Πέμπτη 3 Απρίλη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Ο "Ελληνικός Νηογνώμονας" ήξερε...

Η ΠΕΜΕΝ καταγγέλλει το ρόλο του, ιδιωτικού πλέον, "Ελληνικού Νηογνώμονα" και απαιτεί ουσιαστικά μέτρα για την προστασία της ζωής των ναυτικών

Ο "Ελληνικός Νηογνώμονας" ήταν ενήμερος για την άθλια κατάσταση του πλοίου, παρ' όλα αυτά συνέχιζε να εκδίδει πιστοποιητικά που χαρακτήριζαν αξιόπλοο το πλοίο!Αυτό κατήγγειλε κατά τη χτεσινή συνέντευξη Τύπου η διοίκηση της ΠΕΜΕΝ.

Για το ρόλο του "Ελληνικού Νηογνώμονα" ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ τόνισε ότι από το 1992, από εταιρία ευρύτερου δημόσιου τομέα υπό κρατικό έλεγχο, με απόφαση της κυβέρνησης πέρασε στον αποκλειστικό έλεγχο των εφοπλιστών! Ο χαρακτήρας του "Νηογνώμονα" αλλοιώθηκε και λειτουργεί με αποκλειστικό σκοπό το κέρδος. Η ΠΕΜΕΝ παρέθεσε μερικά πλοία που ήταν καταχωρημένα στον "Ελληνικό Νηογνώμονα" και τα οποία ή βυθίστηκαν ή που έγινε εισροή υδάτων με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους δεκάδες ναυτεργάτες. Συγκεκριμένα, πρόκειται για τα πλοία: "Ερι Σ","Κατίνα Π","Κένιτρα","Προσπέριτι","Σένεγκαλ","Αλφα Σταρ","Σαν Μάρκο","Γκρέσια Εξπρές","Γιούνιτι Β","Αϊρον Αντώνης","Ντίμινι","Γιάννης","Σιλ Βάναμαρ","Αιγαίον" και "ΔΥΣΤΟΣ" και αφορούν την περίοδο από το 1992 μέχρι το 1996.

Οσον αφορά τη λειτουργία του "Ελληνικού Νηογνώμονα", εκκρεμεί το πόρισμα ελέγχου των οικονομικών της εταιρίας από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών.

Ο "Ελληνικός Νηογνώμονας" δεν είναι αναγνωρισμένος από τη Διεθνή Οργάνωση Νηογνωμόνων "IACS".Με έγγραφό της και ημερομηνία 25 Μάρτη του 1997,η οργάνωση βεβαιώνει ότι ο "Ελληνικός Νηογνώμονας" δεν είναι αναγνωρισμένος και επιπλέον δεν έχει κάνει ούτε και αίτηση για αναγνώριση, αντίθετα μ' αυτά που είπε ο υπουργός Σ. Σουμάκης στη Βουλή απαντώντας σε σχετική Ερώτηση! Σύμφωνα με στοιχεία της Ακτοφυλακής των ΗΠΑ για το 1995, το 44,4% των εγγεγραμμένων πλοίων στον "Ελληνικό Νηογνώμονα" που προσέγγισαν τα λιμάνια των ΗΠΑ είχαν σοβαρά προβλήματα και επιβλήθηκε αντίστοιχη ποινή στον "Νηογνώμονα".

Η διοίκηση του "Ελληνικού Νηογνώμονα" απέλυσε μέλος της ΠΕΜΕΝ, γιατί είχε κληθεί μάρτυρας από την Ενωσή, στη δίκη για το τραγικό ναυάγιο του "Αριον Αντώνης" και άλλες καταγγελίες που είχαν κοινοποιηθεί στους αρμόδιους φορείς, θέλοντας να εκδικηθούν και να τρομοκρατήσουν τους εργαζόμενους στην εταιρία και να κρατήσουν τα στεγανά στη δράση της εταιρίας τους.

Τέλος, οι καταγγελίες της ΠΕΜΕΝ προκάλεσαν τον έλεγχο του "Ελληνικού Νηογνώμονα" από τετραμελή Επιτροπή της επιτροπής Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ενωσης και αναμένεται το πόρισμα, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες το πόρισμα αναμένεται να είναι "καταπέλτης" για τη διοίκηση του "Νηογνώμονα"!

Ο ρόλος του Ανακριτικού Συμβουλίου Ναυτικών Ατυχημάτων

Από δικηγορικό επιτελείο της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών προέρχονται οι εισηγητές για τη συντριπτική πλειοψηφία των ναυτικών ατυχημάτων στο Ανακριτικό Συμβούλιο Ναυτικών Ατυχημάτων,συγκαλύπτοντας τα πραγματικά αίτια των ατυχημάτων, όπως κατήγγειλε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης η ΠΕΜΕΝ! Οι συνδικαλιστές πρόσθεσαν ότι αυτός είναι και ο λόγος που εκπρόσωπος της ΠΕΜΕΝ δε συμμετέχει στο ΑΣΝΑ.

Ωστόσο, ο υπουργός χτες, όταν του έγινε η σχετική ερώτηση, είπε ότι όποιος κάνει λόγο για αναξιοπιστία του ΑΣΝΑ, αν έχει άλλη άποψη να την καταθέσει! Ενώ στην ερώτηση για το αν προτίθεται να δεχτεί το αίτημα της ΠΕΜΕΝ για συμμετοχή μηχανικού στο συμβούλιο, είπε ότι αυτό δεν μπορεί να το απαντήσει γιατί η σύνθεση του ΑΣΝΑ είναι νομοθετημένη... Στη συνέχεια όμως αρνήθηκε ουσιαστικά αυτό το αίτημα, λέγοντας "ότι δεν ξέρει σε τι θα εξυπηρετούσε η συμμετοχή μηχανικού στο συμβούλιο"...

Η ΠΕΜΕΝ απαιτεί από την κυβέρνηση και ειδικότερα από το ΥΕΝ να παρέμβει άμεσα και να σταματήσει κάθε δραστηριότητα που αναπτύσσει ο "Ελληνικός Νηογνώμονας". Η συνέχιση εργασιών του "Ελληνικού Νηογνώμονα" να γίνει με ευθύνη του ΥΕΝ.

Να συμμετέχει εκπρόσωπος της ΠΕΜΕΝ στην επιτροπή εμπειρογνωμόνων για το ναυάγιο του πλοίου ΔΥΣΤΟΣ. Να συμμετέχει εκπρόσωπος της ΠΕΜΕΝ στο ΑΣΝΑ. Να κοινοποιούνται τα πορίσματα του ΑΣΝΑ στην ΠΕΜΕΝ και γενικότερα στο συνδικαλιστικό κίνημα. Να καθοριστεί το όριο ηλικίας για την εγγραφή και την αποβολή πλοίων από το νηολόγιο για να γίνει ανανέωση των πλοίων. Να συμμετέχουν εκπρόσωποι των ναυτεργατών στα κλιμάκια επιθεώρησης των πλοίων που προσεγγίζουν τα λιμάνια της χώρας και να γίνεται ουσιαστικός έλεγχος.

  • Σήμερα στις 10.30 το πρωί η διοίκηση της ΠΕΜΕΝ θα συναντηθεί με τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας για το ναυάγιο του ΔΥΣΤΟΣ και γενικότερα για τα ναυτικά ατυχήματα.

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ