Πέμπτη 5 Σεπτέμβρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Τα μεγάλα συμφέροντα επέβαλαν το αεροδρόμιο Σπάτων
  • Οι Γερμανοί έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην επιλογή του αεροδρομίου σ' αυτό το χώρο
  • Πάει για διάλυση ο εθνικός αερομεταφορέας
  • Να σταματήσει τώρα το έργο

Τα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα επέβαλαν την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στα Σπάτα, ένα έργο καταστροφικό για την Αττική, που παράλληλα αποτελεί περιβαλλοντικό, οικονομικό, πολιτικό και τεχνικό σκάνδαλο.

Αυτό επισήμαναν χτες κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου οι υποψήφιοι βουλευτές του ΚΚΕ στο υπόλοιπο Αττικής, Δήμος Κουμπούρης και Νίκος Στεφανίδης και στη Β Αθήνας Μήτσος Κωστόπουλος,που δόθηκε με αφορμή τη σημερινή φιέστα που θα πραγματοποιηθεί στα Σπάτα για τη θεμελίωση του έργου με την παρουσία του πρωθυπουργού Κ. Σημίτη. Τα στελέχη του ΚΚΕ, επισήμαναν τη χαμαιλεοντική στάση του ΠΑΣΟΚ, το οποίο αν και στα λόγια ήταν αντίθετο με την κατασκευή του αεροδρομίου στα Σπάτα και κατηγορούσε όταν ήταν αντιπολίτευση την κυβέρνηση της ΝΔ ότι θα υπέγραφε αποικιοκρατική σύμβαση, τελικά όχι μόνο άλλαξε στάση, χωρίς να εξηγήσει στον ελληνικό λαό το γιατί, αλλά υπέγραψε και ψήφισε μια παρόμοια σύμβαση αποικιακού χαρακτήρα με τη γερμανική "Χόχτιφ".

Οι εκπρόσωποι του ΚΚΕ τόνισαν ότι ακόμη και τώρα η θέση του Κόμματος παραμένει η ίδια, δηλαδή να μη γίνει το αεροδρόμιο στα Σπάτα, και ζήτησαν από το λαό των Μεσογείων να ενισχύσει το ΚΚΕ με την ψήφο του, το μόνο κόμμα που ήταν συμπαραστάτης τους στους αγώνες τους, το μόνο κόμμα που θα σταθεί δίπλα τους και στο μέλλον, είτε προχωρήσει είτε όχι η κατασκευή του έργου. Τα συμφέροντα έβαλαν τη σφραγίδα τους

"Είναι γνωστή η αντίθεση του Κόμματός μας στο να γίνει αυτό το αεροδρόμιο στα Σπάτα και με τους όρους που ψήφισε η κυβέρνηση στη Βουλή, τη συγκεκριμένη δηλαδή αυτή σύμβαση", τόνισε στην αρχή της συνέντευξης ο Δ. Κουμπούρης, ο οποίος στη συνέχεια κατήγγειλε τις οβίδιες μεταμορφώσεις του ΠΑΣΟΚ, κάτω από τις επιταγές των μεγάλων συμφερόντων.

"Πρώτα από όλα - επισήμανε - το ΠΑΣΟΚ, όταν ήταν στην αντιπολίτευση, είχε αντιταχτεί με συγκεκριμένους λόγους να γίνει το αεροδρόμιο στην περιοχή των Σπάτων. Για λόγους χωροταξικούς, περιβαλλοντικούς και μια σειρά σωστά επιχειρήματα, τα οποία στη συνέχεια, όταν ήρθε στην κυβέρνηση, τα ξέχασε. Μπορεί να αλλάζει κανείς θέσεις. Αλλά το ΠΑΣΟΚ δεν αιτιολόγησε γιατί άλλαξε αυτές τις θέσεις του. Δεν είπε τι άλλαξε στην περιοχή των Σπάτων και πρέπει να γίνει το αεροδρόμιο εκεί. Μάλιστα χρησιμοποίησε σαν δίλημμα ότι τώρα έχουν δοθεί 16 δισ. δραχμές για αποζημιώσεις στην περιοχή εκείνη, αφού είναι γνωστό ότι το έργο θα στοιχίσει πάνω από 500 δισ. δραχμές. Και με το πρόσχημα αυτό, αλλά και με μια περιβαλλοντική μελέτη η οποία δεν αφορά τις επιπτώσεις από το αεροδρόμιο των Σπάτων, αλλά αφορά τις επιπτώσεις ρύπανσης του αεροδρομίου του Ελληνικού, η κυβέρνηση δικαιολόγησε λίγο ως πολύ την εγκατάσταση του αεροδρομίου στα Σπάτα. Είναι προφανές ότι τα μεγάλα συμφέροντα έβαλαν τη σφραγίδα τους. Η "Χόχτιφ", οι Γερμανοί έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην επιλογή του αεροδρομίου σε αυτόν το χώρο".

Αποικιακοί όροι και σκλαβοπάζαρο

"Η σύμβαση ψηφίστηκε στη Βουλή, συνέχισε ο Δ. Κουμπούρης. Εμείς αντιταχθήκαμε στη σύμβαση αυτή, την καταγγείλαμε σαν σύμβαση αποικιακού χαρακτήρα. Πρώτα από όλα, είναι γνωστό ότι η "Χόχτιφ" θα βάλει 50 δισ. δραχμές από τα 500 που θα στοιχίσει το έργο, δηλαδή το 10% των κεφαλαίων, αλλά θα έχει το 45% των μετοχών, θα έχει την εκμετάλλευση του αεροδρομίου για 30 χρόνια με δυνατότητα παράτασης και φυσικά θα ελέγχει το μάνατζμεντ. Επίσης, θα ήθελα να πω, ότι η σύμβαση αυτή, όσον αφορά τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων που θα εργαστούν εκεί για την κατασκευή του αεροδρομίου, είναι αποικιακού χαρακτήρα, αφού η ίδια η σύμβαση προβλέπει ότι το δίκαιο της σύμβασης θα είναι υπεράνω από κάθε ελληνικό νόμο. Επομένως οι εργαζόμενοι που θα εργαστούν εκεί θα είναι κυρίως αλλοδαποί, αφού δίνει τη δυνατότητα η σύμβαση στη "Χόχτιφ" να χρησιμοποιήσει αλλοδαπούς εργαζόμενους με φτηνά μεροκάματα - και το έχει κάνει η "Χόχτιφ" και σε άλλες χώρες, όπου έχει κατασκευάσει αεροδρόμια. Αυτό σημαίνει σκλαβοπάζαρο και θα σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι αυτοί θα είναι έρμαιο των διαθέσεων των Γερμανών".

Ολα υπέρ των Γερμανών

"Είναι μια σύμβαση αποικιακού χαρακτήρα, πρόσθεσε ο Δ. Κουμπούρης, ακόμα γιατί οι ποινικές ρήτρες που προβλέπονται από το δημόσιο προς τους Γερμανούς είναι συγκεκριμένες με χρονοδιάγραμμα και είναι πάρα πολύ σαφείς όσον αφορά το πότε πρέπει να καταβληθούν, ενώ είναι γνωστό επίσης, ότι οι συμβάσεις που προβλέπει σαν ρήτρες της "Χόχτιφ" προς το δημόσιο είναι αόριστες. Και γνωρίζετε, λοιπόν, την εμπειρία και του μετρό της Αθήνας, που με παρόμοια σύμβαση σήμερα οι εργαζόμενοι βρίσκονται στο δρόμο γιατί οι εταιρίες του μετρό ζητούν καθημερινά πανωπροίκια, τα οποία φτάνουν και μέχρι τα ύψη των 60 δισ. δραχμών.

Επίσης θα ήθελα να τονίσω εδώ, ότι η "Ολυμπιακή Αεροπορία", έτσι όπως τη γνωρίζουμε σήμερα, με τη μεταφορά της σε αυτό το συγκεκριμένο αεροδρόμιο, θα μπει στη λογική και στη μεταχείριση που θα έχουν και οι άλλες εταιρίες. Δηλαδή ουσιαστικά πάει για διάλυση ο εθνικός αερομεταφορέας. Οι πληροφορίες επίσης λένε, ότι έχει εκπονηθεί και για τη Θεσσαλονίκη μελέτη, και συγκεκριμένα από την Τράπεζα Μακεδονίας - Θράκης, για ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης και φυσικά για παραπέρα ιδιωτικοποίηση και της Πολιτικής Αεροπορίας με θυγατρικές επιχειρήσεις. Ολη αυτή η εξέλιξη κινείται στη λογική της ιδιωτικοποίησης".

Να σταματήσει τώρα

"Εμείς και σήμερα που ξεκινούν τα έργα, λέμε ότι δεν πρέπει να γίνει το αεροδρόμιο στα Σπάτα, υπογράμμισε ο Δ. Κουμπούρης. Και το λέμε αυτό γιατί θα είναι το τίμημα τεράστιο στη συνέχεια και πρέπει να αναλάβει ο καθένας τις ευθύνες του εδώ. Δεν πρέπει να γίνει, γιατί γίνεται σε μια αστική περιοχή. Δηλαδή έχουμε ένα αεροδρόμιο που φεύγει από μια αστική περιοχή, από την Αθήνα και γίνεται πάλι μέσα στην Αθήνα. Η περιοχή των Σπάτων και όλων των Μεσογείων είναι ένας φυσικός πνεύμονας για την Αθήνα και γενικότερα για το ήδη βεβαρημένο από τους ρύπους Λεκανοπέδιο. Προσφέρεται ο χώρος αυτός για δεύτερη και για πρώτη κατοικία, όσο θα επεκτείνεται η Αθήνα σιγά σιγά. Δηλαδή η αστική περιοχή της Αθήνας αρχίζει και επεκτείνεται προς τα Μεσόγεια. Και από εκεί και πέρα καταστρέφονται αγροτικές καλλιέργειες οι οποίες θα μπορούσαν να αποτελέσουν πρότυπο καλλιεργειών στην περιοχή των Μεσογείων. Για αυτούς τους λόγους δεν πρέπει να γίνει το αεροδρόμιο στα Σπάτα".

Υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις

"Δεν πρέπει να γίνει στα Σπάτα - πρόσθεσε ο Δ. Κουμπούρης - γιατί υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις. Θα μπορούσε το αεροδρόμιο - και έχουν γίνει παρόμοιες προτάσεις - να γίνει σε άλλη περιοχή. Αν ήθελε να βρει κανείς κάποια λύση που να ανταποκρίνεται και στο περιβάλλον και στους όρους μιας σύμβασης η οποία θα υπηρετήσει τα συμφέροντα της χώρας, θα μπορούσε να μελετήσει και άλλους χώρους. Και μάλιστα το ΠΑΣΟΚ παλιότερα πρότεινε τέτοιες περιοχές, όπως ήταν π.χ. η περιοχή της Τανάγρας. Και δεν υπήρχαν αντιρρήσεις για μια τέτοια περιοχή, που είναι και έξω από την περιοχή της Αθήνας και πρόσβαση έχει καλή και δε θα είχε όλες αυτές τις επιβαρύνσεις στο λεκανοπέδιο της Αττικής. Εμείς λοιπόν θα συμφωνούσαμε να γίνει το αεροδρόμιο εκεί, όχι όμως κάτω από αυτούς τους όρους και με αυτή τη σύμβαση που η κυβέρνηση προχωράει σήμερα. Εμείς θα συμφωνούσαμε να γίνει με ελληνικές εταιρίες, που έχουν την ικανότητα να πραγματοποιήσουν αυτό το έργο και όχι με την αποικιακού χαρακτήρα σύμβαση της γερμανικής "Χόχτιφ"".

Δεν είναι αργά

Πιστεύουμε ότι είναι δυνατόν, ακόμη και τώρα να μην ισχύσει η σύμβαση και να μην προχωρήσει το έργο, επισήμανε ο Δ. Κουμπούρης απαντώντας σε σχετική ερώτηση. "Χρησιμοποιήθηκε σαν δίλημμα - εξήγησε - το εξής επιχείρημα: Τώρα, λέει, έχουν δοθεί 16 δισ. δραχμές για αυτή την περιοχή. Να πάρουμε πίσω τη σύμβαση; Σκεφτείτε τώρα, τα 16 δισ. μπροστά στα 500 δισ. που είναι το κυρίως κόστος του έργου, γιατί θα στοιχίσει πολύ περισσότερα το έργο, ξέρετε, με ορισμένες προσβάσεις στην περιοχή, δρόμους κτλ. - είναι τεράστια ποσά. Δηλαδή για 16 δισ. ή αν έχουν πάει 20 τα δισ. σήμερα, επιμένει κανείς να γίνει αυτό το έργο με όλες αυτές τις επιπτώσεις; Εμείς λοιπόν είμαστε αντίθετοι σε αυτή τη λογική, σε αυτή την επιχειρηματολογία και πιστεύουμε ότι ακόμα είναι καιρός και οι εργαζόμενοι και ο λαός της περιοχής, που θα υποφέρουν από αυτή την υπόθεση και ο λαός της Αθήνας πρέπει να αντισταθούν, να αντιδράσουν στην εγκατάσταση του αεροδρομίου στα Σπάτα και σήμερα ακόμα. Δεν είναι αργά - και το τονίζουμε αυτό".

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ιδιωτικό και πανάκριβο αεροδρόμιο(2001-02-13 00:00:00.0)
Ελέω Χόχτιφ «απογειώνονται» οι τιμές εισιτηρίων - υπηρεσιών(2001-01-19 00:00:00.0)
Προεκλογικός αποπροσανατολισμός μέσω ...Σπάτων(2000-03-21 00:00:00.0)
"Πανωπροίκια" 320 δισ. ζητά και η "Χόχτιφ"!(1997-12-18 00:00:00.0)
Η "Χόχτιφ" δε θα βάλει ούτε δραχμή!(1996-09-07 00:00:00.0)
Τζάμπα... αυτοχρηματοδότηση επιδιώκει η "Χόχτιφ"(1996-01-19 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ