Κυριακή 16 Ιούνη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το σκληρότερο σύστημα ταξικών φραγμών

Μάχη ζωής με βερμπαλισμούς, πολύχρωμα φυλλάδια και ανέξοδες υποσχέσεις, δίνει το υπουργείο Παιδείας, για να αποκρύψει μέσα σε κλίμα αναμονής, ελπίδων και αυταπατών τον βαθιά αντιδραστικό χαρακτήρα του "εκπαιδευτικού Μάαστριχτ", που προωθεί και μέσα από τις ρυθμίσεις του "Εθνικού Απολυτήριου".

Η μεγάλη φιλολογία, για την "εκπαιδευτική αναγέννηση", την "επανίδρυση του Λυκείου" και την αναβάθμιση της μορφωτικής στάθμης του λαού μας, αρχίζει και τελειώνει σε ένα νέο εξεταστικό σύστημα. Το "Εθνικό Απολυτήριο" είναι:

1) Το σκληρότερο σύστημα ταξικών φραγμών και κοινωνικής επιλογής της τελευταίας 20ετίας.

2) Μοχλός για την παραπέρα πριμοδότηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης κάθε μορφής (φροντιστήρια, Κέντρα Κατάρτισης, ΙΕΚ, "κολέγια" κλπ.).

3) Καθοριστικός μηχανισμός διεύρυνσης της μορφωτικής υποβάθμισης του λαού μας.

Στόχος του δεν είναι μόνο να περιορίσει την κοινωνική πίεση και πρόσβαση σε ΑΕΙ - ΤΕΙ, αλλά να αποθαρρύνει τη συνέχιση και ολοκλήρωση των σπουδών στο Λύκειο, να επεκτείνει το φαινόμενο της σχολικής διαρροής, αναδεικνύοντας σαν κυρίαρχη εναλλακτική μορφή της εκπαιδευτικής λειτουργίας τη φτηνή κατάρτιση (ΚΕΚ, μαθητεία κλπ.).

Ετσι το Λύκειο, από κακό φροντιστήριο, μετατρέπεται σε ένα μεγάλο εξεταστικό κέντρο, με ενιαία εθνική εξέταση σε όλα τα μαθήματα στην Α Λυκείου (που δε θα συνυπολογίζονται στο "Εθνικό Απολυτήριο"), τις δύο εθνικές εξετάσεις στα πέντε μαθήματα "γενικής παιδείας" και στα υπόλοιπα μαθήματα του σχολικού προγράμματος στη Β Λυκείου και τις εθνικές εξετάσεις στη Γ Λυκείου, στα πέντε γενικά μαθήματα και στα τρία επιλογής. Με εξετάσεις, δηλαδή, ξένες προς την εκπαιδευτική διαδικασία που προηγήθηκε στο σχολείο. Με εξετάσεις που, αφού θα συμπίπτουν με εκείνες της εισαγωγής σε ΑΕΙ - ΤΕΙ, θα προκαλούν δέος και ψυχική αναστάτωση στους μαθητές, πιέζοντας σε μαζική προσφυγή στην "παραπαιδεία".

Με λίγα λόγια, τα φροντιστήρια αναλαμβάνουν την εκπαίδευση (σε όλο σχεδόν το φάσμα των μαθημάτων και σε όλες τις τάξεις τουλάχιστον του Λυκείου) και το Λύκειο τις εξετάσεις!

Αυτοί που δε θα μπορέσουν να ανταποκριθούν σ' αυτόν τον κοινωνικά άνισο αγώνα δρόμου θα είναι πολλοί, γεγονός που σιωπηρά αναγνωρίζει το υπουργείο Παιδείας, επιτρέποντας σε εκείνους που δε θα εγκαταλείψουν να αποκτούν ίσως - εφόσον προάγονται - ένα άχρηστο πιστοποιητικό αποφοίτησης Λυκείου, ή επαγγελματικό πτυχίο (ΤΕΛ, ΕΠΛ), χωρίς να είναι κάτοχοι του "Εθνικού Απολυτηρίου".

Δηλαδή τα παιδιά των μισθοσυντήρητων, των ανέργων, των φτωχότερων λαϊκών στρωμάτων δε θα αποκτούν το διαβατήριο ζωής, το δικαίωμα πρόσβασης σε ΑΕΙ - ΤΕΙ, δε θα είναι "ισότιμα με τους Ευρωπαίους ομολόγους τους"!

Πράγματι, σε άλλες χώρες της ΕΕ στις οποίες έχουν προηγηθεί τέτοιου είδους συστήματα, τα ποσοστά των κατόχων απολυτήριου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην αντίστοιχη ηλικιακή ομάδα είναι κατά μέσον όρο 45%. Σε μερικές μάλιστα χώρες, μόνο ένας στους τρεις ή ένας στους τέσσερις νέους κατέχει αυτό τον τίτλο, ενώ τα φαινόμενα αυτοαπόρριψης και περιθωριοποίησης μεγάλου κομματιού της νεολαίας αποτελούν ένα τεράστιο κοινωνικό πρόβλημα (στοιχεία ΚΕΚΜΟΚΟΠ Παντείου, "Ενημερωτική Εκθεση 14"). Αντίθετα στη χώρα μας σήμερα το ποσοστό των αποφοίτων Λυκείου προσεγγίζει το 60% της αντίστοιχης ηλικιακής ομάδας.

Από όλα τα παραπάνω γίνεται φανερό ότι το σύστημα του "Εθνικού Απολυτηρίου" όχι μόνο δεν ενισχύει την αυτονομία του Λυκείου, αλλά το καθιστά άχρηστο, αφού απολυτήριο Λυκείου χωρίς "Εθνικό Απολυτήριο", επίσημα, ούτε λίγο ούτε πολύ, προσδιορίζεται σαν "απολυτήριο από τη ζωή".

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Εξαφάνιση του μορφωτικού περιεχομένου και διαφοροποίηση(2012-02-03 00:00:00.0)
Λύκειο διαφοροποίησης προσανατολισμένο στην πρόσβαση(2012-02-02 00:00:00.0)
Προωθούνται για ψήφιση οι «βελτιωτικές ρυθμίσεις»(2001-02-07 00:00:00.0)
Μέχρι 16 Οκτώβρη οι εγγραφές σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ(2000-09-29 00:00:00.0)
Σενάρια για αποσύνδεση του Λυκείου από την τριτοβάθμια εκπαίδευση(2000-08-29 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ