Τρίτη 7 Οχτώβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 5
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Για τον ανταγωνισμό στον Τύπο

Η αναγγελία μείωσης της τιμής πώλησης της εφημερίδας "Τύπος της Κυριακής" στις 100 δραχμές, έγινε η αφορμή για διάφορα σχόλια που επί της ουσίας αναδεικνύουν την κατάσταση στην οποία ωθούνται οι εφημερίδες, για να αντεπεξέλθουν στο κυνήγι του ανταγωνισμού. Ενός ανταγωνισμού που ξεπερνά κατά πολύ τα όρια της προσπάθειας εκπλήρωσης της αποστολής του "Τύπου" για αντικειμενική πληροφόρηση και ενημέρωση του ελληνικού λαού, αφού, πλέον, και αυτή η είδηση θεωρείται είδος προς πώληση, δηλαδή εμπόρευμα, το οποίο, επειδή δεν πουλάει συσκευάζεται με το περιτύλιγμα των κουπονιών. Δεν είναι υπερβολή, άλλωστε έχει αποδειχτεί στη ζωή, ότι η προσπάθεια συγκράτησης της πτώσης της κυκλοφορίας από το σύνολο σχεδόν του "Τύπου", στηρίζεται στον ανταγωνισμό της πιο "καλής προσφοράς δώρων" αμφιβόλου χρήσης και αξίας, που, σημειωτέον, χρυσοπληρώνονται από τους αναγνώστες. Τόσο πολύ που δεν ξεχωρίζει πλέον το κριτήριο αγοράς εφημερίδας, αν είναι για ενημέρωση ή για τα κουπόνια. Βεβαίως, στην κοινωνία του ελεύθερου ανταγωνισμού τα πάντα μετατρέπονται σε εμπορεύσιμο είδος, που κάνει τα πάντα για να πουληθεί, ανεξάτρητα από τη χρησιμότητά του. Από τις αμφίβολες προσφορές ως τη μείωση της τιμής, η οποία και προκάλεσε την ανακοίνωση της Ενωσης Ιδιοκτητών Ημερήσιων Εφημερίδων Αθηνών, που σημειώνει ανάμεσα στ' άλλα: "Η μείωση της τιμής των εφημερίδων δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού, καθώς η πώλησή της γίνεται από τα πρακτορεία διανομής του Τύπου. Είναι, ωστόσο, προφανές ότι τα πρακτορεία που αμείβονται με ποσοστό επί της τιμής πωλήσεως, εξασφαλίζουν από τις ακριβότερα πωλούμενες εφημερίδες τα έσοδα που χρειάζονται, για να λειτουργούν και να πωλούν τις άλλες εφημερίδες σε φθηνότερη τιμή. Το ίδιο ισχύει και για τους εφημεριδοπώλες, τους λιανοπωλητές, τους πράκτορες της επαρχίας και γενικά για όλους τους απασχολούμενους στο μηχανισμό διανομής και πώλησης εφημερίδων. Το πρόβλημα όμως δεν αφορά μόνο τους εκδότες και τους πράκτορες, εφημεριδοπώλες και λιανοπωλητές. Αφορά και όσους έχουν ηθικό συμφέρον ή καθήκον να παρακολουθούν τον τρόπο λειτουργίας των μέσων Ενημέρωσης". Δεν είναι δύσκολο λοιπόν να γίνει αντιληπτό ότι ο ανταγωνισμός οδηγεί στο ξεπέρασμα των ορίων του λειτουργήματος της ενημέρωσης, αφού πλέον έχουμε εμπόριο. Μόνο που στην προκειμένη περίπτωση τη ...νύφη την πληρώνουν οι αναγνώστες, γι' αυτό και η στάση τους απέναντι στον "Τύπο", τον έχει οδηγήσει στην κρίση που περνά. Οι αιτίες όμως βρίσκονται σ' όσους τον μετατρέπουν σε εμπόρευμα και επιχειρηματική δραστηριότητα.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ