Τρίτη 24 Γενάρη 1995
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Οχι αεροδρόμιο στα Σπάτα

Δήμοι, κοινότητες, μαζικοί φορείς και κάτοικοι της περιοχής είναι αποφασισμένοι να αποτρέψουν την καταστροφή της περιοχής τους

Την αντίθεσή τους στην κατασκευή του αεροδρομίου των Σπάτων εκδήλωσαν για άλλη μια φορά οι κάτοικοι της περιοχής. Σ' εκδήλωση που έγινε την Κυριακή στο πνευματικό κέντρο του δήμου από τη συντονιστική επιτροπή αγώνα, συμμετείχαν οι δήμαρχοι και οι κοινοτάρχες των Μεσογείων, βουλευτές και νομαρχιακοί σύμβουλοι. Στο ψήφισμα που ενέκριναν οι εκατοντάδες συγκεντρωμένοι, ζητείται από την κυβέρνηση να μην προχωρήσει στην υπογραφή της σύμβασης, να κατατεθούν τα σχέδια της μελέτης του έργου και διατράνωσαν την απόφασή τους ν' αγωνιστούν για να σωθεί ο κάμπος των Μεσογείων και να μη διαταραχτεί άλλο η οικολογική ισορροπία της περιοχής.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ Δήμος Κουμπούρης κατήγγειλε την αδιαφάνεια, με την οποία η κυβέρνηση καλύπτει την όλη διαδικασία. Η Βουλή είναι ανενημέρωτη για τις εξελίξεις στο θέμα, ενώ το ΥΠΕΧΩΔΕ αρνήθηκε να απαντήσει σε δυο ερωτήσεις που έχει υποβάλει το ΚΚΕ και με τις οποίες ζητούσε την κατάθεση των εγγράφων σχετικά με την επιλογή του γερμανικού ομίλου "Χόκτιφ". "Οποιαδήποτε οικονομικά ανταλλάγματα είναι δόλωμα, για να περάσει αυτό το έργο", υπογράμμισε ο Δ. Κουμπούρης και για άλλη μια φορά κατήγγειλε ως αποικιοκρατική τη σύμβαση που επικύρωσε η κυβέρνηση με τους Γερμανούς. Σύμφωνα με αυτή οι ιδιώτες, βάζοντας το 9,4% από τα 560 δισ. του συνολικού κόστους του έργου θ' αποκομίσουν το 45% των μετοχών της εταιρίας, η οποία θα διαχειρίζεται και θα εκμεταλλεύεται το νέο αεροδρόμιο για 30 χρόνια.

Πολλοί στάθηκαν στις συνέπειες και τις εναλλακτικές λύσεις που υπάρχουν, ώστε ν' αποφευχθεί η κατασκευή αυτού του έργου, το οποίο θ' αλλάξει ριζικά τη μορφή της ανατολικής Αττικής. Οι συνέπειες θα είναι η καταστροφή του πολιτισμικού περιβάλλοντος με την εξαφάνιση των αρχαιολογικών ευρημάτων, η καταστροφή του φυσικού τοπίου με την ισοπέδωση λόφων, το άνοιγμα νταμαριών, τη διάνοιξη μεγάλων λεωφόρων και την εντατική δόμηση με τον αφανισμό του πράσινου και τις αλλαγές στο κλίμα της περιοχής που θα επιφέρουν οι μεγάλες παρεμβάσεις που θα γίνουν στο φυσικό τοπίο.

Οι συνθήκες διαβίωσης του τοπικού πληθυσμού θα επιβαρυνθούν με την εντονότατη ρύπανση και ηχορύπανση που θα δημιουργήσει στην ατμόσφαιρα η κίνηση των αεροπλάνων. Η θέση του αεροδρομίου είναι πολύ κοντά με κατοικημένες περιοχές (τα Σπάτα απέχουν δυο και το Μαρκόπουλο 2,5 χιλιόμετρα), ενώ μελλοντικά με τη βέβαιη προοπτική οικιστικής εξάπλωσης στα Μεσόγεια, το νέο αεροδρόμιο θα περιβάλλεται ασφυκτικά από κατοικημένους χώρους. Οι πτήσεις από και προς τον αερολιμένα θα γίνονται επί 25 χιλιόμετρα πάνω από περιοχές που ήδη αναπτύσσονται οικιστικά και οι οποίες θα εποικιστούν με την πρόσθετη ώθηση που θα δώσει το αεροδρόμιο (άξονας πτήσεων Λαγονήσι - Ραφήνα).

Οι κάτοικοι της Αθήνας θα χάσουν έναν από τους ελάχιστους πνεύμονες που περιβάλλουν την πόλη και υπάρχει η σοβαρότατη προοπτική της μεταφοράς αερίων ρύπων, που θα "τονώσουν" το νέφος. Δεν πρέπει ακόμα ν' αγνοηθεί το πρόβλημα που θα προκαλέσει η υδροδότηση του πρόσθετου πληθυσμού από το δίκτυο της ΕΥΔΑΠ, που στις συνθήκες λειψυδρίας της Αττικής παίρνει ειδική βαρύτητα.

Αρκετοί από τους συμμετέχοντες αναφέρθηκαν αναλυτικά στις εναλλακτικές λύσεις που υπάρχουν, όπως της Τανάγρας, αφού εκεί υπάρχει ήδη ένας αεροδιάδρομος, υπάρχει δυνατότητα για γρήγορη πρόσβαση από την Αθήνα και βρίσκεται κοντά η ΕΑΒ, επέκταση του αεροδρομίου του Ελληνικού προς τη θάλασσα, συνδυασμένη αξιοποίηση των υπαρχόντων μικρών αεροδρομίων (Τανάγρα, Ελευσίνα, Τατόι) κλπ.

Δεν έλειψαν όμως και τοποθετήσεις όσων προσδοκούν οφέλη από την κατασκευή του αεροδρομίου στα Σπάτα. Αρκετοί ζήτησαν την αποδέσμευση της έκτασης 23.000 στρεμμάτων γύρω από το χώρο όπου προγραμματίζεται η κατασκευή του αεροδρομίου. Μάλιστα ένας πρότεινε να δημιουργήσουν συνεταιρισμό, για να εκμεταλλευτούν την έκταση αυτή.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ