Τετάρτη 9 Απρίλη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Ετοιμάζουν τραμ συμφερόντων

Τη σύσταση διαδημοτικής συνεργασίας, που θα αναθέσει σε ιδιώτες την κατασκευή γραμμής τραμ κέντρο - Φάληρο - Βουλιαγμένη ανακοίνωσε χτες ο δήμαρχος Αθηναίων

Ανοιγμα σε ιδιωτικές εταιρίες, προκειμένου να αναλάβουν τη χρηματοδότηση και κατασκευή του τραμ έκανε ο δήμαρχος Αθηναίων, Δ. Αβραμόπουλος,σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου, όπου ανακοίνωσε τη σύσταση του διαδημοτικού φορέα για την κατασκευή αυτού του συγκοινωνιακού μέσου.

Ο κίνδυνος, να αποτελέσει το τραμ ένα ακόμα συγκοινωνιακό "κομμάτι" εύφορο για ιδιωτικές κερδοσκοπικές δραστηριότητες, φάνηκε ξεκάθαρα από τα όσα είπε ο δήμαρχος Αθηναίων, χτες, για τη σύσταση του διαδημοτικού φορέα. Ενας φορέας, με περισσότερο τυπικό και συμβουλευτικό χαρακτήρα, καθώς τις διαδικασίες κατασκευής και εφαρμογής του τραμ, που θα γίνει με τη μέθοδο της αυτοχρηματοδότησης, θα αναλάβει η ιδιωτική πρωτοβουλία. Στο σημείο αυτό, άλλωστε, ο Δ. Αβραμόπουλος ήταν ξεκάθαρος όταν δήλωσε ότι "θέλουμε να αποφύγουμε την επιδότηση. Η πολιτική απόφαση από την Τοπική Αυτοδιοίκηση για την υλοποίηση του τραμ ελήφθη. Τώρα θέλουμε τη χρηματοδότηση των ιδιωτών".

Ταυτόχρονα, προκειμένου για την καλύτερη λειτουργία των ιδιωτικών κεφαλαίων στον κατασκευαστικό - συγκοινωνιακό τομέα, επιλέχτηκε συνειδητά η γραμμή του τραμ να μην επηρεάζει αυτές των άλλων μέσων, π.χ. του Μετρό. "Δε θέλουμε να είμαστε ανταγωνιστές του Μετρό", δήλωσε χαρακτηριστικά ο Δ. Αβραμόπουλος, παρουσιάζοντας το δρομολόγιο του τραμ - στο καλούπι που επέλεξε η "Αττικό Μετρό" - με κεντρικό άξονα τη διαδρομή κέντρο - παραλία (Βουλιαγμένη). Πρόκειται για μια μάλλον "ανώδυνη" διαδρομή, θίγοντας όσο το δυνατόν λιγότερο τα συμφέροντα των αυτοκινητοβιομηχανιών και μεγαλοκατασκευαστών, που μπλόκαραν τόσα χρόνια τη λειτουργία ενός δικτύου τραμ, που θα εξυπηρετεί τις συγκοινωνιακές ανάγκες των εργαζομένων.

Κατά τα άλλα, ο Δ. Αβραμόπουλος ανακοίνωσε χτες ότι από τη στιγμή που θα εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση της κατασκευής του τραμ, θα χρειαστούν δύο χρόνια για την εφαρμογή του. Ενώ θεώρησε ότι το πρόγραμμα που παρουσιάστηκε έχει πολιτική υποστήριξησυμπλήρωσε λίγο μετά: "Γιατί το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ δε θέλει το τραμ;". Παρά, όμως, τις προσπάθειες του δημάρχου να μη διαφανεί η κόντρα Λαλιώτη - Αβραμόπουλου, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ επιβεβαίωσε αυτή την κόντρα, δηλώνοντας λίγο αργότερα και στο περιθώριο του καθιερωμένου ετήσιου συνεδρίου του "Εκόνομιστ": "Είναι καλή ιδέα, αλλά πρέπει να διασφαλίσουν τους πόρους"! Δηλαδή, ούτε λίγο ούτε πολύ ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ και η κυβέρνηση νίπτουν τας χείρας τους για την υπόθεση του τραμ της Αθήνας υπονοώντας σαφώς: ας βρουν οι Δήμοι τα 100 δισεκατομμύρια που χρειάζονται κι ας το φτιάξουν...

Να σημειώσουμε ότι ο διαδημοτικός φορέας για την κατασκευή του τραμ αποτελείται από τους δήμους Αθηναίων, Νέας Σμύρνης, Καλλιθέας, Παλαιού Φαλήρου, Ελληνικού, Γλυφάδας και Βουλιαγμένης. Το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρίας που θα έχει τίτλο "Αττικό Τραμ ΑΕ" ορίζεται σε 10 εκατομμύρια δραχμές. Ο Δήμος Αθηναίων κατέχει το 51% των μετοχών και το υπόλοιπο οι άλλοι Δήμοι.

Ο Δήμος Ελληνικού, ωστόσο, με ομόφωνη απόφασή του, εκφράζει την αντίθεσή του στην πρόταση να δημιουργηθεί στην περιοχή του το αμαξοστάσιο για το τραμ, δεδομένου ότι ήδη η περιοχή είναι βεβαρημένη με την ύπαρξη και λειτουργία του αμαξοστασίου των αστικών λεωφορείων. Επίσης, θεωρεί αναγκαίο να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση κατασκευής του έργου αυτού από τις δημόσιες επενδύσεις, για να μην επιβαρυνθούν οι προϋπολογισμοί των δήμων.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Προσπαθούν να κρύψουν τις τεράστιες ευθύνες τους(2002-05-09 00:00:00.0)
Αμόκ για κατασκευή μεγάλων γκαράζ(2000-08-02 00:00:00.0)
Φραστική προσήλωση στο τραμ(1996-07-12 00:00:00.0)
Τραμ: Μια καθόλου ρομαντική υπόθεση(1996-07-07 00:00:00.0)
Να πάρει θέση η νομαρχία(1996-06-19 00:00:00.0)
Προβλήματα από τις ηλεκτρονικές μπάρες(1996-03-23 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ