Σάββατο 24 Μάη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ
Στους αγώνες με βήμα ταχύ

Τις γνωστές ανέξοδες υποσχέσεις έδωσε χτες στη Βουλή ο υφυπουργός Μεταφορών Ε. Λουκάκης,απαντώντας σε Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Στρ. Κόρακα για τη λύση των προβλημάτων των ταχυδρομικών υπαλλήλων, οι οποίοι αυτές τις μέρες βρίσκονται σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις.

Τα αιτήματα των ταχυδρομικών υπαλλήλων που αγωνίζονται να μπει φραγμός στην παραπέρα υποβάθμιση του Δημόσιου Ταχυδρομείου και τα έθετε στην ερώτησή του ο βουλευτής του ΚΚΕ είναι: Ανθρώπινες συνθήκες δουλιάς μέσα στα πλαίσια του ωραρίου (να σημειωθεί ότι στο Λεκανοπέδιο οι ταχυδρόμοι έχουν να πάρουν καλοκαιρινή άδεια επτά χρόνια). Να χαρακτηριστεί η δουλιά τους βαριά και ανθυγιεινή. Να παρθούν μέτρα για τη λειτουργία του εξπρές και πόρτα - πόρτα.

Ο υφυπουργός το μόνο που απάντησε στα συγκεκριμένα αυτά αιτήματα είναι ότι "ο Οργανισμός θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να ικανοποιηθούν αυτά τα αιτήματα", και ότι για τις κανονικές άδειες πρόκειται να προσληφθεί εποχιακό προσωπικό. Το πώς αντιλαμβάνονται η κυβέρνηση και ο υφυπουργός "την καταβολή κάθε δυνατής προσπάθειας" για την επίλυση των προβλημάτων των εργαζόμενων, το αποσαφήνισε όταν αναφερόμενος στο αίτημα της αναγνώρισης της δουλιάς των ταχυδρομικών σαν βαριάς και ανθυγιεινής, είπε ότι εξετάζεται ως προς το σκέλος της βαριάς εργασίας, ενώ στο σκέλος της αθυγιεινής δε γνωρίζει πώς το εννοεί ο ερωτών βουλευτής.

Ο Στρ. Κόρακας παρατήρησε ότι τα πάντα στα ταχυδρομεία βρίσκονται υπό διάλυση, με προφανή στόχο να βοηθηθούν οι ιδιώτες που τα τελευταία χρόνια λυμαίνονται το φιλέτο των ταχυδρομείων, όπως τα mail express, δέματα κλπ. Ακολούθως υπογράμμισε ότι η όποια δουλιά γίνεται στα ταχυδρομεία, οφείλεται στο προσωπικό και στην αυτοθυσία που επιδεικνύει.

Στη συνέχεια τόνισε ο βουλευτής του ΚΚΕ: "Ιδιαίτερα σοβαρή είναι η κατάσταση των ταχυδρόμων που βρίσκονται σε κινητοποίηση με πρωτοφανή συμμετοχή. Εχουν ένα ωράριο εξήντα, εβδομήντα ώρες. Εχουν να πάρουν κανονική άδεια περίπου επτά χρόνια. Και βεβαίως δε χαρακτηρίζεται ανθυγιεινό ένα επάγγελμα όταν πάνω από διακόσια πενήντα κιλά - πήγα εκεί, επιτόπου - μπορεί να μοιράσει σε μια μέρα ένας ταχυδρόμος. Πάρα πολλοί πάσχουν από καρδιοπάθειες λόγω άγχους και από δισκοπάθειες λόγω βάρους.

Με τρία - τέσσερα δισεκατομμύρια στο δίκτυο, θα μπορούσε να λυθεί σε σημαντικό βαθμό το θέμα. Ομως υπάρχουν τεράστιες ελλείψεις, ειδικά στην Αθήνα, ενώ σε άλλες υπηρεσίες όπως στην Κρήτη, υπάρχει υπερπλεονάζον προσωπικό εκατόν τριάντα άτομα. Η ανακατανομή του πλεονάζοντος προσωπικού προβλεπόταν και στη συλλογική σύμβαση εργασίας του 1994 και δεν έγινε. Οι προβλεπόμενες οργανικές θέσεις είναι έντεκα χιλιάδες τετρακόσιες εξήντα πέντε και οι εργαζόμενοι σήμερα είναι πάνω από δώδεκα χιλιάδες. Τι ζητάνε; Ανθρώπινες συνθήκες δουλιάς, κάλυψη των κενών θέσεων, τομέων διανομής - λείπουν πάνω από διακόσιοι είκοσι - οδηγών, ταξινόμων κλπ., άμεση χαρτογράφηση των τομέων διανομής και καθορισμό των συντελεστών, στελέχωση και ανάπτυξη των νέων και κερδοφόρων υπηρεσιών εξπρές και πόρτα - πόρτα. Λείπουν μόνο ενενήντα από την Αθήνα. Χρειάζεται έγκαιρη πρόσληψη του εποχιακού προσωπικού, ειδικά ταχυδρόμων".

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του, ο Στρ. Κόρακας είπε ότι από την απάντηση του υφυπουργού δεν προβλέπεται κάτι θετικό. Οι εργαζόμενοι πάντως, θα συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους μέχρι να λυθούν τα αιτήματά τους.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ