Τρίτη 17 Δεκέμβρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ
Σπρώχνουν τα ναυπηγεία σε νέες περιπέτειες

Με πρόσχημα τα παλαιά χρέη του ναυπηγείου τινάζουν στον αέρα ακόμα και την επαίσχυντη συμφωνία του 51 - 49%!

Σε παραπέρα περιπέτειες σπρώχνουν τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά κυβέρνηση και Βρυξέλλες με το πρόσχημα αυτή τη φορά των παλαιών χρεών, τα οποία τώρα καλούνται να πληρώσουν... οι εργαζόμενοι. Κι όλα αυτά ένα χρόνο μετά τη συμφωνία του 51-49% (ΕΤΒΑ - εργαζόμενοι), που ουσιαστικά επέβαλλαν στους εργαζόμενους η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και η Ευρωπαϊκή Ενωση, σαν δήθεν τη μοναδική επιλογή προοπτικής. Ενα χρόνο μετά, επιβεβαιώνονται με δραματικό τρόπο οι κίνδυνοι, που από την αρχή είχε επισημάνει η Εργοστασιακή Επιτροπή καιείχε αντιταχθεί στο σχέδιο - "παγίδα", όπως αποδεικνύεται πλέον πως ήταν η "λύση" 51 - 49%. Το τωρινό πρόβλημα, όπως είχε αποκαλύψει την προηγούμενη βδομάδα ο "Ρ", συνδέεται με την άρνηση της ΕΕ να εγκρίνει το νέο επιχειρηματικό σχήμα με το πρόσχημα των χρεών που βαραίνουν τον ισολογισμό των ναυπηγείων, ύψους περίπου 100 δισ. δρχ.

Το θέμα απασχόλησε χτες σύσκεψη στο υπουργείο Ανάπτυξης, με τη συμμετοχή εκπροσώπων των εργαζομένων, του Διοικητή της ΕΤΒΑ αλλά και του πολυεθνικού μάνατζμεντ. Αυτό που προέκυψε είναι ότι η Κοινότητα εμμένει στη θέση της για αποπληρωμή ενός ποσού ύψους 7,5 δισ. δρχ. θεωρώντας ότι αποτελεί κρατική επιχορήγηση. Το ποσό αυτό, σύμφωνα με τους "κανονισμούς ανταγωνισμού" θα πρέπει να πληρώσουν οι μέτοχοι(!) δηλαδή ΕΤΒΑ και εργαζόμενοι, σε ποσοστό αντίστοιχο του μετοχικού κεφαλαίου που κατέχουν. Αυτό σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι πέραν του ποσού των 8,2 δισ. δρχ. που θα πρέπει να καταβάλουν από τις αρχές του 1998 για την εξαγορά των μετοχών, αλλά και του ποσού των 167 χιλιάδων ο έκαστος που άρχισαν ήδη να καταβάλλουν από τον περασμένο Απρίλιο για την πρώτη φάση του επενδυτικού σχεδίου (που ας σημειωθεί η ΕΕ απέρριψε) θα πρέπει να αποπληρώσουν τώρα και το 49% των 7,5 δισ. δρχ. (3,67 δισ. δρχ.).

Η νέα αυτή απαίτηση της Κοινότητας μπορεί να ερμηνευτεί μόνο ως προσπάθεια πίεσης για μετατροπή των Ναυπηγείων σε καρνάγιο ή ακόμη μεθόδευση για κλείσιμο. Το βέβαιο είναι ότι η κυβέρνηση από κοινού και σε αγαστή συνεργασία με τους εκπροσώπους της ΕΕ, αξιοποιώντας και τα στελέχη του κυβερνητικού συνδικαλισμού στα ναυπηγεία τροχιοδρόμησαν και επέβαλαν μια "λύση" που μόνο για το καλό των ναυπηγείων, των εργαζομένων σ' αυτό και της χώρας συνολικά δεν είναι. Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες η Κοινότητα απειλεί ότι εάν δεν υπάρξει συμμόρφωση με τις επιταγές της θα προσφύγει στα δικαστήρια. Αν συμβεί και αυτό τότε οι ευθύνες της κυβέρνησης θα είναι τεράστιες, αφού όχι μόνο θα έχει καταφέρει να προσδέσει τους εργαζόμενους στο άρμα της υπονόμευσης των ναυπηγείων, αλλά θα τους καταστήσει και υπόδικους για χρέη και φέσια, που, εξαιτίας της πολιτικής της προκλήθηκαν.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Η συγχώνευση των τραπεζών Πειραιώς - ΕΤΒΑ(2002-10-26 00:00:00.0)
Ενα «μπαξίσι» για το κεφάλαιο(2001-08-19 00:00:00.0)
Αντίσταση στο ξεπούλημα(2000-08-04 00:00:00.0)
Από το κακό στο χειρότερο(1999-05-15 00:00:00.0)
Στο "σφυρί" και το Ναυπηγείο Αυλίδας(1997-07-16 00:00:00.0)
Χαριστική βολή για το ξεπούλημα(1997-04-24 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ