Τρίτη 22 Απρίλη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Κόντρα στην αισχροκέρδεια με... "ενδεικτικές" τιμές

Οταν υπάρχουν τάσεις κερδοσκοπίας, οι καταναλωτές οφείλουν να ... αυτοπροστατεύονται, λέει η Β. Παπανδρέου

Αποκαλυπτικοί ήταν κατά τη διάρκεια της χτεσινής συνέντευξης Τύπου τόσο η υπουργός Ανάπτυξης Β. Παπανδρέου όσο και ο υφυπουργός Μ. Χρυσοχοϊδης σε ό,τι αφορά τη σκοπιμότητα της αγορανομικής διάταξης που αφορά στην υποχρεωτική αναγραφή "ενδεικτικής τιμής" στις συσκευασίες του εμφιαλωμένου νερού και των αναψυκτικών από τις εταιρίες εμφιάλωσης. Οπως προκύπτει από τις δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης, από εδώ και στο εξής οι εταιρίες υποχρεούνται να αναγράφουν πάνω στις συσκευασίες των συγκεκριμένων αυτών προϊόντων "ενδεικτικές" τιμές λιανικής πώλησης κυριολεκτικά και μόνο για τα μάτια των καταναλωτών.

Στην πραγματικότητα, όπως ομολόγησε ο Μ. Χρυσοχοϊδης,η τιμή αυτή είναι "ενδεικτική" και δεν υποχρεώνει σε καμία περίπτωση τους λιανοπωλητές να την εφαρμόζουν και μπορούν βεβαίως να την υπερβαίνουν χωρίς να επισείονται κυρώσεις, αφού η αγορά είναι απελευθερωμένη.Ιδιαίτερα έντονο είναι το πρόβλημα στις τουριστικές περιοχές και σε σημεία όπου διευκολύνεται η δημιουργία μονοπωλιακών καταστάσεων, όπως είναι τα λιμάνια, τα αεροδρόμια, οι σταθμοί τρένων και οι αρχαιολογικοί χώροι. Εκεί ακριβώς όπου κινούνται τουρίστες και οι καταναλωτές δεν έχουν και πολλές επιλογές και η απελευθέρωση έχει λύσει τα χέρια των κερδοσκόπων. Στην ουσία, η κατάσταση αυτή δεν πρόκειται να αλλάξει, αφού το καθεστώς της απελευθέρωσης των τιμών παραμένει άθικτο και ο καθένας μπορεί να πουλάει όσο θέλει, ειδικά σε τέτοια σημεία πώλησης, όπου οι πωλητές έχουν "και το μαχαίρι και το πεπόνι".

Προκλητική, μάλιστα, ως προς την αναποτελεσματικότητα του νέου "πυροσβεστικού" μέτρου που εξαγγέλθηκε, εμφανίστηκε η υπουργός Ανάπτυξης Β. Παπανδρέου, όταν για άλλη μια φορά δηλώνοντας την αδυναμία του υπουργείου να παρέμβει, όταν υπάρχει υπέρβαση αυτών των ενδεικτικών τιμών, πέταξε το μπαλάκι στους καταναλωτές και τους κάλεσε και πάλι να... "αυτοπροστατευτούν", δηλαδή ας κάτσουν να διψάσουν! Από τη μεριά τους, πάντως, οι εταιρίες εμφιάλωσης δηλώνουν ότι δεν προλαβαίνουν να εφαρμόσουν το μέτρο από τη φετινή τουριστική περίοδο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι την αναποτελεσματικότητα των μέτρων του είδους, στα πλαίσια της "ελεύθερης" αγοράς και μάλιστα σε σημεία με ανύπαρκτο ανταγωνισμό, παραδέχτηκε και η υπουργός Ανάπτυξης, όταν δήλωσε ότι το αντίστοιχης... αυστηρότητας μέτρο που εξαγγέλθηκε για το περασμένο καλοκαίρι, πάλι στα πλαίσια της "πάταξης" της αισχροκέρδειας, εκείνο που αφορούσε την ανάρτηση τιμοκαταλόγων με ανάλογες "ενδεικτικές" τιμές δεν έφερε αποτέλεσμα.


Κορυφή σελίδας

Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org