- Μάτωσε ξανά η Ζώνη! Χτες στις 9.30 το πρωί ο 44χρονος λεβητοποιός Δημήτρης Κύρης,πατέρας ενός 12χρονου αγοριού, κάηκε ζωντανός, καθώς προσπαθούσε να κόψει με χρήση προπανίου λαμαρίνα, μέσα σε μια... - 23/4/1997"/> - Μάτωσε ξανά η Ζώνη! Χτες στις 9.30 το πρωί ο 44χρονος λεβητοποιός Δημήτρης Κύρης,πατέρας ενός 12χρονου αγοριού, κάηκε ζωντανός, καθώς προσπαθούσε να κόψει με χρήση προπανίου λαμαρίνα, μέσα σε μια... - 23/4/1997" /> Μάτωσε πάλι η Ζώνη! | ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ | ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 23 Απρίλη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ
Μάτωσε πάλι η Ζώνη!
  • Νεκρός ο 44χρονος λεβητοποιός Δημήτρης Κύρης
  • Ανύπαρκτα τα μέτρα ασφάλειας
  • "Στη θέση του θα μπορούσε να είναι οποιοσδήποτε από μας", δηλώνουν ανάστατοι οι εργάτες του "σφαγείου"

"Μάτωσε" ξανά η Ζώνη! Χτες στις 9.30 το πρωί ο 44χρονος λεβητοποιός Δημήτρης Κύρης,πατέρας ενός 12χρονου αγοριού, κάηκε ζωντανός, καθώς προσπαθούσε να κόψει με χρήση προπανίου λαμαρίνα, μέσα σε μια από τις πλαϊνές δεξαμενές ζυγοστάθμισης (μπάλανς) του πλοίου "ΙΟΝΙΑΝ ΜΠΡΙΤΖ" του εφοπλιστή Στρίντζη, που μετασκευάζεται στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος!Ενα τέταρτο πριν άρπαξε φωτιά το μηχανοστάσιο του φορτηγού πλοίου "ΜΙΝΟΑΝ ΧΙΛ",που επισκευάζεται στη Ζώνη του Νέου Μόλου Δραπετσώνας,από την έλλειψη μέτρων ασφαλείας και από τύχη δεν υπήρξαν θύματα!

Ο τραγικός χαμός του Δημήτρη Κύρη αποτελεί άλλο ένα έγκλημα των εφοπλιστών και των εργολάβων, που βύθισε στο πένθος τη Ζώνη και μια ακόμα οικογένεια, τέσσερις μέρες πριν το Πάσχα και μέσα σε διάστημα 42 ημερών από το τραγικό δυστύχημα στο "γκαζωμένο" πλοίο "ΕΥΓΕΝΙΑ", με θύματα δυο εργάτες! Ο Δημήτρης Κύρης κατέβηκε στη δεξαμενή λίγο μετά τη μεταφορά των εργαλείων σε αυτή. Προφανώς, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, έγινε διαρροή προπανίου από κομμένο λάστιχο ή από το ίδιο το εργαλείο. Το προπάνιο είναι από τα πιο βαριά αέρια και συνήθως λιμνάζει κοντά στο έδαφος. Ο εργατοτεχνίτης δούλευε σε ένα δεύτερο επίπεδο της δεξαμενής, στρίνγκερ (ενισχυτικό) - εκεί τουλάχιστον βρέθηκε το πτώμα του - που σημαίνει ότι δεν αντιλήφθηκε τη διαρροή. Ο χώρος δεν εξαεριζόταν! Ο υπεύθυνος Δημήτρης Χαρίτος του συνεργείου του Ομηρου Βουδούρη,αλλά και ο τεχνικός ασφαλείας Θανάσης Καπούκης δεν είχαν φροντίσει να λάβουν τα κατάλληλα μέτρα εξαερισμού, αλλά και διαφυγής των εργαζομένων σε τέτοιες περιπτώσεις. Ετσι όταν ο εργατοτεχνίτης άναψε το εργαλείο, το προπάνιο άρπαξε φωτιά και ο ίδιος ακαριαία μετατράπηκε σε ανθρώπινη λαμπάδα!Μαζί με τον Δημήτρη Κύρη είχε κατέβει στη δεξαμενή για ανάλογη εργασία και ο Δημήτρης Αργυρίου,ο οποίος λίγο πριν ξεκινήσει η εργασία ευτυχώς είχε βγει από τη δεξαμενή για κάποια δουλιά και έτσι γλίτωσε από θαύμα!

Σε ανάλογες συνθήκες πριν πέντε χρόνια στο πλοίο "LADY SKY" βρήκε τραγικό θάνατο ο μεταλλεργάτης Ιγνάτιος Βιδάλης.

Ζώνη: Τόπος μαρτυρίου

Ολοι οι μεταλλεργάτες, που δούλευαν τη στιγμή του δυστυχήματος στο πλοίο, αντίκρισαν για μια ακόμα φορά τη φρίκη. Ανάστατοι σχολίαζαν: "Στη θέση του μπορούσε να είναι ο καθένας μας". Τον Δημήτρη Κύρη τον έβγαλαν δεμένο με σκοινί από την ανθρωποθυρίδα που αποτελούσε το μόνο σημείο διαφυγής από τη δεξαμενή.

"Προσπαθήσαμε με άλλα τρία άτομα να κατεβούμε στη δεξαμενή με μάσκες για να μπορέσουμε να βγάλουμε τον συνάδελφο από μέσα, αλλά στάθηκε αδύνατο. Ο χώρος είχε κατακλυστεί από κάπνα και αναθυμιάσεις. Τελικά μετά περίπου από ένα τέταρτο με είκοσι λεπτά κατέβηκε πυροσβέστης με μάσκα οξυγόνου και έτσι καταφέραμε να τον ανεβάσουμε", λέει φανερά ταραγμένος ο μεταλλεργάτης Κώστας Ιωάννου,που εργαζόταν την ώρα της φωτιάς στο γκαράζ του πλοίου. "Είδα τον πανικό και έτρεξα. Ανέβαζαν τον συνάδελφο. Φρίκη. Ηταν ξεφλουδισμένος, χωρίς δέρμα και μαλλιά. Στη θέση του μπορούσε να ήταν ο καθένας από όσους δουλεύαμε πάνω στο πλοίο", θα πει ο μεταλλεργάτης Γιάννης Μανώλης.

Στο πλοίο εργαζόταν και ο πρόεδρος του σωματείου των Ηλεκτρολόγων Πλοίων Θανάσης Παναγιωτόπουλος,ο οποίος θα πει: "Μάλλον έγινε διαρροή προπανίου ή από το εργαλείο ή από το λάστιχο. Το προπάνιο έχει επίσης την ιδιότητα να αναφλέγεται ακαριαία, έτσι λαμπάδιασε όλος ο χώρος". Ο Δημήτρης Αργυρίου που γλίτωσε από θαύμα στην πρώτη του κατάθεση στο Λιμεναρχείο Περάματος φέρεται να διαβεβαίωσε ότι δεν υπήρχε εξαερισμός στη δεξαμενή, ενώ δεν ήξερε αν είχε ανοίξει η παροχή αερίου. Ωστόσο, όπως είπαν οι συνδικαλιστές, η παροχή είχε ανοιχτεί, αφού ακόμα και μετά το δυστύχημα στα λάστιχα παρέμενε αέριο.

Ο Δ. Κύρης μεταφέρθηκε στο Τζάνειο Νοσοκομείο Πειραιά,όπου απλά διαπιστώθηκε ο θάνατός του. Στο Λιμεναρχείο Περάματος οδηγήθηκαν για ανάκριση ο Δημήτρης Χαρίτος, υπεύθυνος του συνεργείου, ο πλοίαρχος του πλοίου Διονύσιος Βασιλάτος και ο τεχνικός ασφαλείας. Μέχρι το απόγευμα διέφευγε τη σύλληψη ο ιδιοκτήτης του συνεργείου Ομηρος Βουδούρης.


Κορυφή σελίδας

Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org