Σάββατο 17 Μάη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΛΗΡΩΜΕΝΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ
Δεν είναι νόμιμη

Παράνομη η εκχώρηση σε ιδιώτες της αρμοδιότητας για την εκμετάλλευση των δρόμων, με τα "συστήματα ελεγχόμενης στάθμευσης" τονίζει ο Λεων. Αυδής. Καταγγελία και από την ΠΟΕ-ΟΤΑ

Ουσιαστικά παράνομες και παράτυπες, θεωρεί, τόσο τη διαδικασία εκχώρησης της "ελεγχόμενης" στάθμευσης στην ιδιωτική εταιρία που ακολούθησε ο Δήμος της Αθήνας, όσο και το περιεχόμενο της μεταξύ τους σύμβασης, η "Αγωνιστική Συνεργασία για την Αθήνα". Σε σχετική επιστολή του επικεφαλής της, Λεων. Αυδή,προς τον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου, επισημαίνεται η θέση της κίνησης, που ο ίδιος υποστήριξε από την αρχή στο Δημοτικό Συμβούλιο, ότι δηλαδή η εκχώρηση σε ιδιώτες της αρμοδιότητας για την εκμετάλλευση των δημοτικών δρόμων με τα λεγόμενα "συστήματα ελεγχόμενης στάθμευσης" και επιβολής τελών και προστίμων, δεν είναι νόμιμη.

"Ανεξάρτητα από τις γενικές αυτές απόψεις μας, τις οποίες βέβαια υποστηρίζουμε, έχει ανακύψει δέσμη ολόκληρη μερικότερων ζητημάτων, με αιχμή την επίσημη επιβεβαίωση ότι η δημιουργία χώρων πληρωμένης στάθμευσης επεκτάθηκε και σε σημεία στα οποία η στάση απαγορεύεται για λόγους κυκλοφοριακούς", σημειώνεται στην επιστολή του Λεων. Αυδή.Ταυτόχρονα, στην επιστολή του, ζητά να συγκληθεί έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, με θέμα την επανεξέταση των όρων της σύμβασης, την εξέταση του τρόπου εκτέλεσής της και τον καθορισμό της διαδικασίας προσδιορισμού των χώρων εγκατάστασης του συστήματος. Σημειώνει συγκεκριμένα στην επιστολή του:"Προκύπτει η ανάγκη να ασχοληθεί το Δημοτικό Συμβούλιο εμπεριστατωμένα με το ζήτημα, να επανεξετάσει τη νομιμότητα των όρων της σύμβασης, να διερευνήσει τη νομιμότητα του τρόπου εκτέλεσης της σύμβασης από τον ανάδοχο, αλλά και από τον δήμο, και να θέσει υπό τον άμεσο έλεγχό του τον καθορισμό των χώρων στάθμευσης, ώστε να αποτραπεί τόσο η δημιουργία παρόμοιων ζητημάτων στο μέλλον, όσο και η μετατροπή των κοινόχρηστων χώρων σε πεδίο ανεξέλεγκτης κερδοσκοπίας".

Εκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, με αποκλειστικό θέμα τα παρκόμετρα, τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στην πόλη και πρόταση για επανεξέταση της σύμβασης, ζητά και η "Κίνηση Πολιτών, Αθήνα 2000".

ΠΟΕ-ΟΤΑ

Στο θέμα παρενέβη και η Εκτελεστική Επιτροπή (ΕΕ) της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΠΟΕ-ΟΤΑ), που από την αρχή είχε καταγγείλει τη σύμβαση μεταξύ Δήμου Αθηναίων και ιδιωτικής εταιρίας, στην οποία ανέθεσε την εφαρμογή και εκμετάλλευση της πληρωμένης στάθμευσης, ως λεόντεια για την εταιρία και επιζήμια για τον δήμο και τους κατοίκους. Με σχετική ανακοίνωσή της τονίζει: "Η απλόχερη παραχώρηση της εκμετάλλευσης των δρόμων και της τσέπης των δημοτών από δημοτικές και κοινοτικές αρχές αποδείχτηκε τελικά ότι κατευθύνεται στη συνεργασία με τις ιδιωτικές εταιρίες που βλέπουν την Τοπική Αυτοδιοίκηση (ΤΑ) σαν προνομιακό χώρο αύξησης των κερδών τους, οδηγώντας την ουσιαστικά σε συρρίκνωση του κοινωνικού και λαϊκού χαρακτήρα της".

Στην ίδια ανακοίνωση επισημαίνεται πως μέσα σ' αυτούς που προωθούν την πολιτική αντίληψη ότι η ΤΑ μπορεί να παίξει αναπτυξιακό ρόλο μόνο με την εκχώρηση των αρμοδιοτήτων της στην ιδιωτική πρωτοβουλία, προεξέχουσα θέση κατέχει ο δήμαρχος Αθήνας και πρόεδρος της Κεντρικής Ενωσης Δήμων και Κοινοτήτων Ελλάδας (ΚΕΔΚΕ), Δ. Αβραμόπουλος. "Η αντίληψη αυτή υιοθετείται συνολικά από το Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΕΔΚΕ. Γελιούνται όμως γιατί καταδείχτηκε πλέον στην κοινή γνώμη ότι ανάπτυξη πραγματική προς όφελος των δημοτών δεν μπορεί να γίνει με την ιδιωτικοποίηση", τονίζεται στην ανακοίνωση.

Τέλος, η ΕΕ της ΠΟΕ-ΟΤΑ καλεί τους μαζικούς φορείς και τους εργαζόμενους, σε κάθε πόλη να αντιπαλέψουν και να συγκρουστούν με την παραπάνω πολιτική αντίληψη και να συντονίσουν τον αγώνα τους για αποτροπή των ιδιωτικοποιήσεων στην ΤΑ.

Χ. Δ.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ