Κυριακή 4 Μάη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 40
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Χωρίς αγώνες δεν λύνονται τα προβλήματά μας

- Πώς έφτασε ο κλάδος σας στη σημερινή κρίσιμη κατάσταση από επαγγελματικής και οικονομικής άποψης;

Παν. Μαυρίκης: Οντως, περνάμε μια εξαιρετικά κρίσιμη περίοδο. Το κόστος λειτουργίας ενός ταξί έχει φτάσει σε εξωφρενικά ύψη, που μας εξουθενώνουν καθημερινά. Είναι η φορομπηχτική πολιτική της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, αλλά και της ΝΔ, που κυριολεκτικά μας ληστεύουν. Είναι η εγκληματική παρεμπόδιση στο έργο μας με τις λεωφορειολωρίδες, τις πεζοδρομήσεις, την παντελή έλλειψη οργανωμένων σταθμών ταξί (πιάτσες) και τις διάφορες οδικές ψευτορυθμίσεις των αρμοδίων των Δήμων της Αθήνας, του Πειραιά, αλλά κι άλλων δήμων του λεκανοπεδίου της Αττικής. Υπάρχουν φταίχτες για όλα αυτά...

- Ποιοι είναι, κατά τη γνώμη σας, αυτοί οι φταίχτες;

Αντ. Πυλαρινός: Οι φταίχτες της επαγγελματικής και οικονομικής μας εξόντωσης είναι πολλοί. Είναι οι υπεύθυνοι των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, που με τους διαφόρους νόμους και αποφάσεις τους κυριολεκτικά μας έχουν χαντακώσει. Είναι ο ΦΠΑ, που τον έφτιαξε αρχικά το ΠΑΣΟΚ, τον... "βελτίωσε" προς το τρισχειρότερο η ΝΔ και τον εφαρμόζει η "εκσυγχρονιστική" κυβέρνηση. Είναι ο περιβόητος νόμος για τα "αντικειμενικά κριτήρια" στους επαγγελματίες, που για τον κλάδο μας σημαίνει αύξηση της ήδη βαριάς φορολογίας μας κατά 30%. Είναι η επαναφορά του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, που σημαίνει πρόσθετη επιβάρυνση για κάθε ιδιοκτήτη ταξί από 400.000 έως και 1.200.000 δρχ. για την αντικατάσταση των ταξί. Είναι ο Φόρος Μεταβίβασης με το Νόμο 2218/1994, που στην κυριολεξία ληστεύει τους ιδιοκτήτες ταξί σε κάθε μεταβίβαση άδειας ταξί, παίρνοντάς μας εκατομμύρια δρχ. Είναι οι αλλεπάλληλες αυξήσεις στα υγρά καύσιμα. Ενδεικτικά αναφέρω ότι μόνο από τις αυξήσεις στα καύσιμα τα τελευταία δυο χρόνια κάθε ιδιοκτήτης ταξί έχασε κάπου 600.000 δρχ.

Εκτός όμως από όλα τα παραπάνω, σοβαρότατες ευθύνες έχουν και μερικοί συνάδελφοί μας, συνδικαλιστές, όπως για παράδειγμα: Ο πρόεδρος, ο γενικός γραμματέας και τα μέλη του προεδρείου του ΣΑΤΑ Μαν. Μπαντουράκης, Θύμ. Λυμπερόπουλος, Παν. Μπίτσικας, Λ. Τερζάκης κ. ά. Αυτοί οι συνάδελφοι με την ενδοτική τους τακτική απέναντι στους αξιωματούχους των εκάστοτε κυβερνήσεων, τη συμβιβαστική λογική "να τα έχουμε καλά με την κυβέρνηση", έφεραν τον κλάδο στο χείλος της καταστροφής.

Επίσης, οι συνάδελφοι που απαρτίζουν την ΠΑΣΚΕΤ, που πλασάρουν στο ΣΑΤΑ τη φιλοκυβερνητική πολιτική και τη "φιλοσοφία" του "κοινωνικού διαλόγου", με επακόλουθο να εναντιώνονται σε κάθε αγωνιστική διεκδίκηση για την επίλυση των προβλημάτων μας, είναι οι συνδικαλιστές των Νέων Δυνάμεων (Κώστας Λαϊνης), που αποτελούν "συμπλήρωμα" στο συνδικαλιστικό συμβιβασμό που εφαρμόζουν οι άλλες παρατάξεις.

Στα ύψη το κόστος λειτουργίας

- Τι ακριβώς συμβαίνει μ' αυτό που λέτε κόστος λειτουργίας στα ταξί;

Μάρ. Βαρσαμής: Το συνεχώς αυξανόμενο αλματωδώς κόστος στη λειτουργία των ταξί κυριολεκτικά μας τσακίζει. Βλέπουμε καθημερινά ότι κινδυνεύουμε να χάσουμε τη δουλιά μας. Κι αυτό γιατί: 1) Με την απελευθέρωση των υγρών καυσίμων και εν γένει της αγοράς, οι κυβερνήσεις της ΝΔ παλιότερα και σήμερα του ΠΑΣΟΚ, μας εξαναγκάζουν να πληρώνουμε κάθε τόσο μεγάλες αυξήσεις στα υγρά καύσιμα, στα ανταλλακτικά, στα ελαστικά, στα λιπαντικά και στα άλλα αναλώσιμα προϊόντα του αυτοκινήτου. Ολες αυτές οι αυξήσεις έχουν μειώσει το μεροκάματο και τον ιδρώτα τον δικό μας τον επωφελούνται οι εταιρίες των πετρελαιοειδών και εμπορίας ανταλλακτικών και, φυσικά, η κυβέρνηση με τους υπέρογκους φόρους που εισπράττει. 2) Οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ έχουν δώσει από χρόνια το "πράσινο φως" στις ντόπιες και ξένες ασφαλιστικές εταιρίες να "φουσκώνουν" κάθε τόσο τα ασφάλιστρα των ταξί. Παράδειγμα: Τα ασφάλιστρα για τα ταξί κυμαίνονται το χρόνο από 350.000 έως 500.000 δρχ.

Παν. Μαυρίκης: Κι ενώ ο κλάδος ταλανίζεται από αυτά τα χαράτσια, η συμβιβασμένη συνδικαλιστική ηγεσία του ΣΑΤΑ και οι συνοδοιπόροι της βαυκαλίζονται ακόμα με τον ιδιότυπό τους "κοινωνικό διάλογο" με τους κυβερνώντες, που μας τα παίρνουν όλα. Εδώ είναι χρήσιμο ν' αναφέρουμε και μια ξεδιάντροπη κοροϊδία, που επιφύλαξε η σημερινή κυβέρνηση των "εκσυγχρονιστών": Την αύξηση - κοροϊδία στα κόμιστρα, που σημαίνει για κάθε ιδιοκτήτη μισό πακέτο τσιγάρα τη μέρα! Η ηγεσία του ΣΑΤΑ, πέρα από μια "ντουφεκιά στον αέρα", δεν έκανε τίποτε άλλο, καταδικάζοντας ακόμα μια φορά τον κλάδο σε οικονομικό μαρασμό.

Μας θέλουν "χωροφύλακες"

- Γιατί για σας τους ιδιοκτήτες ταξί και αγοραίων ορισμένες διατάξεις του Ν.1975/1991 για τους λαθρομετανάστες αποτελούν καθημερινό σας εφιάλτη;

Αντ. Πυλαρινός: Είναι αυτονόητο, όταν μ' αυτό το νόμο οι κυβερνήσεις, της ΝΔ που τον ψήφισε και του ΠΑΣΟΚ που τον εφαρμόζει, θέλουν εμάς τους εργαζόμενους στα ταξί και αγοραία (ιδιοκτήτες και οδηγούς) να γινόμαστε "Τζέιμς Μποντ" για ν' ανακαλύπτουμε ποιοι απ' τους πελάτες μας είναι αλλοδαποί κι αν έχουν νόμιμη κάρτα παραμονής και εργασίας. Δηλαδή μας υποχρεώνουν να ελέγχουμε τους πελάτες μας και να τους ζητάμε στοιχεία ταυτότητας, εθνικότητας, σκοπού έλευσης στην Ελλάδα κλπ. Μας θέλουν, δηλαδή, χωροφύλακες. Αλλά, σύμφωνα με τον Κανονισμό Λειτουργίας των Ταξί, δεν έχουμε δικαίωμα άρνησης της μίσθωσης στην ελληνική επικράτεια. Εδώ οι κυβερνήσεις φάσκουν κι αντιφάσκουν, φέρνοντάς μας όμως σε εξαιρετικά τραγική κατάσταση.

- Εχετε συνέπειες και ποιες με το νόμο για τους λαθρομετανάστες;

Μάρ. Βαρσαμής: Πολλοί συνάδελφοί μας έχουν οδηγηθεί στα δικαστήρια με τις απίθανες κατηγορίες της υπόθαλψης και διευκόλυνσης λαθρομεταναστών! Υπάρχουν Αλβανοί που μιλάνε άπταιστα τα ελληνικά. Είναι αδύνατο να αντιληφθείς αν είναι αλλοδαπός ή Ελληνας. Αρκετοί συνάδελφοί μας έχουν καταδικαστεί σε ποινές φυλάκισης από 18-36 μήνες, ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις κατάσχεσης του ταξί! Σκεφτείτε ότι, όταν η ΝΔ ψήφιζε αυτές τις διατάξεις που αφορούν εμάς, οι αγορητές του ΠΑΣΟΚ δεσμεύτηκαν στη Βουλή ότι μόλις το κόμμα τους θα έπαιρνε την κυβερνητική εξουσία, αμέσως θα τις καταργούσαν. Δυστυχώς, τις εφαρμόζουν με ιδιαίτερη σκληρότητα.

Συντάξεις πείνας

- Υπάρχει, όμως, οξύτατο πρόβλημα και με το ΤΣΑ, που παίρνει μεγάλες εισφορές και δίνει συντάξεις - ψίχουλα. Ποιοι φταίνε γι' αυτό;

Παν. Μαυρίκης: Φταίνε οι κυβερνήσεις ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, που με τους αντιασφαλιστικούς νόμους που έχουν ψηφίσει και εφαρμόζουν, έχουν οδηγήσει το ΤΣΑ σε πλήρη χρεοκοπία: Το έλλειμμά του κυμαίνεται σε 25-30 δισ. δρχ. Αδυνατεί να πληρώσει συντάξεις και δώρα στους 39.000 συνταξιούχους αυτοκινητιστές. Εκτός, όμως, απ' τις ευθύνες των κυβερνήσεων, ευθύνες έχουν και οι ηγεσίες του ΣΑΤΑ και των άλλων κλαδικών φορέων, που πέρα απ' τα παχιά τους λόγια και τις φτηνές δημαγωγίες, δεν έκαναν τίποτε απολύτως για τους συνταξιούχους συναδέλφους μας.

Προοπτικές

- Είπατε ότι σας έχουν χαντακώσει οι κυβερνήσεις, αλλά και οι συμβιβασμένοι συνάδελφοί σας των άλλων παρατάξεων. Εσείς, πώς βλέπετε ότι μπορεί ο κλάδος σας να έχει προοπτική και να βγει από τα αδιέξοδα;

Αντ. Πυλαρινός: Για να βγούμε απ' τα αδιέξοδα που μας έχουν οδηγήσει και να έχουμε προοπτικές σαν κλάδος, πρέπει: 1) Να τεθεί αύριο στην εκλογο-απολογιστική μας γενική συνέλευση ένας γόνιμος και διεκδικητικός προβληματισμός με κύρια, βέβαια, αιχμή την Ενωτική Προοδευτική Συνεργασία, που πάντοτε ήταν, είναι και θα είναι στην πρωτοπορία του ταξικού κι αταλάντευτου αγώνα. 2) Να καταστήσουμε σαφέστατα στους συναδέλφους ότι χωρίς ανυποχώρητους αγώνες δεν μπορούν να λυθούν τα προβλήματά μας, όπως να σταματήσει η φορομπηχτική πολιτική σε βάρος του κλάδου, να μειωθεί δραστικά το κόστος λειτουργίας των ταξί, να πάψουν οι κυβερνώντες να εμποδίζουν το έργο των ταξί, να αλλάξει ο νόμος για τους λαθρομετανάστες, να ενισχυθεί το ΤΣΑ για να δίνει αξιοπρεπείς συντάξεις στους απόμαχους του βολάν. 3) Να κάνουμε γνωστές τις θέσεις μας σ' όλους τους συναδέλφους, που αποτελούν τη μόνη ελπίδα και την προοπτική για τον κλάδο. 4) Να ξεσκεπάσουμε τους συμβιβασμένους και τους δημαγωγούς, που ψαρεύουν στα θολά για να ξεγελούν τους συναδέλφους, να τους παίρνουν την ψήφο τους και να κάθονται στις καρέκλες του συμβιβασμού. 5) Να δώσουμε τον καλύτερο εαυτό μας σ' αυτή την εκλογική μάχη, στις αρχές του Ιούνη, ώστε στη διοίκηση του ΣΑΤΑ να μπουν περισσότεροι εκπρόσωποι της Ενωτικής Προοδευτικής Συνεργασίας, που αποτελούν τη μοναδική εγγύηση για την αγωνιστική διεκδίκηση λύσεων στα προβλήματα του κλάδου.

Νίκος ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗΣ


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ