Σάββατο 8 Νοέμβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΙΑΔΗΛΩΣΕΙΣ - ΠΟΡΕΙΕΣ
Πολιτικό είναι το πρόβλημα

Τι απαντά ο καθηγητής Πολεοδομίας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Γ. Σαρηγιάννης, στα κύρια σημεία της "μελέτης" που παρουσίασε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, για να στηρίξει την πρόθεση της κυβέρνησης να επιβάλει χουντικού τύπου περιορισμούς, στο όνομα δήθεν αντιμετώπισης των περιβαλλοντικών προβλημάτων

"Είναι φανερό ότι το πρόβλημα της κυβέρνησης δεν είναι οι επιπτώσεις από τις διαδηλώσεις, αλλά οι ίδιες οι διαδηλώσεις και τελικά το πρόβλημα είναι απλά και μόνο πολιτικό".

Αυτό επισημαίνει με δηλώσεις του στο "Ρ" ο καθηγητής Πολεοδομίας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Γ. Σαρηγιάννης,σχολιάζοντας την περιβόητη"μελέτη" που παρουσίασε το ΥΠΕΧΩΔΕ για να "αποδείξει" ότι υπεύθυνοι για το κυκλοφοριακό και το νέφος είναι οι διαδηλωτές (!) και να περιορίσει τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις.

Εξετάζοντας ένα προς ένα τα σημεία της "μελέτης" του ΥΠΕΧΩΔΕ, τα επιχειρήματα αναιρούνται από την ίδια την πραγματικότητα που βιώνουν καθημερινά εκατομμύρια Αθηναίοι. Ταυτόχρονα, αποδεικνύεται και η πραγματική πρόθεση της κυβέρνησης, που δεν είναι άλλη από το να φιμώσει με κάθε τρόπο τους εργαζόμενους. Να τι απαντά ο καθηγητής του ΕΜΠ στα κύρια σημεία της "μελέτης":

  • Η "μελέτη" του ΥΠΕΧΩΔΕ κάνει λόγο "για μείωση κατά 30% του ημερήσιου κύκλου εργασιών των εμπορικών καταστημάτων του κέντρου" εξαιτίας των κινητοποιήσεων.

- "Ο τζίρος, σημειώνει ο καθηγητής, εξαρτάται από την κατάσταση της οικονομίας των πλατιών μαζών. Με την πολιτική της μονόπλευρης λιτότητας δε θα υπάρξει αύξηση του τζίρου. Και γι' αυτό δε φταίνε ούτε οι πεζοδρομήσεις, ούτε οι διαδηλώσεις".

  • Από τις διαδηλώσεις "οι επιπτώσεις σε δαπάνη ενέργειας και στη ρύπανση του περιβάλλοντος είναι αξιοσημείωτες", αναφέρει το υπουργείο.

- "Η 20% παραπάνω δαπάνη ενέργειας λόγω των καθυστερήσεων και των ρύπων ανησυχεί το ΥΠΕΧΩΔΕ μόνο στις διαδηλώσεις. Η μόνιμη σπατάλη ενέργειας λόγω της κίνησης με ΙΧ και όχι με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) - κυρίως τραμ - δεν τους απασχολεί! Και αυτή ανέρχεται σε επταπλάσια, δηλαδή 700% περισσότερο, με τα ΙΧ αντί τα ΜΜΜ, χώρια ότι τα τραμ έχουν μηδενική ρύπανση",επισημαίνει ο Γ. Σαρηγιάννης.

  • Ενα ακόμα πρόβλημα που "δημιουργούν" οι διαδηλωτές, σύμφωνα με το ΥΠΕΧΩΔΕ, είναι "η μείωση της μέσης ταχύτητας κυκλοφορίας από 15% έως 20%, που καταλήγει στο να διεξάγεται η κυκλοφορία με ταχύτητα πεζού".

- "Η μείωση της μέσης ταχύτητας, οφείλεται κυρίως και μονίμως στη γενικότερη κυκλοφοριακή κατάσταση. Αν κάποια μέρα "επιδεινώνεται" είναι ασήμαντο. Η μέση ταχύτητα στο κέντρο, των λεωφορείων και των τρόλεϊ, καθημερινά είναι 7 χιλιόμετρα/ώρα και δε νοιάζεται το ΥΠΕΧΩΔΕ. Ανησυχεί όμως αν πέσει η μέση ταχύτητα των ΙΧ κατά 20%, δηλαδή από 12 χλμ/ώρα σε 10χλμ/ώρα", υπογραμμίζει ο καθηγητής.

  • Σε άλλο σημείο η "μελέτη" αναφέρει: "οι διαδηλώσεις φταίνε για την αύξηση των ωρών που οι οδηγοί παραμένουν εγκλωβισμένοι στα αυτοκίνητα κατά 20% - 25% και η αύξηση των καθυστερήσεων και επέκταση σε χρονική περίοδο (συνήθως κατά 1 ώρα) μετά το τέλος του εκτάκτου περιστατικού, οπότε επανέρχεται σταδιακά η κυκλοφορία στη φυσιολογική της κατάσταση. Το φαινόμενο κορεσμού επεκτείνεται έτσι σε χρονικά διαστήματα που δεν υπήρχε".

- Ο καθηγητής πολεοδομίας τονίζει: "το κυκλοφοριακό της Αθήνας είναι θέμα επιλογής ΙΧ ή ΜΜΜ και στο θέμα αυτό το ΥΠΕΧΩΔΕ ενεργεί (ανεξάρτητα των διακηρύξεών του) υπέρ του ΙΧ. Ακόμη, όλοι γνωρίζουμε (και το ΥΠΕΧΩΔΕ) ότι αν τα ΜΜΜ, τα μέσα σταθερής τροχιάς (τραμ κυρίως) δεν αποτελούν το κύριο δίκτυο συγκοινωνιών, κανένα κυκλοφοριακό ή συγκοινωνιακό πρόβλημα θα επιλύεται. Στο θέμα αυτό το ΥΠΕΧΩΔΕ υπονομεύει το τραμ, άρα δεν επιθυμεί την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος εν γνώσει του".

Κώστας ΠΑΣΑΚΥΡΙΑΚΟΣ


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ