστατευτισμού των θαλάσσιων ενδομεταφορών, "η ναυτιλία, τα ναυπηγεία, οι επισκευές, η χαλυβουργία, οι εργαλειομηχανές - μηχανοκατασκευές, οι αγροτικοί και οι κτηνοτροφικοί συνεταιρισμοί, ο πληθυσμός των νησιών μας, αλλά και συνολικά της χώρας μας θα δεχτούν συντριπτικό πλήγμα στην παραγωγική τους βάση". Από την άλλη πλευρά, όπως επισημαίνει η ΠΕΜΕΝ: "Οι Ενώσεις των εφοπλιστών δηλώνουν ότι δε θα αντέξουν τον ανταγωνισμό, με το στόλο που έχουν, το κόστος αγοράς, συντήρησης και ναυπήγησης των πλοίων, με πολυτελή - όπως δηλώνουν - πληρώματα. Οι βιομήχανοι, οι τραπεζίτες, οι μεγαλέμποροι, εν χορώ, φωνάζουν για το κόστος που επιβαρύνονται από τους εργαζόμενους και προωθούν την αύξηση των κερδών τους μέσα από τη συντριβή των κοινωνικών δικαιωμάτων των εργαζομένων".

Η απάντηση σε αυτά, υπογραμμίζει η ΠΕΜΕΝ, είναι: "Να αγωνιστούμε για μια άλλη πολιτική προς όφελος των ναυτεργατών, των εργαζομένων και της χώρας μας, με τη δημιουργία Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, μέσα από ένα εκτεταμένο κεντρικά σχεδιασμένο πρόγραμμα ανανέωσης - τυποποίησης πλοίων και μηχανών, χαλυβουργικής, ναυπηγικής δραστηριότητας". "Η πορεία αυτή - συνεχίζει - απαντά στον "εκσυγχρονισμό" και την ανεργία και δεν αμφιβάλλουμε ότι πρέπει να κατακτηθεί μέσα από αγώνες αντιιμπεριαλιστικούς - αντιμονοπωλιακούς".


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ