Κυριακή 25 Μάη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 35
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Σύγχρονο σκλαβοπάζαρο η Ακτή Μιαούλη!

Τους 2.086 έφτασαν οι άνεργοι ναυτεργάτες, που γράφτηκαν στους καταλόγους του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας τον Απρίλη, ενώ το Μάρτη είχαν γραφτεί 2.011.Οσο αυξάνεται η ανεργία και όσο το ΓΕΝΕ συνεχίζει να αποτελεί παραμάγαζο των ναυτιλιακών εταιριών - για να τους εκδίδει σημειώματα "μη προσφερομένου" Ελληνα ναυτεργάτη, ώστε να τους επιτρέπει να ναυτολογούν χαμηλόμισθους αλλοδαπούς - τόσο φουσκώνουν οι τσέπες των σύγχρονων δουλεμπόρων, αφού πατούν πάνω στην αγωνία των ναυτεργατών, για ένα, έστω και πενιχρό, μεροκάματο. Ακόμα και αν αυτό είναι χωρίς ασφάλιση, ακόμα και αν πρέπει να καταβάλουν τη σχετική "μίζα".

Δεν υπάρχει μεσιτικό γραφείο στην Ακτή Μιαούλη του Πειραιά, που να μην έχει αναρτημένο στην τζαμαρία του αγγελία, με τη λέξη "ΖΗΤΕΙΤΑΙ", ενώ οι ναυτεργάτες σχηματίζουν απ' έξω ουρές.

Από μια απλή βόλτα που κάναμε σε μερικά γραφεία ναυτιλιακών πρακτόρων της Μιαούλη, προκύπτει ότι την περασμένη Τετάρτη ζητούνταν συνολικά περί τους 30 ναυτεργάτες για μπάρκο. Στην οδό Νοταρά 94,στο δεύτερο όροφο, κάποιος Τριφύλλης είχε αναρτήσει χαρτάκι, με το οποίο ζητούσε συνταξιούχο πρώτο μηχανικό για φορτηγό πλοίο 6000 DW! Στην "πιάτσα" είναι γνωστό ότι η "ταρίφα" για τον συνταξιούχο φτάνει και τα 300 χιλιάρικα για να μπαρκάρει! Ο ίδιος πράκτορας ζητούσε ακόμα σε άλλο αναρτημένο χαρτάκι τρεις πλοιάρχους και τρεις μηχανικούς. Το συγκεκριμένο κτίριο βρίσκεται δίπλα από υποκατάστημα του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας!

Σε κτίριο, στην οδό Μπουμπουλίνας 5, υπάρχει μεσίτης, που εκδίδει μέχρι και σχετικό έντυπο, στο οποίο αναγράφεται ως επικεφαλίδα: "Ημερήσιαι Ζητήσεις Ναυτικών. Δελτίο Πληρωμάτων. Εκδότης Δημήτρης Κουκούλης" και καταλήγει: "Πληροφορίαι 4ος όροφος γρ. 1"! Στο έντυπο αυτό αναγραφόταν ότι ζητούνται συνολικά 15 ναυτεργάτες διαφόρων ειδικοτήτων. Ανάμεσα στους 15, ζητούνταν και δύο υποπλοίαρχοι "ΑΝΕΥ"... Οπως μας εξήγησαν ναυτεργάτες που εκείνη την ώρα έβαιναν από το γραφείο, η λέξη υπονοεί "άνευ Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου,δηλαδή να μπαρκάρουν ανασφάλιστοι! Στην τζαμαρία του ίδιου κτιρίου, χαρτάκια είχαν αναρτήσει και άλλοι ναυτιλιακοί πράκτορες, οι οποίοι ζητούσαν έναν δεύτερο μηχανικό, "άνευ" και αυτός, και άλλους 3 επίσης μηχανικούς.

Σε στοά της αρχής της Ακτής Μιαούλη, ο ναυτιλιακός πράκτορας Δ. Θεοχαρίδης,του οποίου το γραφείο έχει την επωνυμία Γενικαί Ναυτικαί Εργασίαι Ν. Γ. ΚΡΟΝΟΣ,ζητούσε με το γνωστό χαρτάκι στην τζαμαρία του γραφείου του, δύο πρώτους μηχανικούς για μπάρκο σε δύο ανασφάλιστα δεξαμενόπλοια και άλλους τρεις ναυτεργάτες, έναν πλοίαρχο και δύο μηχανικούς για δεξαμενόπλοια με ελληνική σημαία...

Ο γραμματέας της Πανελλήνιας Ενωσης Μηχανικών Εμπορικού ΝαυτικούΣάββας Τσιμπόγλου, σχολιάζοντας την κατάσταση, δήλωσε σχετικά: "Κυβέρνηση και εφοπλιστές, από τη μια μεριά, πετάνε τους Ελληνες ναυτεργάτες από τα πλοία παραβιάζοντας και τη νομοθεσία που αυτοί έχουν διαμορφώσει και από την άλλη διευρύνεται ο κύκλος δραστηριότητας των μεσιτικών δουλεμπορικών γραφείων. Αυτό το πλαίσιο δράσης, κυβέρνησης και εφοπλιστών με την ένοχη σιωπή της νόθας πλειοψηφίας της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ, στρώνει το έδαφος για την ισοπέδωση όλων των κατακτήσεων των ναυτεργατών. Εφοπλιστές και κυβέρνηση, σε αγαστή συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Ενωση, προχωρούν σε ένα μοντέλο, όπου θα υπάρχουν με ελληνική ή υπό ξένη σημαία πλοία και εφοπλιστικά γραφεία στη χώρα μας, αλλά δε θα υπάρχουν σε αυτά οι Ελληνες ναυτεργάτες. Θα υπάρχει ένα πολυεθνικά συγκροτημένο πλήρωμα με κριτήριο απασχόλησής του, ο φτηνότερος, ο υποτακτικότερος, ο παραγωγικότερος ανά τον κόσμο θα κερδίζει θέσεις εργασίας. Αυτό που είναι κοινωνικά αναγκαίο σε αυτές τις συνθήκες είναι η αντίσταση και ο αγώνας".

Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ