• Αν υπήρχαν ξεχωριστοί αεροδιάδρομοι για προσγειώσεις και απογειώσεις...
  • - - Καλησπέρα, Πύργε Ελέγχου (...). Περνάμε από τα 23.000 πόδια για τα 18.000 πόδια, σε απόσταση 74 μιλίων από το Δελχί. - Κατεβείτε στα 15.000 πόδια. - Ενα - πέντε - μηδέν (15.000 πόδια).... - 1996-11-14 00:00:00.0"/>
  • Αν υπήρχαν ξεχωριστοί αεροδιάδρομοι για προσγειώσεις και απογειώσεις...
  • - - Καλησπέρα, Πύργε Ελέγχου (...). Περνάμε από τα 23.000 πόδια για τα 18.000 πόδια, σε απόσταση 74 μιλίων από το Δελχί. - Κατεβείτε στα 15.000 πόδια. - Ενα - πέντε - μηδέν (15.000 πόδια).... - 1996-11-14 00:00:00.0" /> Μπορούσε να αποφευχθεί το δυστύχημα, αν... | ΔΙΕΘΝΗ | ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
    Πέμπτη 14 Νοέμβρη 1996
    ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
    ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
    Σελίδα 13
    ΔΙΕΘΝΗ
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΣΤΗΝ ΙΝΔΙΑ
    Μπορούσε να αποφευχθεί το δυστύχημα, αν...
    • ...Αν ο πιλότος του αεροσκάφους είχε προλάβει να αποφύγει το "Μπόινγκ", για το οποίο τον προειδοποίησε ο Πύργος Ελέγχου
    • Αν υπήρχαν ξεχωριστοί αεροδιάδρομοι για προσγειώσεις και απογειώσεις...

    - "Καλησπέρα, Πύργε Ελέγχου (...). Περνάμε από τα 23.000 πόδια για τα 18.000 πόδια, σε απόσταση 74 μιλίων από το Δελχί".

    - "Κατεβείτε στα 15.000 πόδια".

    - "Ενα - πέντε - μηδέν" (15.000 πόδια). Πλησιάζουμε τα 140, και ανεβαίνουμε".

    - "Πτήση 1.907, σταθεροποιήστε στα 140. Αναμείνατε για υψηλότερα. Πτήση ΚΖΑ1907, αναφέρατε απόσταση από Δελχί".

    - "Φθάσαμε τα 150 (10.000 πόδια)... Απόσταση στο ραντάρ 270".

    - "Καλώς...σταθεροποιήστε στα 150... Υπάρχει αεροσκάφος εμπρός σας, σαουδικό 747, στα 14 μίλια. Αναφέρατε οπτική επαφή".

    - "Στα πόσα μίλια;"...

    ΝΕΟ ΔΕΛΧΙ.-

    Είναι οι τελευταίες λέξεις που αντάλλαξαν ο Πύργος Ελέγχου, ο πιλότος της πτήσης SV 763 των Σαουδαραβικών Αερογραμμών και ο πιλότος της πτήσης ΚΖΑ 1907 των Αερογραμμών του Καζαχστάν, μερικά λεπτά πριν την τρίτη χειρότερη αεροπορική τραγωδία των τελευταίων δεκαετιών. Στα μαγνητόφωνα του Πύργου Ελέγχου, ο Πύργος φαίνεται να προειδοποιεί, στιγμές πριν η μοιραία σύγκρουση των δύο αεροπλάνων συμβεί, τον πιλότο του "Ιλούσιν - 76" ότι μπροστά του βρίσκεται το "Μπόινγκ" - αλλά μάταια...

    Τα "μαύρα κουτιά" των δύο αεροπλάνων βρέθηκαν χτες, από τα σωστικά συνεργεία που έχουν σπεύσει στην περιοχή. Κατά ειδικούς, όπως ο Στιούαρτ Ματέους, πρόεδρος του Ιδρύματος Προστασίας των Πτήσεων, οι πληροφορίες από τα κουτιά ίσως δώσουν απάντηση στα αίτια της σύγκρουσης, αλλά αυτό δε θα πρέπει να αναμένεται πριν παρέλθουν δύο βδομάδες.

    Γιατί;

    Τι προκάλεσε τη σύγκρουση, που κόστισε τη ζωή περισσότερων των 350 ανθρώπων; Οι απόψεις διίστανται, ενώ διατυπώνονται διάφορα "σενάρια": (α) κακή εκτίμηση του ύψους από τον κυβερνήτη του "Ιλούσιν" ή τον Πύργο Ελέγχου, (β) λάθος ενημέρωση από τον Πύργο Ελέγχου στον ένα ή και στους δύο κυβερνήτες για την πορεία που έπρεπε να ακολουθήσουν, ή το ύψος που βρίσκονταν τα αεροσκάφη, (γ) ύπαρξη ελαττωματικού υψομετρικού οργάνου στο ένα από τα δύο αεροσκάφη, (δ) πρόκληση σύγχυσης, επειδή οι Σαουδάραβες μετρούν το ύψος σε πόδια, ενώ οι Ρώσοι σε μέτρα.

    Κατά την άποψη ενός ειδικού που ζήτησε να διατηρηθεί η ανωνυμία του, "η τραγωδία θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί, αν δεν υπήρχε μόνο ένας διάδρομος για τις απο-προσγειώσεις στο αεροδρόμιο". Και ακόμη, σύμφωνα με τον ίδιο, αν στο αεροδρόμιο υπήρχαν κατάλληλα ηλεκτρονικά όργανα, "θα είχε διαπιστωθεί πολύ πριν ότι τα αεροσκάφη βρίσκονταν στο ίδιο ύψος, και θα είχε σημάνει συναγερμός".

    Σκηνές αλλοφροσύνης

    Πολλά από τα μέλη των σωστικών συνεργείων υπέστησαν, κατά το Ασοσιέιτεντ Πρες, σοκ όταν μετέβησαν στο θέατρο της πτώσης. Τα όσα αντίκρισαν είναι αδύνατο να αποδοθούν με λέξεις: Ανθρώπινα υπολείμματα, μέταλλα, πλαστικά, όλα κομμάτια...

    Μέχρι στιγμής, από τα συντρίμμια των δύο αεροσκαφών, έχουν ανασυρθεί 275 νεκροί. Η περίπτωση να βρεθούν επιζώντες έχει αποκλειστεί προ πολλού...


    Κορυφή σελίδας
    Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ