Κυριακή 12 Φλεβάρη 1995
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 36
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Δίνουν λάθος φάρμακο στην άρρωστη παιδεία

Τα μέτρα της κυβέρνησης για την αξιολόγηση των μαθητών αποσκοπούν στο να αποπροσανατολίσουν τους φορείς της εκπαίδευσης από τα κύρια και σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει η παιδεία, αναφέρει ο Θ. Γκεσούλης,μέλος του ΔΣ του Συλλόγου Δασκάλων Περιστερίου. Συγκεκριμένα, απαντώντας στις ερωτήσεις του "Ρ" τονίζει:

|εα1|1491 - Τι ακριβώς γίνεται αυτόν τον καιρό στα δημοτικά σχολεία για την αξιολόγηση; ||εα0|1490

- Οι εκπαιδευτικοί των δημοτικών σχολείων της χώρας καλούνται σε μικρές ενημερωτικές συγκεντρώσεις, και μάλιστα, σε εργάσιμη μέρα (δε γίνονται μαθήματα) και αυτό όχι τυχαία, κατά τη γνώμη μου. Συγκεντρώνονται απ' τους σχολικούς συμβούλους της περιοχής, για την καλύτερη εφαρμογή των νέων μέτρων αξιολόγησης των μαθητών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, απ' την τρέχουσα σχολική χρονιά.

|εα1|1491- Πώς θα λειτουργήσει πρακτικά η αξιολόγηση των μαθητών του δημοτικού;|εα0|1490

- Πιστεύω πως τόσο η λεπτομερής καθημερινή καταγραφή των "παιδαγωγικών ημερολογίων", όσο και η συμπλήρωση του πολυσέλιδου ελέγχου, που θα συσσωρεύονται κάθε τρίμηνο, θα προκαλέσει κωμικοτραγικές καταστάσεις. Πρόκειται για μια χρονοβόρα και ψυχοφθόρα, θα 'λεγα, γραφειοκρατική και ανούσια διαδικασία, ή καλύτερα, ένα επιπλέον φόρτωμα για τον εκπαιδευτικό και ένα "φακέλωμα" χωρίς καμιά παιδαγωγική, μα και πρακτική αξία για τον μαθητή.

|εα1|1491- Εγινε κάποια μελέτη πριν εφαρμοστούν τα μέτρα;|εα0|1490

- Επιστημονική - παιδαγωγική μελέτη και έρευνα, όχι. Δε συνηθίζεται εξάλλου. Φαίνεται πως μετά από μελέτη οι "γαλοζοπράσινες" κυβερνήσεις κατέληξαν σ' ένα κοινό πόρισμα. Πως για το χάλι της εκπαίδευσης φταίνε οι ίδιοι οι φορείς. Γι' αυτό και άνοιξαν την αυλαία των "αξιολογήσεων" για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης. Πρώτα ο "κακός" μαθητής, που δε διαβάζει και στη συνέχεια, ο μεγάλος "φταίχτης", ο εκπαιδευτικός.

|εα1|1491- Πού αποσκοπούν τελικά όλα αυτά και ποια επίπτωση θα έχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία;|εα0|1490

- Να πω πρώτα ότι δεν αποσκοπούν στην αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης. Αποσκοπούν καθαρά στον αποπροσανατολισμό των μαθητών, εκπαιδευτικών, γονιών και της κοινής γνώμης απ' τα καυτά προβλήματα της εκπαίδευσης, που είναι απόρροια της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, που χρόνια ακολουθείται στον τόπο μας. Για να ξεχάσουμε τη μείωση των δαπανών για την παιδεία στο 6,8%, το 3%+σν3% της εξαθλίωσης, τη διπλοβάρδια, τα πληθωρικά τμήματα, τα αναχρονιστικά προγράμματα και βιβλία.

|εα0|1491- Να πει κανείς ότι δεν καταλαβαίνουν, πως το πρόβλημα δεν είναι βάλε - βγάλε εξετάσεις;|εα0|1490

- Οχι. Τις αιτίες του προβλήματος τις ξέρουν. Γι' αυτό και συνειδητά δίνουν λάθος φάρμακο. Πρόκειται καθαρά για μια ανέξοδη εξαγγελία. Φτάνει να διαβάσουμε την παρ. 3 του σχετικού ΠΔ 8/ 29.12.94, με θέμα: "Αξιολόγηση των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου". "... Απ' την εφαρμογή του, δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού".

|εα1|1491 - Οι δάσκαλοι πώς αντιδρούν και τι προτείνετε να γίνει;|εα0|1490

-Εμείς οι εκπαιδευτικοί που ζούμε καθημερινά την άσχημη κατάσταση της εκπαίδευσης, γνωρίζουμε καλά πως εκείνο που έλειπε δεν ήταν η αξιολόγηση του μαθητή. Βάζουμε πάνω απ' τις περιγραφικές ή μη αξιολογήσεις, την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος, της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής. Γι' αυτό και απαιτούμε μια άλλη πολιτική, που θα λύνει τα προβλήματα που ανέφερα παραπάνω, για να δημιουργηθούν οι όροι και οι προϋποθέσεις που θα μας επιτρέπουν να μιλάμε για αξιολόγηση.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ