Σάββατο 29 Νοέμβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 5
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Χαριστική βολή στην ελληνική ναυτιλία

ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ (Του ανταποκριτή μας ΒΗΣ. ΓΚΙΝΙΑ).-

Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, με οριστική απόφαση που εξέδωσε χτες στο Λουξεμβούργο, "βάζει χέρι" στην ελληνική ναυτιλία και επιτρέπει σ' οποιονδήποτε υπήκοο κοινοτικής χώρας ή εταιρίες να εγγραφούν στα ελληνικά νηολόγια και να κάνουν θαλάσσιες μεταφορές στις ελληνικές θάλασσες, εξουδετερώνοντας την εξαίρεση για το "καμποτάζ" που ισχύει μέχρι το 2004. Καταργείται, έτσι, το άρθρο 5 του ελληνικού "Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου" σύμφωνα με το οποίο "αναγνωρίζονται ως ελληνικά πλοία" μόνο "τα ανήκοντα κατά ποσοστό υπερβαίνον τα πεντήκοντα εκατοστά (50%) εις Ελληνας υπηκόους ή ελληνικά νομικά πρόσωπα, των οποίων τα κεφάλαια ανήκουν εις Ελληνας υπηκόους κατά το αυτό ποσοστό κατόπιν αιτήσεως των πλοιοκτητών τούτων, συνοδευομένης υπό του σχετικού τίτλου κτήσεως κυριότητας". Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο εξέδωσε καταδικαστική απόφαση κατά της Ελλάδας, η οποίαυποχρεώνεται να αλλάξει τη σχετική "εθνική" νομοθεσία. Η απόφαση αφοράκάθε μορφής και λειτουργίας πλοίο όπως εμπορικό, σκάφη αναψυχής και συναφή αλιείας. Στην απόφαση τονίζεται ότι "η Ελληνική Δημοκρατία παρέβη τις υποχρεώσεις που υπέχει από τα άρθρα 6,48, 52, 58 και 221 της συνθήκης, καθώς και από το άρθρο 7 του κανονισμού (ΕΟΚ) 1251/70 περί του δικαιώματος των εργαζομένων να παραμένουν στην επικράτεια κράτους - μέλους μετά την άσκηση σ' αυτό ορισμένης εργασίας, και από το άρθρο 7 της οδηγίας 75/34/ΕΟΚ περί του δικαιώματος των υπηκόων των κρατών - μελών να παραμένουν στην επικράτεια άλλου κράτους - μέλους μετά την άσκηση σ' αυτό μη μισθωτής δραστηριότητας". Σύμφωνα με την Κομισιόν, που κίνησε τη διαδικασία παραπομπής, η "εθνική" νομοθεσία που προβλέπει ότι ορισμένο ποσοστό των πληρωμάτων πρέπει να είναι Ελληνες υπήκοοι είναι παράνομο και αντιβαίνει στην κοινοτική νομοθεσία"περί ελεύθερης κυκλοφορίας των προσώπων". Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριοαπέρριψε και τα δύο βασικά επιχειρήματα της ελληνικής πλευράς. Το ελληνικό κράτος επικαλέστηκε ανάγκες οργάνωσης της εθνικής άμυνας, αλλά σύμφωνα με την Κομισιόν "όλοι οι πλοιοκτήτες σκαφών φερόντωνελληνική σημαία μπορούν να υπόκεινται στις ίδιες υποχρεώσεις όπως οι Ελληνες υπήκοοι". Απορρίφθηκε και το δεύτερο ελληνικό επιχείρημα για εξαίρεση στις θαλάσσιες ενδομεταφορές (καμποτάζ) που ισχύει μέχρι 1.1.2004 για "λόγους κοινωνικοοικονομικής συνοχής" στις ελληνικές θάλασσες. Το Ευρωδικαστήριο συμφώνησε με την Κομισιόν ότι "η εξαίρεση αυτή δεν μπορεί να δημιουργήσει διακρίσεις".


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ