Τετάρτη 23 Απρίλη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Κίνδυνος λουκέτου για την ΕΛΒΟ

Αν δεν προχωρήσει η υπογραφή συμβάσεων με το Στρατό και με άλλους φορείς του δημοσίου, η "Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων" (ΕΛΒΟ) κινδυνεύει και μαζί της απειλούνται με αφανισμό εκατοντάδες άλλες μικρές επιχειρήσεις. Οι εργαζόμενοι στη βιομηχανία πιστεύουν ότι η διαπιστωμένη ύπαρξη έργου μέχρι τώρα και η ετοιμότητα ανταπόκρισης της ΕΛΒΟ από τη μία και η υποαπασχόληση του προσωπικού από την άλλη, καταγράφουν υποψίες για νέκρωση της παραγωγικής βάσης σε βάρος της ελληνικής βιομηχανίας, της εθνικής οικονομίας, της απασχόλησης και τέλος υποστήριξης του εισαγωγικού μεγάλου κεφαλαίου. Σε συνάντηση που είχε με βουλευτές και εκπροσώπους των κομμάτων του Νομού Θεσσαλονίκης ο πρόεδρος της εταιρίας, Λ. Σακελάρης,ζήτησε την υποστήριξη των κομμάτων για την υπογραφή των συμβάσεων με το υπουργείο Εθνικής Αμυνας και τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών, προκειμένου, όπως είπε, να μην υπάρξει κίνδυνος απολύσεων.

Υλοποίηση αυτών των συμφωνιών σημαίνει ότι θα δοθεί ένα σημαντικό μέρος των παραγγελιών για τα 700 λεωφορεία και τα 110 τρόλεϊ της Αθήνας, καθώς και των 57 τεθωρακισμένων τύπου "Λεωνίδας", που αποφάσισε να προμηθευτεί ο Στρατός. "Οι συνεχείς αναβολές υλοποίησης της προγραμματικής σύμβασης για την προμήθεια αστικών λεωφορείων και τρόλεϊ, η μη πρόβλεψη των κονδυλίων από τον κρατικό προϋπολογισμό, η ακύρωση της διαδικασίας εκδήλωσης ενδιαφέροντος και η συγκρότηση διακομματικής επιτροπής για την επιλογή τρόπου προμήθειας, θέλουμε να πιστεύουμε πως δεν είναι αποτέλεσμα πιέσεων εμπόρων, εισαγωγέων και ξένων εταιριών, ώστε με την καθυστέρηση να εκλείψει ο χρόνος και οι δυνατότητες υπογραφής προγραμματικών συμβάσεων", αναφέρει σε ανακοίνωσή του το Σωματείο εργαζομένων στην ΕΛΒΟ, μέλη του οποίου, ας σημειωθεί, είχαν ιδιαίτερη συνάντηση με κλιμάκιο του ΚΚΕ, με επικεφαλής τον Γ. Κατσαρό, μέλος της ΚΕ του Κόμματος.

"H ΕΛΒΟ είναι μία σύγχρονη βιομηχανία με τεράστιες δυνατότητες, αλλά φυτοζωεί, το προσωπικό της υποαπασχολείται και αναρωτιέται κανείς αν σκόπιμα οι κυβερνήσεις αδιαφορούν προκειμένου να τη χρεοκοπήσουν και στο τέλος να την κλείσουν", τόνισε ο Γ. Κατσαρός μιλώντας στη συνάντηση των εκπροσώπων των κομμάτων με τη διοίκηση της εταιρίας. "Η ΕΛΒΟ μπορεί να επιβιώσει, παράγει προϊόντα στρατηγικής σημασίας και πρέπει να μείνει στο δημόσιο. Παράλληλα θα πρέπει να αποτελέσει τον κορμό μιας κλαδικής πολιτικής στον τομέα της κατασκευής οχημάτων και ένα μοχλό στα χέρια της κυβέρνησης για τη γενικότερη οικονομική ανάπτυξη της χώρας", πρόσθεσε.

"Σ' αυτή τη λογική το ΚΚΕ θα δώσει όλες του τις δυνάμεις για να μπορέσουν να υλοποιηθούν οι προγραμματικές συμφωνίες και να δοθούν οι παραγγελίες στην ΕΛΒΟ", κατέληξε ο Γ. Κατσαρός.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ