Τετάρτη 5 Φλεβάρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΝΗΟΓΝΩΜΟΝΑΣ
Επικίνδυνος Οργανισμός

Πιστοποιητικά αξιοπλο'ϊας στα "τυφλά", κυρίως από τη στιγμή που πέρασε στα χέρια των εφοπλιστών. Και όμως οι επικεφαλής του, ζητάνε και "τα ρέστα", οδηγώντας σήμερα στα δικαστήρια την ΠΕΜΕΝ για "συκοφαντική δυσφήμιση"!

"Δεκάρα" για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα δε δίνει ο Οργανισμός Ελληνικού Νηογνώμονα και αυτό επιβεβαιώνεται καθημερινά, καθώς αυξάνεται η "μακάβρια λίστα" των ναυτικών ατυχημάτων. Μέσα στα τρία τελευταία εικοσιτετράωρα, δυο πλοία τα οποία είχαν χαρακτηριστεί αξιόπλοα από τον Ελληνικό Νηογνώμονα, παραλίγο να βουλιάξουν θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή των 47 ανθρώπων που επέβαιναν σε αυτά! Πρόκειται για το πλοίο ΣΥΡΟΣ ΕΞΠΡΕΣ,στο οποίο χτες έγινε "μπλακ άουτ" με αποτέλεσμα να μείνει για πέντε ώρες ακυβέρνητο και το ΑΡΜΕΝΙΣΤΗΣ,στο οποίο την περασμένη Κυριακή εκδηλώθηκε φωτιά στο μηχανοστάσιο!

Επιπλέον, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, από το 1992 οπότε και ξεπουλήθηκε ο Οργανισμός σε εφοπλιστές, μέχρι και τις 28 του περασμένου Δεκέμβρη, τουλάχιστον 13 πλοία που είχαν πιστοποιητικά αξιοπλοϊας από τον Ελληνικό Νηογνώμονα, βούλιαξαν, με τελευταίο το πολύνεκρο ναυάγιο του ΔΥΣΤΟΣ,παρασύροντας στον πάτο της θάλασσας 49 ναυτικούς! Στο ίδιο χρονικό διάστημα, κινδύνεψαν άλλα 4 πλοία από εισροή υδάτων καθώς, εν πλω, τους έφευγαν οι λαμαρίνες τους, από την παλαιότητα ή τις κακοτεχνίες!

Ορισμένα περιστατικά είναι χαρακτηριστικά: Στις 3 Σεπτέμβρη 1994 το φορτηγό πλοίο IRON ANTONIS βυθίστηκε στη μέση του Ατλαντικού Ωκεανού και με ήπιες καιρικές συνθήκες, παρασύροντας μαζί του και 24 ναυτικούς - μέλη του πληρώματος! Η αιτία ήταν το ρήγμα που δημιουργήθηκε σε μια από τις δεξαμενές έρματος. Ο Ελληνικός Νηογνώμονας, παρά το γεγονός ότι είχε εντοπίσει σοβαρά προβλήματα στο βαπόρι στις 17 Ιούνη 1994 (για τα οποία ο Γαλλικός Νηογνώμονας είχε αρνηθεί να του εκδώσει πιστοποιητικά), εξέδωσε πιστοποιητικά αξιοπλοϊας με την παρατήρηση να γίνουν επισκευαστικές εργασίες, οι οποίες σύμφωνα με τα έγγραφα θα έπρεπε να εκτελεστούν μέχρι τις...30 Σεπτέμβρη 1994!

Στις 26/12/1993 το 21χρονο δεξαμενόπλοιο ΑΛΦΑ ΣΤΑΡ καθώς έπλεε ανοιχτά της Τουλόν Γαλλίας, εκπέμπει σήμα κινδύνου. Λόγω μεγάλης εισροής υδάτων έχασε λαμαρίνες από τα μπροστινά αμπάρια! Οι 42 ναυτικοί του πληρώματος γλίτωσαν από θαύμα. Το πλοίο μισοβυθίστηκε και ρυμουλκήθηκε στο διαλυτήριο! Βέβαια τα πιστοποιητικά που του είχε εκδώσει ο ΕΝ έλεγαν ότι είναι κατάλληλο να ταξιδεύει!

Στις 12 Νοέμβρη 1993 το 25 ετών δεξαμενόπλοιο ΣΑΝ ΜΑΡΚΟ ενώ έπλεε - ευτυχώς - κοντά σε λιμάνι της Νοτίου Αφρικής, του έφυγαν λαμαρίνες και από τις δύο πλευρές του μπροστινού αμπαριού! Από θαύμα το πλοίο δε βούλιαξε αμέσως και πρόλαβε να προσεγγίσει το λιμάνι! Μάλιστα, όπως αναφέρθηκε, οι τοπικές λιμενικές αρχές σοκαρίστηκαν όταν αντίκρισαν την άθλια κατάσταση του πλοίου, το οποίο ενώ έφερε πιστοποιητικά αξιοπλοϊας από τον ΕΝ, οδηγήθηκε στο διαλυτήριο!

Βγαίνουν κι από πάνω!

Ο Ελληνικός Νηογνώμονας όχι μόνο δεν κλήθηκε να δώσει λόγο για αυτά τα ναυτεργατικά ατυχήματα, αλλά το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας χωρίς να διενεργήσει έλεγχο, έκρινε ότι πληρεί τις προϋποθέσεις, που θέτει σχετική κοινοτική οδηγία, να εκδίδει πιστοποιητικά αξιοπλοϊας και για πλοία άλλων ευρωπαϊκών κρατών! Ετσι σήμερα ο ΕΝ με τις "πλάτες" της κυβέρνησης οδηγεί στα δικαστήρια την Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού για δήθεν συκοφαντική δυσφήμιση. Η δίκη θα γίνει στο Β Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά.

Αιτία είναι ένα έγγραφο της ΠΕΜΕΝ που έστειλε στις 14 Ιούνη 1994 προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, τα πολιτικά κόμματα και τον Τύπο, με το οποίο γνωστοποιούσε, με στοιχεία, την επικινδυνότητα του Οργανισμού και επισήμαινε ότι " ο ΕΝ μετατράπηκε από εταιρία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα σε εταιρία που στόχο έχει το μέγιστο κέρδος αδιαφορώντας για την κύρια αποστολή που έχει να επιτελέσει ". Η ΠΕΜΕΝ και άλλα ναυτεργατικά σωματεία απαιτούν ο μοναδικός ελεγκτικός φορέας πλοίων να είναι εθνικός, μη κερδοσκοπικός, υπό κρατικό έλεγχο και στη διοίκησή του να συμμετέχουν ναυτεργάτες και εκπρόσωποι εμπειρογνωμόνων που να έχουν άμεση σχέση με την ασφάλεια και την αξιοπλοϊα των πλοίων.

Α. Ζ.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ