Παρασκευή 10 Φλεβάρη 1995
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ενδοκυβερνητική "κόντρα" για ΕΤΒΑ - Σκαραμαγκά

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός Βιομηχανίας ζήτησε την παραίτηση του διοικητή της ΕΤΒΑ. Ο "Ρ" αποκαλύπτει νέα πρόταση για ρευστοποίηση από την ΕΤΒΑ των κρατικών ομολόγων. "Διαφωνίες" και για το ξεπούλημα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά

Ενόψει αποπομπής μέσω... "εθελουσίας εξόδου", βρίσκεται ο διοικητής της ΕΤΒΑ, Θ. Γκαμαλέτσος,μετά και τη δημοσιοποίηση της ρήξης του με τον υπουργό Βιομηχανίας, Κ. Σημίτη,σχετικά με τις "λύσεις" που επεξεργάζεται το κυβερνητικό επιτελείο για την "εξυγίανση" της ΕΤΒΑ, αλλά και του "τιμήματος" εκποίησης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Ο Κ. Σημίτης φέρεται να διαφοροποιείται από τις λύσεις που προτείνονται στο "πόρισμα" των τριών ξένων εταιριών - συμβούλων της ΕΤΒΑ.

Σύμφωνα με ορισμένες πληροφορίες, ο Κ. Σημίτης "ζήτησε" εμμέσως πλην σαφώς από τον Θ. Γκαμαλέτσο την υποβολή παραίτησης - τέτοιου είδους "φήμες" κυκλοφόρησαν από το επιτελείο του Θ. Γκαμαλέτσου, ο οποίος μέσω της γραμματείας του με διάφορα τεχνάσματα του τύπου "δεν τον.. βρίσκω", "έφυγε", αρνήθηκε να επικοινωνήσει με τον "Ρ". Οι "φήμες" για τη διάσταση απόψεων ενισχύονται και από το γεγονός ότι τις τελευταίες μέρες πραγματοποιήθηκαν επανειλημμένες συσκέψεις για το θέμα της ΕΤΒΑ. Χτες πραγματοποιήθηκαν δύο απανωτές συσκέψεις, η πρώτη από τις οποίες με τη συμμετοχή του υπουργού Βιομηχανίας, Κ. Σημίτη, του αναπληρωτή υπουργού Βιομηχανίας, Χρ. Ροκόφυλλου, και του διοικητή της ΕΤΒΑ, Θ. Γκαμαλέτσου, ενώ η δεύτερη μεταξύ του Κ. Σημίτη και υποδιοικητών της ΕΤΒΑ, που, ας σημειωθεί, πρόσκεινται στον υπουργό Βιομηχανίας...

Σύμφωνα με πληροφορίες του "Ρ", αρμόδια κυβερνητικά επιτελεία δηλώνουν ότι "η ΕΤΒΑ δεν πρέπει να κλείσει, αλλά κανείς δεν πρόκειται να πληρώσει τα μαλλιά της κεφαλής του προκειμένου να καλυφθούν οι ζημιές".Στα πλαίσια αυτής της λογικής, αυτά τα κυβερνητικά επιτελεία προωθούν τη "λύση" της ρευστοποίησης των ομολόγων του δημοσίου που έχει η ΕΤΒΑ, το ύψος των οποίων προσεγγίζει τα 370 - 380 δισεκατομμύρια δραχμές.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η "κόντρα" έχει δημιουργηθεί εξαιτίας της διαφωνίας του υπουργού Βιομηχανίας με το πρόγραμμα εξυγίανσης της ΕΤΒΑ (ύψους 400 δισ. δραχμών περίπου), αλλά και από τη διαφωνία που εκφράζει η ηγεσία της ΕΤΒΑ σχετικά με το τίμημα και τις διαδικασίες που ακολουθούνται στο "διαγωνισμό" για την εκποίηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.

Προχτές, το θέμα της ΕΤΒΑ συζητήθηκε σε ευρεία κυβερνητική σύσκεψη στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας, στην οποία δεν είχε κληθεί ο διοικητής της ΕΤΒΑ. Αποφασίστηκε να ξανασυζητηθεί το θέμα, καθώς οι "προτάσεις" κρίθηκαν "μη ικανοποιητικές". Σύμφωνα με πληροφορίες, η έκθεση δεν κρίθηκε ικανοποιητική, κυρίως όσον αφορά τους τρόπους κάλυψης του κόστους "εξυγίανσης".

Το "προβληματικό" χαρτοφυλάκιο είναι γύρω στα 450 δισ. δρχ., ενώ τα δάνεια που οφείλουν οι ιδιώτες είναι 360 δισ. δρχ. Η συνολική ζημιά χρήσης του 1993 ανέρχεται σε 127,6 δισεκατομμύρια δραχμές έναντι 78,3 δισ. δρχ. το 1992. Σύμφωνα με την έκθεση των ορκωτών λογιστών, το 65% των "θαλασσοδανείων", που έχει χορηγήσει η ΕΤΒΑ, πιθανότατα δε θα εισπραχθούν ποτέ!


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ