Παρασκευή 28 Ιούνη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Κατ' αρχήν συμφωνία για τα ανασφάλιστα

Μια πρώτη επιτυχία σημείωσαν χτες οι ναυτεργάτες στο λιμάνι της Πάτρας, υποχρεώνοντας τους περισσότερους εφοπλιστές να δεχθούν την ασφάλιση των πλοίων τους στο ΝΑΤ. Σε επιφυλακή και συνέχιση των κινητοποιήσεων, μέχρι την υλοποίηση της συμφωνίας απ' όλους τους εφοπλιστές

Την πρώτη τους επιτυχία σημείωσαν χτες οι ναυτεργάτες, καθώς κάτω από την απειλή της ακινητοποίησης όλων των ανασφάλιστων και υπό σημαία ευκαιρίας πλοίων της γραμμής Ελλάδα - Ιταλία στο λιμάνι της Πάτρας,ανάγκασαν πέντε εφοπλιστές να συμφωνήσουν κατ' αρχήν με την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, να επανδρώσουν τα πλοία τους με Ελληνες ναυτεργάτες, να τηρείται η συλλογική σύμβαση εργασίας, καθώς και να υπογράψουν ασφαλιστικές συμβάσεις με το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο.Παραμένουν, ωστόσο, σε επιφυλακή και θα συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις έως την οριστικοποίηση και την υλοποίηση της συμφωνίας από όλους τους εφοπλιστές.

Προκλητική ήταν η στάση του εφοπλιστή Μαραγκόπουλου,που δρομολογεί πλοία στην Πάτρα και την Ηγουμενίτσα, ο οποίος δεν παραβρέθηκε καν στη συνάντηση μεταξύ ΠΝΟ και εφοπλιστών που έγινε στην Πάτρα. Από την άλλη ο Α. Βεντούρης που αρχικά δεν είχε συμφωνήσει, αναγκάστηκε αργά το απόγευμα - όταν οι συνδικαλιστές ακινητοποίησαν το πλοίο του - να δεσμευτεί σε τηλεφωνική επικοινωνία ότι θα μεταβεί στο λιμάνι για να συμφωνήσει με την ΠΝΟ για την ασφάλιση του πλοίου του και την επάνδρωσή του με Ελληνες ναυτικούς. Ούτε ο εφοπλιστής Καλογεράτος δε συμφώνησε με την ΠΝΟ.

Από νωρίς χτες το πρωί κλιμάκια των ναυτεργατικών οργανώσεων ξεκίνησαν από τον Πειραιά με προορισμό το λιμάνι της Πάτρας για να "μπλοκάρουν" τα ανασφάλιστα πλοία της γραμμής Ελλάδας - Ιταλίας. Οι συνδικαλιστές ναυτεργάτες έφτασαν στην Πάτρα στις 12 το μεσημέρι. Γύρω στη 1 πραγματοποιήθηκε συνάντηση μεταξύ της ΠΝΟ και των εφοπλιστών. Από τη μεριά των συνδικαλιστών χαρακτηρίστηκε ως απαράδεκτο το γεγονός να είναι τα πλοία ανασφάλιστα, να μην τηρείται η συλλογική σύμβαση εργασίας, καθώς και η επάνδρωση των πλοίων από Ελληνες ναυτεργάτες.

Τελικά στη συνάντηση τέσσερις εφοπλιστές συμφώνησαν κατ' αρχήν, με την ΠΝΟ να υπογράψουν ασφαλιστικές συμβάσεις με το ΝΑΤ, να απασχολούν στα πλοία τους Ελληνες ναυτεργάτες και να τηρούν τη συλλογική σύμβαση εργασίας. Οι εφοπλιστές αυτοί είναι, οι Γιαννάτος με τρία πλοία, Μαρινάκης με δυο πλοία, Καραφωτιάς με ένα πλοίο, καθώς και η εταιρία ELMES με δυο πλοία. Οι ναυτεργάτες δήλωσαν ότι αν δε συμφωνήσουν όλοι οι εφοπλιστές να ασφαλίσουν τα πλοία τους και να απασχολούν Ελληνες ναυτεργάτες, η κινητοποίηση θα συνεχιστεί και τις επόμενες μέρες. Παράλληλα τονίστηκε ότι η κινητοποίηση θα επεκταθεί και στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας αφού ολοκληρωθεί στην Πάτρα.

Ο γραμματέας της ΠΕΜΕΝ Σ. Τσιμπόγλου,δήλωσε στον "Ρ": "Η κινητοποίηση της ΠΝΟ εντάσσεται στις γενικότερες κινητοποιήσεις για να αντιμετωπίσουμε το καθεστώς των ανασφάλιστων πλοίων. Εχουν γίνει και παλιότερα συμφωνίες που δεν έχουν τηρηθεί από τους εφοπλιστές. Εχουμε χαμηλόμισθους αλλοδαπούς, ανασφάλιστους Ελληνες που αμείβονται όχι σύμφωνα με τη συλλογική σύμβαση εργασίας και μόνο μια μικρή μερίδα εργαζομένων είναι ασφαλισμένοι. Επιδιώκουμε να είναι ασφαλισμένοι όλοι οι ναυτεργάτες, να ισχύει η συλλογική σύμβαση εργασίας και η οργανική σύνθεση των πλοίων, όπως προβλέπει η ελληνική νομοθεσία. Αυτό συναντά αντιστάσεις και τροφοδοτείται από την ανεπάρκεια και τις σπασμωδικές κινήσεις της πλειοψηφίας της ΠΝΟ. Η κυβέρνηση είτε κρατάει ουδέτερη στάση μέσω του ΥΕΝ, είτε συμμετέχει ενεργητικά, υποστηρίζοντας την ασύδοτη δράση του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Ο εργασιακός μεσαίωνας δεν πρέπει να περάσει και δεν πρόκειται να το δεχτούν οι εργαζόμενοι αμαχητί".


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ