Σάββατο 29 Νοέμβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 5
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ - ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΜΟΝΙΜΩΝ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ
Σε ισχύ ο χουντικός νόμος;

Ερώτηση των βουλευτών του ΚΚΕ προς τον υπουργό Εθνικής Αμυνας

Ερώτηση προς τον υπουργό Εθνικής Αμυνας κατέθεσαν χτες οι βουλευτές του ΚΚΕ Στρ. Κόρακας και Μπ. Αγγουράκης,σχετικά με την καθυστέρηση ψήφισης Προεδρικών Διαταγμάτων που ρυθμίζουν τις τοποθετήσεις και μεταθέσεις των μονίμων αξιωματικών. Οι ερωτώντες βουλευτές του ΚΚΕ επισημαίνουν ότι η καθυστέρηση αυτή ουσιαστικά κρατάει σε ισχύ το χουντικό νόμο.

Το πλήρες κείμενο της Ερώτησης είναι το εξής:

"Χρειάστηκαν 22 χρόνια για να αλλάξει ο χουντικός νόμος 178/69 περί καταστάσεως αξιωματικών. Το 1996 ψηφίστηκε ο Ν.2439, που αφορά την εξέλιξη των μονίμων αξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων και άλλες διατάξεις. Το άρθρο 34, που αναφέρεται στις τοποθετήσεις και μεταθέσεις, ειδικότερα στην παράγραφο 2 προβλέπει: "με Προεδρικό Διάταγμα που προκαλείται από τον υπουργό Εθνικής Αμυνας, μετά από εισήγηση του ΣΑΓΕ, καθορίζονται τα κριτήρια με βάση τα οποία θα διενεργούνται οι τοποθετήσεις και μεταθέσεις των αξιωματικών και ο προγραμματισμός τους τουλάχιστον δύο (2) έτη πριν την υλοποίησή τους".

Το άρθρο 9 αναφέρεται σε ατομικά έγγραφα, εκθέσεις αξιολόγησης, εκθέσεις πολεμικής δράσης. Ειδικότερα η παράγραφος 6 αναφέρει: "Με Προεδρικό Διάταγμα που προκαλείται από τον υπουργό Εθνικής Αμυνας, μετά από εισήγηση του ΣΑΓΕ, μέσα σε διάστημα έξι (6) μηνών από την ισχύ του παρόντος νόμου, καθορίζονται:

α. Το περιεχόμενο, ο χρόνος, ο τρόπος και οι προϋποθέσεις σύνταξης των εκθέσεων αξιολόγησης, των σημειωμάτων αξιολόγησης και των εκθέσεων πολεμικής δράσης, καθώς και οι αρμόδιοι για την τήρησή τους.

β. Τα προσόντα στα οποία αξιολογείται ο αξιωματικός σύμφωνα με την παράγραφο 14 του άρθρου 8.

γ. Τα προσόντα για τα οποία είναι υποχρεωτική η περιγραφική αξιολόγηση ή η βαθμολογία και από το γνωματεύοντα.

δ. Τα πτητικά προσόντα των ιπταμένων, που παρουσιάζουν απόκλιση από τα προβλεπόμενα από τις ειδικές γι' αυτούς διατάξεις και βαθμολογούνται υποχρεωτικά με 79 και κάτω.

ε. Τα έγγραφα στοιχεία, που περιέχονται στον ατομικό φάκελο του αξιωματικού.

ζ. Η διαδικασία με την οποία υποχρεωτικά θα ενημερώνεται ο αξιολογούμενος από τον αξιολογούντα.

η. Η διαδικασία προσφυγής του αξιολογούμενου εντός μικρού χρονικού διαστήματος, καθώς και το όργανο που θα αξιολογεί οριστικά τον προσφεύγοντα.

θ. Κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια σχετική με τα θέματα αυτά.

ι. Ο τύπος και το περιεχόμενο των ειδικών εκθέσεων αποστρατείας.

κ. Με το Προεδρικό Διάταγμα της παρ. 6 δύναται να καθοριστεί το κλιμάκιο διοικήσεως, το οποίο πέραν του αξιολογούντος και γνωματεύοντος θα αξιολογεί και θα κατατάσσει τον αξιολογούμενο στην αρμόζουσα θέση, κατά τη σειρά ικανότητας μεταξύ ομοιόβαθμών του των αυτών καθηκόντων και ειδικότητας.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. υπουργός:

  • Γιατί ενώ έχει παρέλθει το χρονικό διάστημα των έξι (6) μηνών που ορίζει ο νόμος (φτάνουμε ήδη τον 1 1/2 χρόνο) δεν υπάρχουν Προεδρικά Διατάγματα;
  • Αυτή η παρανομία οφείλεται μήπως σε αντιδράσεις γιατί μπαίνουν κάποιοι κανόνες, οι οποίοι περιορίζουν τις αυθαιρεσίες και δίνονται κάποιες δυνατότητες ελέγχου από τους ενδιαφερόμενους μόνιμους αξιωματικούς;
  • Πώς αντιμετωπίζει τα προβλήματα που δημιουργούνται από το γεγονός ότι η μη έκδοση Προεδρικών Διαταγμάτων στην ουσία κρατάει σε ισχύ το χουντικό, με αποτέλεσμα οι αξιωματικοί να βαθμολογούνται και κατά συνέπεια να κρίνονται με βάση διατάξεις καταργημένου νόμου;".

Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ